منتظر بسته الحاقی بازی Ghostwire: Tokyo باشیم؟

همه چیز به استقبال بازیکنان بستگی دارد!

بسته الحاقی بازی Ghostwire: Tokyo

تهیه‌کننده ارشد Ghostwire: Tokyo معتقد است که ساخت و انتشار بسته الحاقی داستانی به عوامل متعددی از جمله موفقیت بازی، بازخورد منتقدها و استقبال بازیکنان بستگی دارد.

کمتر از یک هفته به انتشار جدیدترین ساخته‌ی شینجی میکامی یعنی گوست وایر توکیو باقی مانده و طبق معمول، استودیوی تانگو گیم‌ورکس به مرور اطلاعات جدیدی از بازی به اشتراک می‌گذارد. چند روز پیش بود که تیم توسعه‌دهنده اعلام کرد که اتمام ماموریت‌های اصلی بازی نزدیک به ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد که در صورت طی مراحل فرعی و چالش‌ها، این زمان بسته به مهارت بازیکن بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت افزایش می‌یابد.

با این حال، از آنجا که این عنوان یک اثر تک‌نفره و داستانی است، طبیعتا محتوای آن به سرعت برای هواداران تکراری خواهد شد و در این بین، انتشار بسته‌های الحاقی و محتوای جدید می‌تواند بازیکنان را برای مدت‌ها به خود سرگرم نگه دارد. این در حالی است که استودیوی تانکو گیم‌ورکس تا به امروز هیچ سخنی از برنامه‌های خود برای ادامه‌ی پشتیبانی از گوست وایر توکیو به میان نیاورده بود.

در همین راستا، ساعاتی پیش ماساتو کیمورا، تهیه‌کننده‌ ارشد بازی، در گفت‌وگویی رسما اعلام کرد که تیم سازنده در حال حاضر برنامه‌ی خاصی برای خلق محتوای اضافه برای بازی ندارد و آن‌ها تمام تمرکز خود را روی انتشار موفق آن قرار داده‌اند. با این وجود، به نظر می‌رسد که سازندگان بعد از استراحت کوتاه مدت، گزینه‌های مختلفی را برای پشتیبانی از بازی بررسی خواهند کرد. یکی از گزینه‌ها، بسته‌ی الحاقی بازی است که انتشار آن چندان دور از انتظار نخواهد بود.

ماساتو کیمورا در این خصوص توضیح می‌دهد:

ما اخیرا روند ساخت بازی را به پایان رساندیم. در حال حاضر ما روی اتمام این پروژه تمرکز کرده‌ایم. از این رو، هنوز برنامه‌ی خاصی برای بسته‌ی الحاقی بازی در نظر نگرفته‌ایم. با این حال، پس از کمی استراحت، موضوع‌های جالبی را به طور دقیق بررسی می‌کنیم. اگر فرصتی برای ساخت محتوای جدید و بسته‌های گسترش‌دهنده وجود داشته باشند، احتمالا به سراغ آن‌ها خواهیم رفت.

این تهیه‌کننده باتجربه مدعی است که استودیوی تانگو گیم‌ورکس علاقه‌ی زیادی به گسترش تمام محصولات خود دارد. البته، این موضوع دقیقا به معنای ساخت بسته الحاقی بازی Ghostwire: Tokyo نیست و همه چیز به بازخوردهای منتقدها، استقبال بازیکنان و درخواست جامعه‌ی کاربران بستگی خواهد داشت. به بیان ساده‌تر، اگر همه چیز مطابق با پیش‌بینی‌ها صورت بگیرد و گیمرها از این عنوان رضایت داشته باشند، می‌توان منتظر انتشار محتوای جدید و اضافه‌تر برای بازی بود. او در این زمینه می‌گوید:

ما به عنوان تیم سازنده، همواره قصد داریم تا محصولی که ساخته‌ایم، گسترش دهیم و به بهبود آن ادامه دهیم. بر این اساس، ساخت بسته الحاقی دقیقا همان چیزی است که همیشه به ساخت آن تمایل داریم. هرچند، تحقق این موضوع به موفقیت بازی، استقبال بازیکنان و بازخوردهای جامعه‌ی مخاطبان ما بستگی دارد. در حال حاضر باید منتظر بمانیم تا نتیجه‌ی کار را مشاهده کنیم. همان‌طور که اشاره کردم، اگر فرصت مناسبی پیش بیاید، ساخت بسته‌ی گسترش‌دهنده بازی همان چیزی است که به آن خواهیم پرداخت.

طبق اعلام استودیوی تانگو گیم‌ورکس، این عنوان در شش حالت گرافیکی مختلف در کنسول پلی‌استیشن 5 قابل اجرا است. یکی از این حالت‌ها وضوح تصویر 4K واقعی را هدف قرار داده و دیگری نیز امکان تجربه‌ی بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. حالت‌های دیگر نیز به نوعی ترکیبی از این دو گزینه هستند.

لازم به ذکر است که بازی مورد انتظار Ghostwire Tokyo در ابتدا برای عرضه در اواخر سال گذشته میلادی برنامه ریزی شده بود که تیم سازنده برای بهبود و بهینه‌سازی هرچه بیشتر، به ناچار انتشار بازی را چند ماهی عقب انداخت. بدین ترتیب، این عنوان روز پنجم فروردین سال ۱۴۰۱ (مصادف با ۲۵ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی) توسط شرکت بتزدا سافت‌ورکس به صورت انحصاری زمانی برای کنسول نسل نهم پلی‌استیشن 5 و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی منتشر می‌شود.

در حال حاضر امکان پیش خرید بازی از طریق فروشگاه پلی‌استیشن و استیم برای علاقه‌مندان فراهم شده و شما می‌توانید نسخه‌ی استاندارد بازی را با قیمت ۶۰ دلار خریداری کنید. کاربران پلی‌استیشن پلاس از تخفیف ده درصدی برای خرید بازی بهره‌مند هستند. گفتنی است که به دنبال خرید بتزدا توسط مایکروسافت، اگرچه قرارداد بتزدا و سونی لغو نشد، اما این عنوان به مدت یک سال در انحصار پلی‌استیشن خواهد بود و سپس در دسترس کاربران کنسول‌های نسل نهم ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس نیز قرار خواهد گرفت.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بسته الحاقی بازی Ghostwire: Tokyo چیست؟ به نظر شما، آیا استقبال بازیکنان از این عنوان می‌تواند انتظار تیم سازنده و شرکت ناشر را برآورده کند؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا