1%
  • 0/10

علت اختلاف بین هیدئو کوجیما و سونی مشخص شد؟

کوجیما مخالف نام Director's Cut بازی Death Stranding بود!

علت اختلاف بین هیدئو کوجیما و سونی مشخص شد؟ ۰ ۲۲ تیر ۱۴۰۰ اخبار بازی کپی لینک
عبارت Director’s Cut بازی Death Stranding هیدئو کوجیما

هیدئو کوجیما چندی پیش در صفحه‌ی شخصی توییتر خود اعلام کرد که هیچ نقشی در انتخاب عبارت Director’s Cut برای بازی Death Stranding نداشته و با این نام‌گذاری مخالف است.

دث استرندینگ اولین پروژه‌ی استودیوی شخصی هیدئو کوجیما، خالق مجموعه‌های محبوبی همچون متال گیر، به شمار می‌رود که در حال حاضر نزدیک به دو سال از انتشار آن می‌گذرد. این عنوان در زمان عرضه با بازخوردهای ضد و نقیض فراوانی روبه‌رو شد؛ به طوری که تا پیش از انتشار انتظارهای زیادی از سبک منحصر به فرد و گیم‌پلی متنوع آن می‌رفت که با این وجود، شاهد انقلاب بزرگی در حوزه گیم نبودیم و صرفا یک سری ایده‌ی تحسین‌آمیز کوجیما و داستان مهیج باعث شد تا برخی از منتقدان و بازیکنان از آن به عنوان یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین آثار نسل هشتم یاد کنند.

بعد از عرضه‌ی کنسول جدید پلی‌استیشن 5 به بازار، درخواست‌ها برای ساخت نسخه‌ی نسل نهم بازی بالا رفت که در آخر، چند ماه پیش بود شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی با همکاری استودیوی کوجیما پروداکشنز از نسخه‌ی جدید بازی تحت عنوان Death Stranding Director’s Cut رونمایی کرد. با معرفی این نسخه، سوال‌های زیادی ذهن هواداران را به خود مشغول کرد و گروهی کوجیما را به حذف عمدی برخی از محتوای بازی متهم کردند. در همین راستا، چندی پیش این بازی‌ساز باتجربه ژاپنی در حساب رسمی شبکه‌ی اجتماعی توییتر خود به این موضوع واکنش نشان داد و در پیامی نارضایتی خود درباره استفاده از عبارت نسخه کارگردان را ابراز کرد.

طبق اظهارات کوجیما، به نظر می‌رسد که شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی وظیفه‌ی نام‌گذاری این نسخه را برعهده داشته و استودیوی کوجیما پروداکشنز و همچنین کارگردان بازی در انتخاب این عبارت هیچ نقشی نداشته‌اند. او مدعی است که عبارت Director’s Cut مناسب بازی Death Stranding نیست، چرا که اغلب این نام برای برای نسخه‌ی تدوین شده دیگر یک فیلم سینمایی استفاده می‌شود. در واقع، این عبارت مختص فیلم‌هایی است که کارگردان بنا به دلایلی صحنه‌هایی از فیلم خود را حذف کرده و سپس در قالب یک نسخه‌ی ویژه تحت این نام، آن را به نمایش می‌گذارد

این در حالی است که در حوزه گیم، محتوایی از بازی حذف نشده، بلکه در نسخه‌ی کارگردان یک سری محتوای جدید نیز به بازی اضافه می‌شوند که بدین خاطر، کوجیما مخالف استفاده از عبارت Director’s Cut برای بازی Death Stranding است. او در این خصوص توضیح می‌دهد:

عبارت دایرکتر کات در دنیای سینمایی مربوط به یک نسخه‌ی تدوین شده دیگر می‌شود. برای مثال، زمانی که بخواهند محتواهایی که به نسخه‌ی کوتاه شده‌ای اضافه کنند، از این عبارت استفاده می‌کنند. در واقع ممکن است که نسخه‌ی اولیه یا همان کوتاه شده بدون علاقه‌ی قبلی اکران شده باشد، چرا که کارگردان آزادی عمل زیادی در تدوین آن نداشت و یا به اجبار باید مدت زمان پخش را کاهش می‌داد. این گفته‌ها مختص دنیای سینمایی است. در صنعت بازی‌های ویدیویی شرایط کمی متفاوت است. در اصل در این حوزه عبارت دایرکتر کات به حذف محتوا اضافه نمی‌کند، بلکه در خصوص محتوای جدیدی است که به بازی اضافه می‌شوند. به نظر من، شاید بهتر باشد آن را Director’s Plus صدا بزنیم! به همین خاطر است که من دوست ندارم نسخه جدید دث استرندینگ، دایرکتر کات نام داشته باشد.

عبارت Director’s Cut بازی Death Stranding

در واقع محتوایی که قرار است در نسخه‌ی کارگردان دث استرندینگ در دسترس بازیکنان قرار گیرد، از نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 و استاندارد آن حذف نشده بودند؛ بلکه از همان ابتدا تیم توسعه‌دهنده در نظر داشت بعد از انتشار بازی نسخه‌ی جداگانه‌ای برای کنسول جدید سونی خلق کند که جدا از ارتقای گرافیکی، شامل محتوای جدیدی نیز باشد. حال که کوجیما از نحوه نام‌گذاری این نسخه رضایت ندارد، ظاهرا شرکت سونی به تنهایی و به دور از توسعه‌دهندگان نام نسخه‌ی جدید برخی از آثار انحصاری پلی‌استیشن را تعیین می‌کند.

گفتنی است که بازی Death Stranding Director’s Cut در روز دوم مهر ماه سال جاری (مصادف با ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی) به صورت انحصاری توسط شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی برای کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد شد. قیمت این نسخه برابر با ۵۰ دلار اعلام شده که البته دارندگان نسخه‌ی استاندارد و پلی‌استیشن 4 بازی با پرداخت تنها ۱۰ دلار می‌توانند بازی را خود به نسخه کارگردان و پلی‌استیشن 5 ارتقا دهند. همچنین، نسخه‌ی دیلاکس بازی نیز با برچسب قیمیتی ۶۰ دلار روانه بازار می‌شود که در این صورت، خریداران پیشین باید ۲۰ دلار برای ارتقا به این نسخه پرداخت کنند. در نظر داشته باشید که در صورت ارتقا، تمامی دستاوردها و پیشرفت‌های قبلی شما به طور خودکار به نسخه‌ی جدید منتقل می‌شود.

در پایان این خبر، لازم به ذکر است که نسخه‌ی استاندارد و نسل هشتم بازی پرطرفدار دث استرندینگ در حال حاضر برای کنسول پلی‌استیشن 4 و پلتفرم رایانه‌ی شخصی در دسترس قرار دارد. به لطف پشتیبانی از بازی‌های نسل گذشته، کاربران کنسول جدید پلی‌استیشن نیز می‌توانند از تجربه‌ی این عنوان روی پلتفرم خود لذت ببرند. در صورتی که اطلاعات چندان زیادی با این عنوان ندارید و یا در خرید آن مردد هستید، پیشنهاد می‌کنم بررسی بازی Death Stranding در رسانه سرگرمی را مطالعه کنید. خلاصه و جمع‌بندی این بررسی به شرح زیر است:

ساخته‌ی جدید کوجیما هم از همان ابتدا تبدیل به اثری شد که مردم مدام در موردش حرف می‌زدند و بدون شک این ماجرا تا چند سال بعد هم ادامه دارد. دث استرندینگ شاید چیزی که اکثر مردم فکر می‌کردند نباشد، اما یک بازی پر از ایده‌های جدید – هر چند با مشکلات خاص خودش – است. تجربه‌ی بازی به همان اندازه که بازیکن را با موسیقی و سینماتیک‌هایش مسخ می‌کند، می‌تواند در بحث سرگرم‌ کردن مخاطب به کابوس او تبدیل شود. ساخته‌ی جدید کوجیما یک اثر بدون حد و مرز، اما از هر دو نوع خوب و بد است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments