طبق ادعای کارگردان هلندی، بازی RE: Village بدون اجازه از طراحیهای او استفاده کرده است!
تبدیل موفقیت کپکام به یک کابوس تاریک؟
پس از عرضه بازی Resident Evil: Village همهجا سخن از موفقیت و اخبار خوب از این بازی بوده، ولی متاسفانه امروز با خبری نسبتا ناراحت کننده از طرف کارگردانی هلندی هستیم که بهگفته او شرکت کپکام از ایدههای او کپی برداره کرده و در بازی خود استفاده کرده است.
ریچاد راپهورست (Richard Raaphorst) کارگردان فیلمهای سینمایی اهل کشور هلند اولین بار این خبر را از طریق وبسایت لینکداین بهگوش رسانهها رسانده و طبق ادعای او کپکام از فیلم ترسناک Frankenstein’s Army به کارگردانی او در سال ۲۰۱۳ بدون اجازه کپی کرده و طراحی یکی از باسفایتهای بازی Resident Evil: Village دقیقا برگرفته از یکی موجودات درون فیلم اوست. راپهورست در این باره گفت:
سال ۲۰۱۳ من فیلم Frankenstein’s Army را کارگردانی کردم. این فیلم دیوانه وار هیولایی مملو از هیولاهاییست که طراحی خود من بودند و حال یکی از آنها بدون اجازه یا پرداخت حق اثر در جدیدترین نسخه سری Resident Evil استفاده شده است.
هیولایی که درباره آن صحبت میکنیم مربوط به یکی از باسفایتهای بخش Heisenberg’s Factory در بازی میشود و میتوانید ملخهای یک هواپیما را روی سر او ببینید و نامش Sturm است. در فیلم Frankenstein’s Army شاهد هیولایی مشابه و البته بی نام روبهرو هستیم که ملخ هواپیما روی سر اوست. راپهورست طی مصاحبه با وبسایت Eurogamer برای اثبات حرف خود عکسهایی را نشان داده و ادعا دارد که Sturm نمونه کپی برابر اصل هیولای او در فیلم Frankenstein’s Army است.
او در ادامه مصاحبه خود با Eurogamer اشاره داشت که حتی صحنه پایانی باسفایت نیز مانند فیلم بوده که باید Sturm در آتش سوزانده شود. راپهورست درباره صحنههای متفاوت باسفایت بازی Resident Evil Village گفت:
صحنههای باسفایت در بازی دقیقا همان صحنههای فیلم من بوده و تنها تفاوت این است که در فیلم من لولههای سوخت بریده میشوند و این صحنه در بازی وجود ندارد. بهطور کلی صحنه فیلم من بوده، هیولا در آتش سوزانده شده و نحوه چرخش دوربین دقیقا مانند فیلم است. واقعا صحنه فیلم است. حتی فضای حضور هیولا و رنگهای استفاده شده در فضا برگرفته از فیلم من هستند. ایده پردازی و اجرای طراحیهای عالی کاری سخت است. رسیدن به طرحی که همه به آن یک طراحی عالی بگویند واقعا سخت است. ایدههای طراحی در هوا پخش نبوده و شما نمیتوانید بهراحتی به آنها دست پیدا کنید. کار سختیست، ولی آنها بدون هیچ تلاشی ایده را برداشته و در بازی عملی کردهاند.
در ادامه کاربری توییتری با نام CloneKorp مبحثی تازه را گشوده و اشاره داشته که Sturm تنها هیولای دزدیده شده از فیلم آقای راپهورست نیست. راپهورست در پاسخ به CloneKorp نوشت:
رفیق، این بدتر از چیزیست که فکرش را میکردم. ابتدا احساس عصبانیت کرده، سپس به خودم افتخار کردم، ولی الان اینها را میبینم و احساس ناراحتی میکنم.
وبسایت IGN نیز با شرکت کپکام ارتباطاتی را برقرار کرده و از آنها درباره این شباهتها و ادعاهای آقای راپهورست نظرخواهی کرده است. شرکت کپکام پس از عرضه بازی Resident Evil Village روزهای بسیار خوبی را سپری کرده و سال مالی جاری بهلطف فروش خارقالعاده Resident Evil Village و البته سری Monster Hunter تبدیل به بهترین سال مالی تاریخ آنها شده است.
اینگونه بهنظر میرسد که کپکام و البته بازی Resident Evil Village باید با مشکلی بزرگ درکنار موفقیت چشمگیر این بازی دستوپنجه نرم کرده و باید دید آیا کپکام میتواند رضایت این کارگردان هلندی را بهجا آورده یا باید منتظر اخبار منفی باشیم. شما چه فکری میکنید؟ آیا کپکام راه اشتباهی را انتخاب کرده و موفقیت آنها تبدیل به یک بازی ترسناک میشود؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید