1%
  • 0/10

آیا بازی Elden Ring دنباله‌ی سری Dark Souls به حساب می‌آید؟

دنیای الدن رینگ، جذاب‌تر از نسخه‌های پیشین فرام‌سافتور

آیا بازی Elden Ring دنباله‌ی سری Dark Souls به حساب می‌آید؟ ۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ اخبار بازی کپی لینک
جرج مارتین در الدن رینگ

جرج آر. آر. مارتین، نویسنده‌ی سری کتاب‌های معروف نغمه‌ی یخ و آتش پس از دریافت دکترای افتخاری از دانشکده‌ی روزنامه‌نگاری Northwestern’s Medill، در مصاحبه‌ای در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرد. او در بخشی از صحبت‌های خود جزئیاتی از حضور در دنیای ویدیوگیم و کار کردن روی دنیای بازی الدن رینگ به اشتراک گذاشت.

همین چند وقت پیش بود که هیدتاکا میازاکی جزئیات جدیدی از الدن رینگ به اشتراک گذاشت و طرفداران را به یک دنباله‌ی جذاب امیدوار کرد ولی حضور جرج مارتین به عنوان طراح دنیای بازی همچنان یک سوال باقی مانده بود. در بخشی از مصاحبه از مارتین پرسیده شد که تجربه‌ی کار روی یک ویدیوگیم تا چه حد با کارهای گذشته‌ی او به عنوان یک نویسنده‌ی داستان‌های فانتزی متفاوت بوده است. او در جواب گفت:

در واقع این تجربه کاملا متفاوت است. من خود را یک گیمر کارکشته نمی‌دانم ولی چند بازی ویدیویی را تجربه کرده‌ام. بازی الدن رینگ در واقع یک دنباله برای سری دارک سولز است که چند سال پیش توسط ژاپنی‌ها ساخته شده بود.

بنابراین جرج مارتین دقیقا همان چیزی را تایید می‌کند که اکثر طرفداران پس از تماشای تریلر در مراسم Summer Game Fest متوجه شدند. بازی Elden Ring در حقیقت دنباله‌ای برای سری دارک سولز است.

مارتین در ادامه اضافه کرد:

کار من روی دنیای بازی در واقع سال‌ها پیش به اتمام رسید. بازی‌های ویدیویی مثل فیلم هستند و توسعه‌ی آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اساسا سازندگان، یک دنیا می‌خواستند که وقایع بازی در آن جریان داشته باشد. در واقع آن‌ها می‌خواستند که دنیای بازی حرف اول را در ژانر علمی-تخیلی بزند و تقریبا به اندازه‌ی داستان و شخصیت‌های بازی اهمیت داشته باشد؛ درست مثل دنیای Middle Earth تالکین، Hyborean age رابرت هاروارد و the Foundation universe آیزاک آسیموف.

سوالی که پس از رونمایی تریلر بازی الدن رینگ ذهن طرفداران را به خود مشغول کرده بود، نقش مارتین در طراحی این بازی بود. واضحا جواب این سوال این است: همه جا! با این اوصاف مشخص است که مارتین پس از طراحی دنیا دخالت چندانی در توسعه‌ی بازی نداشته است و استودیوی فرام‌سافتور بقیه‌ی کار را به دست گرفته است. طبق گفته‌های مارتین:

من با جزئیات کامل روی پیش‌زمینه کار کردم و سازندگان ادامه‌ی کار را بر عهده گرفتند. الان چند سالی می‌گذرد که دیگر آن‌ها را ندیده‌ام. هر چند آن‌ها هر چند وقت یک بار به سراغ من می‌آيند و هیولاهایی که طراحی کردند، جلوه‌های ویژه و چیزهای جذاب دیگر را نشانم می‌دهند. با این حال روند توسعه‌ی بازی تا اینجای کار آهسته بوده است و من درست مثل بقیه برای عرضه‌ی آن در ماه ژانویه هیجان‌زده‌ام.

بازی Elden Ring در تاریخ یکم بهمن سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۲) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس | اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments