1%
  • 0/10

مرحله Dark Water بازی Modern Warfare 2 چگونه ساخته شد؟

پشت پرده ساخت یکی از چالش برانگیزترین مراحل

مرحله Dark Water بازی Modern Warfare 2 چگونه ساخته شد؟ ۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ اخبار بازی کپی لینک
مرحله Dark Water بازی Modern Warfare 2

شرکت اکتیویژن (Activision) به تازگی فرآیند ساخت خلاقانه مرحله Dark Water بازی Modern Warfare 2 که برای اولین بار در رویداد Summer Game Fest Live به نمایش گذاشته شده بود، را فاش کرد.

یک پست وبلاگ کالاف دیوتی تریلر منتشر شده از بازی را به عنوان یک برش عمیق توصیف کرد که ویژگی های اصلی، تصاویر، صدا و تجربه کلی بازیکنان را نشان می‌دهد. در این پست گفته می‌شود که هدف از تمرکز بر روی ساخت مرحله‌ای با نام دارک واتر (Dark Water) این بوده است که فضای بازی در حد انتظارات بازیکنان عالی باشد. ریچ فارلی (Rich Farrelly)، طراح اصلی تیم طراحان بازی در اینفینیتی وارد (Infinity Ward) نیز توضیح داد که مرحله دارک واتر در حد زیاد و مسخره‌ای واقع گرایانه ساخته شده است!

طراحان در بخش صداگذاری برای بازی خلاقیت زیادی به خرج دادند و با میکروفون‌های  خود به دریاچه‌های متفاوتی رفتند تا بهترین صدای واقع گرایانه را برای این بخش ضبط کنند و صداهای واقعی قایق بر روی آب مورد استفاده در این ماموریت را ایجاد کنند. در همان زمان این تیم دیگر صداهای بارش را نیز ضبط کردند و صدای باران را به گیم پلی اضافه کردند تا تجربه‌ای فراگیرتر را به بازیکنان بدهد. یکی از طراحان ارشد صدا بیان کرد که موتور مورد استفاده برای صدا گذاری  این بخش آنقدر خوب است که با برخی از فیلم های هالیوود برابری می‌کند.

چالشی که تیم طراحان در این بین با آن مواجه شدند نحوه قرارگیری بازیکنان و شخصیت‌های غیرقابل بازی بر روی قایق و در شرایط پرتلاطم بودن موجود‌ها بود. چرا که اعضای تیم می‌خواستند صحنه با تکان‌های قایق، تاثیر آن ها بر روی حرکت بازیکنان و همچنین کنترل هوش مصنوعی در حین درگیری با اسلحه تا حد امکان واقعی به نظر برسند.

تیم جلوه های بصری VFX در اینفینیتی وارد تمرکز خود و بیشتر حجم پروژه را بر روی استفاده از موتور بازی برای واقعی‌تر جلوه دادن مرحله دارک واتر گذاشتند. بنابراین تیم توانست غوغای بزرگی را در کشتی ایجاد کند و تا زمانی که بازیکنان در قایق هستند، لحظات ساکنی وجود نخواهد داشت. کریستوف وویچیک (Krzystof Wójck) هنرمند ارشد در بخش نورپردازی، اظهار داشت که سیستم سایه جدید نقش مهمی در کمک به نورپردازی بازی داشته است. این موتور سایه‌های نرم درصد نزدیک‌تر (PCSS) را اعمال کرده است  که به آن‌ها اجازه می‌داد تصاویر بهتری روی رایانه‌های شخصی و سخت‌افزارهای نسل فعلی داشته باشند.

با تمام آنچه ذکر شد به نظر می‌رسد که مرحله جدید بازی Modern Warfare 2 ساخت دریا، کشتی و فضایی واقع گرایانه تمرکز قابل توجهی برای اینفینیتی وارد در سال جاری بوده و این تیم با طراحی‌های پیچیده خود مرحله‌ای بسیار چالش برانگیز طراحی کرده است.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 قرار است در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان ماه) برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شود.

نظر شما درباره مرحله دارک واتر چیست؟ آیا اینفینیتی وارد موفق به طراحی عالی چنین مرحله‌ای شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments