1%
  • 0/10

یکی از فرنچایزهای قدیمی بتزدا ظاهرا در آستانه بازگشت قرار دارد

این اتفاق را باید به پای مایکروسافت نوشت

یکی از فرنچایزهای قدیمی بتزدا ظاهرا در آستانه بازگشت قرار دارد ۰ ۱۵ تیر ۱۴۰۰ اخبار بازی کپی لینک
ساخت ریبوت Quake

اشپشال نیک یکی از افشاگرهای صنعت ویدیو گیم در قسمت اخیر پادکست XboxEra ساخت ریبوت Quake را تایید کرده است.

هلدینگ‌های متعددی در صنعت ویدیو گیم فعال هستند که زنیمکس مدیا یکی از آن‌ها است. این شرکت آمریکایی بوده و زیرمجموعه‌های بزرگی از جمله بتزدا سافتورکس، آرکین، اید سافتور و مشین‌گیمز دارد. مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی با زنیمکس به توافق رسید و با پرداخت مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار آن را تحت کنترل خود درآورد. با رخ دادن این اتفاق، طرفداران ایکس‌باکس امیدوار بودند فرنچایز محبوبی مانند ولفنشتاین، دووم، الدر اسکرولز، دیس‌آنرد و فال‌اوت انحصاری شوند. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شد محصولات جدیدی بر اساس فرنچایزهای قدیمی استودیوهای مزبور ساخته شوند؛ پیش‌بینی‌ای که ظاهرا در حال تبدیل شدن به حقیقت است.

اشپشال نیک (Shpeshal Nick) یکی از افشاگرهای صنعت ویدیو گیم بوده و سابقه خوبی در لو دادن اطلاعات دارد. او اخیرا در قسمت جدید پادکست ویدیویی XboxEra حضور یافت و در بخشی از صحبت‌های خود تایید کرد ساخت ریبوت Quake آغاز شده است. نیک در ادامه گفت شخصیت اصلی داستان یک زن بوده و بازی دارای بخش‌های تکنفره و چندنفره خواهد بود. همچنین به نظر می‌رسد بازی جدید حاصل همکاری مشین‌گیمز و اید سافتور باشد. در ضمن، نیک تاکید کرد اطلاعات را از یک منبع دریافت کرده اما نسبت به صحت آن‌ها اطمینان ندارد.

اولین نسخه Quake بر پایه گیم‌پلی و تکنولوژی‌های Doom توسعه یافت و در سال ۱۹۹۶ میلادی عرضه شد. از آن‌جایی که بازی فروش خوبی را تجربه کرد، نسخه‌های جدید طی سال‌های بعد به بازار آمدند. برخی از نسخه‌ها روی ارائه یک تجربه تکنفره تمرکز داشتند و تعداد دیگر هم تنها به دنبال ارائه یک تجربه چندنفره بودند. از همین رو، وجود داشتن بخش تکنفره و چندنفره در ریبوت Quake چندان غیرمنتظره و عجیب نیست. البته اگر ریبوتی در کار باشد.

داستان Quake روی یک شخصیت بدون نام تمرکز دارد که تحت عنوان رنجر شناخته می‌شود. او وظیفه دارد دشمنی تحت عنوان کوئیک (Quake) را متوقف کند؛ فردی که از تکنولوژی تلپورت برای ارسال ارتش خود به دنیای انسان‌ها بهره می‌برد.

ویدیو گیم، مانند دیگر صنایع پیچیدگی‌های خود را دارد. ممکن است یک پروژه وارد فاز اولیه شود اما بنا به دلایلی مدیران استودیو سازنده یا ناشر دستور لغوش را صادر کنند؛ اتفاقی که ممکن است برای ریبوت Quake هم رخ دهد. از همین رو، بهتر است علاقه‌مندان به این فرنچایز اول شخص تا انتشار یک بیانیه رسمی منتظر بمانند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments