#مهسا_امینی

عملکرد بازی Halo Infinite تاثیری در آینده مجموعه نمی‌گذارد

هیلو برای مایکروسافت بسیار ارزشمند است!

آینده مجموعه هیلو بازی Halo Infinite

فیل اسپنسر، مدیر کل شرکت ایکس‌باکس، چندی پیش در گفت‌وگویی رسما اعلام کرد که موفقیت و یا شکست بازی Halo Infinite هیچ تاثیری در آینده مجموعه و ساخت بازی‌های بعدی هیلو نمی‌گذارد.

اینکه هیلو اینفینیت یکی از مهم‌ترین و مورد انتظار عناوین انحصاری ایکس‌باکس به شمار می‌رود، برهیچکس پوشیده و پنهان نیست. اثری که در ابتدا قرار بود به طور همزمان با عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس راهی بازار شود، اما بعد از نمایش نخستین تریلر گیم‌پلی بازی و مشکلات فنی و گرافیکی فراوان آن، سیل عظیمی از اعتراض‌های هواداران به راه افتاد که در آخر شرکت مایکروسافت و تیم توسعه‌دهندگان به ناچار انتشار بازی را به سال جاری میلادی موکول کردند. از این رو، علی‌رغم یک سری شایعه‌ها، بازی در حال حاضر به خوبی مراحل ساخت و توسعه‌ی خود را در استودیوی اینداستریز طی می‌کند و در اواخر پاییز به دست هواداران خواهد رسید.

در این میان، گروهی از هواداران از آینده مجموعه هیلو نگران هستند. طبق گفته‌های آن‌ها، ممکن است شکست بازی Halo Infinite آینده این سری را تحت تاثیر قرار دارد و چه بسا در پی عدم استقبال خوب بازیکنان و شکست تجاری بازی، مایکروسافت به کلی قید سری هیلو را بزند. این در حالی است که فیل اسپنسر با این نظر به شدت مخالف بوده و معتقد است که هیلو اینفینیت هیچ تاثیری روی آینده فرنچایز نمی‌گذارد.

مدیر ارشد برند ایکس‌باکس چندی پیش در گفت‌وگو با وب‌سایت معروف IGN اعلام کرد که آینده مجموعه هیلو به هیچ عنوان به نتیجه و عملکرد هیلو اینفینیت وابسته نیست و حتی در صورت شکست بازی، هواداران همچنان با شخصیت مستر چیف همراه خواهند بود. طبق گفته‌های اسپنسر، هیلو یکی از ارزشمندترین فرنچایزهای مایکروسافت برشمرده می‌شود که به لطف جامعه‌ی بزرگ و سابقه طولانی، همچنان همراه ردموندی‌ها و پلتفرم‌های ایکس‌باکس خواهد بود.

فیل اسپنسر در این خصوص توضیح می‌دهد:

من نمی‌دانم این دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید من بگویم یا خیر، اما درست مثل زمانی که من درباره جامعه فکر می‌کنم، اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم که طرز فکر من در خصوص آینده مجموعه هیلو چنین نیست. سری هیلو از همین حالا تا ده سال آینده در میان هواداران خواهد بود. این مجموعه سابقه طولانی و هواداران بسیار زیادی دارد به عنوان یک آی‌پی، همواره با ما خواهد بود. هرچند من این موضوع را تضمین نمی‌کنم، اما در این باره به شدت اعتقاد دارم.

اسپنسر مدعی است که به خاطر اعتمادی که به استودیوی اینداستریز دارد، هرگز به تیم سازنده بازی فشار وارد نمی‌کند و آن‌ها مطابق با برنامه ریزی‌های خود مشغول ساخت و توسعه‌ی هیلو اینفینیت هستند. او معتقد است که هواداران سری بی‌شک به بازی افتخار می‌کنند و این موضوع برای مایکروسافت از هرچیزی مهم‌تر است. با همه‌ی این‌ها، فیل اسپنسر بار دیگر تاکید کرد که عملکرد تجاری بازی هیچ تاثیری در آینده مجموعه نمی‌گذارد. مدیر کل ایکس‌باکس در این زمینه می‌گوید:

من هرگز نمی‌خواهم تیم سازنده بازی را در موقعیتی قرار دهم كه احساس كنند شاید به زمین بخورند. ما در حال حاضر به ساخت و عرضه‌ی بازی جدید هیلو در تعطیلات امسال تمرکز کرده‌ایم و بی‌شک هواداران به آن افتخار خواهند کرد. این مهم‌ترین چیز برای ما است و برای مایکروسافت بسیار حائز اهمیت است. من به شخصه اهل پیش‌بینی نیستم. من به تیم سازنده بازی و آنچه که در حال ساخت است، اعتماد دارم. بر این باورم که باید هرچیزی که لازم است را با هواداران به اشتراک بگذارم.

او در ادامه افزود:

به همین خاطر، من فکر نمی‌کنم عملکرد بازی Halo Infinite تاثیری در آینده مجموعه بگذارد. از این موضوع مطمئن هستم. به نظر من، قرار است میلیون‌ها نفر به تجربه‌ی بازی بپردازند و آن را دوست داشته باشند. مطمئن هستم برخی از افراد هم فرصت‌های جدیدی برای ما به وجود خواهند آورد تا کارهای بیشتری انجام دهیم. این ماهیت اصلی حضور ما در تجارت سرگرمی است.

آینده مجموعه هیلو بازی Halo Infinite

فارغ از این گفته‌ها، چند روز پیش نیز آقای فیل اسپنسر در پاسخ به نگرانی هواداران در خصوص احتمال تاخیر دوباره بازی، رسما تایید کرد که روند ساخت و توسعه‌ی بازی در استودیوی اینداستریز به خوبی پیش می‌رود و این عنوان مورد انتظار تا پیش از اتمام سال ۲۰۲۱ میلادی در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. در واقع، مایکروسافت تقریبا یک بازه سه الی چهار هفته‌ای برای انتشار هیلو اینفینیت در نظر گرفته و عرضه‌ی آن در پاییز امسال قطعی است.

بر اساس اظهارات اسپنسر، ظاهرا ردموندی‌ها هم‌اکنون قصد ندارند تاریخ دقیقی را برای انتشار بازی مشخص کنند که بعدها به خاطر یک سری مسائل، به ناچار عرضه‌ی آن را یک الی دو هفته عقب بیاندازند. در واقع این کمپانی با همکاری سازندگان در تلاش است تا با پیش‌روی کارها و اندکی صبر، در آخر تاریخ انتشار دقیق این بازی پرطرفدار را اعلام کند و به همین خاطر، هنوز تصمیم‌گیری نهایی جهت اعلام این تاریخ صورت گرفته نشده است.

در نظر داشته باشید که هیلو اینفینیت در پاییز امسال به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد. در این میان، بد نیست اشاره کنم که طبق برخی از شایعه‌ها، به نظر می‌رسد که این عنوان همزمان با جدیدترین بازی از سری فورتزا هورایزن، در روز هجدهم آبان ماه سال جاری (برابر با نهم نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی) در دسترس بازیکنان قرار گیرد.

اگر بی‌صبرانه منتظر انتشار هیلو اینفینیت هستید و یا اطلاعات چندان زیادی در خصوص آن ندارید، پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ی «یک بازی برای یک نسل | هرآنچه درباره بازی Halo Infinite می‌دانیم» در رسانه سرگرمی را از دست ندهید. در این مقاله به تمامی اتفاقات رخ داده در فرآیند ساخت بازی اشاره شده و اطلاعات زیادی درباره‌ی بخش داستانی تک‌نفره و چندنفره‌ی آنلاین بازی ارائه شده است.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا