1%
  • 0/10

افزایش هزینه تولید بازی‌ها موجب شده همه به دنبال GTA خود باشند

و ظرفیت خلاقیت و ریسک را از بین ببرد

افزایش هزینه تولید بازی‌ها موجب شده همه به دنبال GTA خود باشند ۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
افزایش هزینه تولید بازی‌ها

مدیر سابق سونی عقیده دارد افزایش هزینه تولید بازی‌ها باعث از بین رفتن خلاقیت در عناوین AAA شده و ظرفیت ریسک پذیری آن‌ها را از بین برده است.

شان لیدن (Shawn Layden) مدیر سابق پلی استیشن و استودیوهای جهانی سونی با رقم‌های بزرگ به منظور ساخت بازی‌های ویدئویی غریبه نبوده و به مدت سال‌ها به عنوان مدیر ارشد اجرایی در یک قطب اصلی کمپانی سازنده کنسول فعالیت داشته است. مدارکی سال گذشته در فضای اینترنت به اشتراک گذاشته شد که بیان می‌داشت عناوین بلاک‌باستری که شان لیدن در ساخت آن‌ها نظارت داشت مانند بازی The Last of Us Part 2 و بازی Horizon Forbidden West بودجه‌ای بالغ بر 200 میلیون دلار داشتند با این حال لیدن اکنون معتقد است چنین  ارقام بزرگی روی نحوه ساخت بازی‌ها تاثیر منفی به همراه داشته است.

در مصاحبه‌ای که جدیدا با نشریه یوروگیمر داشته، لیدن اینگونه توضیح می‌دهد “من فکر می‌کنم در ژانر جدیدی که توسط عناوین مستقل تعریف می‌شود، ظرفیت بیشتری برای انجام ریسک وجود دارد. شما باید بتوانید ریسک کنید وگرنه به جایی نخواهید رسید. با این حال من نگران این مسئله هستم که افزایش هزینه تولید بازی‌ها به ویژه عناوین AAA کنسولی که به صدها از میلیون‌ها دلار پول می‌رسد، موجب شده تا ریسک‌پذیری تحت تاثیر قابل توجهی قرار بگیرد.”

مدیر سابق سونی در ادامه توضیح می‌دهد که وقتی یک استودیو سازنده تصمیم دارد تا بازی بزرگی با بودجه‌ی 160 میلیون دلار یا بیشتر بسازد، افراد بخش مالی کمپانی بلافاصله بازی موفقی دیگر می‌خواهند تا این پروژه را با آن مقایسه نمایند. “این پروژه را با چه چیزی می‌توان مقایسه کرد؟ چگونه قرار است کاری انجام دهید که با آن لحظات خوبی داشته باشم؟ می‌توانید به من نشان دهید چگونه این پروژه قرار است کاملا شبیه به بازی Grand Theft Auto باشد، تا من بتوانم با خیالی راحت به آن بودجه ساخت اختصاص دهم؟”

لیدن معتقد است چنین رویکردی به منظور عدم انجام ریسک “منجر به ساخت تعداد بسیار زیادی عناوین تکراری، نسخه‌های دنباله” و ذهنیتی شبیه به این موضوع که “به من GTA 7 بدهید، زیرا می‌دانم روند آن به چه شکل خواهد بود” شده است. در نتیجه‌ی این موضوع، به گفته لیدن، افزایش هزینه تولید بازی‌ها سبب شده تا خلاقیت در عناوین بزرگ تحت تاثیر قرار گرفته و این یک مشکل بزرگ به شمار می‌رود.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments