هیدئو کوجیما در حال ساخت یک بازی جدید است
استخدام برترین استعدادها برای پروژه بعدی!
شواهد امر گویای این موضوع است که هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، خالق سری متال گیر و بازی دث استرندینگ، در حال ساخت یک بازی جدید بوده و برای توسعهی آن به دنبال استخدام و جذب برترین استعدادها است.
کمتر از یک ماه به عرضهی کنسولهای جدید ایکسباکس سری ایکس، سری اس و پلیاستیشن 5 باقی مانده و در حال حاضر تمامی استودیوهای بازیسازی تمام تمرکز خود را روی ساخت و توسعهی عناوین جدید برای نسل آینده قرار دادهاند. در این میان، به نظر میرسد که هیدئو کوجیما، خالق عناوین پرطرفداری همچون سری متال گیر، و استودیوی شخصی او یعنی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) نیز از این قاعده مستثنی نیست و این بازیساز معروف ژاپنی روی ساخت یک بازی جدید معرفی نشده مشغول به کار است.
به بیان دقیقتر، ساعاتی پیش استودیوی کوجیما پروداکشنز در بیانیهای رسما ساخت و توسعهی یک بازی جدید خبر داد و در ادامه با انتشار آگهی استخدام و اعلام شرایط شغلی و پیشنیازها، از برترین استعدادها و بازیسازان باتجربه برای پیشبرد روند ساخت این عنوان دعوت به عمل آورد. استفادهی صریح از عبارت «برترین استعدادها» گویای این موضوع است که کوجیما بار دیگر اهداف بلندپروازانه و بزرگی در سر دارد که به کمک تیم و اعضای استودیوی خود به دنبال تحقق آنها است.
بیانیهی این استودیو به شرح زیر است:
استودیوی کوجیما پروداکشنز موضوع ساخت یک پروژهی جدید را رسما تایید میکند و برای پیشبرد اهداف و فرآیند توسعه، به دنبال جذب نیروی لازم از برترین استعدادها هستیم تا در استودیوی توکیوی ما مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از جزئیات سمتهای مورد نیاز، شرایط استخدام و پیشنیازهای شغلی به وبسایت رسمی استودیوی ما مراجعه کنید.
در حال حاضر، متاسفانه اطلاعاتی در خصوص کلیات پروژه و بازی جدید هیدئو کوجیما در دسترس نیست و چه بسا ممکن است که این دسته از اطلاعات به این زودیها به اشتراک گذاشته نشود. با این حال، فهرست آگهی استخدام کوجیما پروداکشنز یک سری سرنخهایی در این زمینه ارائه میکند که برای مثال میتوان به طراح سهبعدی برای خلق «سلاحها، ابزارکها، خودروها و رباتهای انساننما» اشاره کرد. علاوه بر این، یکی از شرایط و پیشنیازهای شغلی، تسلط و آشنایی فرد با «سیستم کنترل وقایع برای بازیهای نقشآفرینی» عنوان شده است.
در این میان، بد نیست اشاره کنم که Death Stranding در واقع اولین پروژهی استودیوی کوجیما پروداکشنز به شمار میرود که سال گذشته میلادی به صورت انحصاری زمانی برای کنسول نسل هشتم پلیاستیشن 4 روانه بازار شد و سپس با اتمام دورهی انحصاری، در تابستان امسال در اختیار کاربران پلتفرم رایانهی شخصی قرار گرفت. انتشار این عنوان با حواشی زیادی روبهرو شد، طوری که برخیها به تمجید و تشویق ساختهی کوجیما پرداختند و گروهی دیگر از گیمپلی تکراری و نه چندان مهیج بازی انتقاد کردند. این در حالی است که کوجیما سبک بازی را یک سبک منحصر به فردی معرفی کرده بود و به خاطر وعدههای بزرگ سازندگان، گیمرها انتظار زیادی از بازی داشتند. با این حال، تا به امروز بازخوردهای ضد و نقیض فراوانی در خصوص دث استرندینگ مطرح شده که علیرغم تمامی آنها، میتوان بازی را جزء یکی از بزرگترین عناوین چند سال اخیر دانست.
به دنبال موفقیت قابل قبول بازی، در حالی که هیدئو کوجیما پیشتر از ساخت دنبالهی سری دث استرندینگ خبر داده بود، لیکن در برخی از مصاحبهها به نقض حرفهای خود پرداخته است. از طرفی، او پیشتر طی توییتی از تماشای فیلمهای ترسناک به منظور الهامگیری از آنها برای ساخت یک بازی ترسناک سخن گفت که بعدها شایعهی ساخت بازی جدید و دنبالهی سری پرطرفدار سایلنت هیل (Silent Hill) را رد کرد. بدین ترتیب، هنوز نمیتوان با قاطعیت در خصوص ماهیت کلی بازی جدید هیدئو کوجیما اظهار نظر کرد و باید منتظر ماند و دید که این بازیساز ژاپنی چه برنامههایی در سر دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید