بازی Doom Eternal چقدر درآمد داشته است؟

استقبال باورنکردنی بازیکنان از دووم!

بازی Doom Eternal

یکی از مدیران سابق استودیوی آی‌دی سافت‌ور (id Software) چندی پیش در حساب کاربری لینکدین خود از درآمد شگفت‌انگیز بازی Doom Eternal و موفقیت بی‌چون و چرای آن سخن گفته است.

سری دووم از جمله قدیمی‌ترین مجموعه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط استودیوی آی‌دی سافت‌ور (id Software) راهی بازار شد. این عنوان در زمان انتشار به خاطر دو ویژگی منحصر به فرد یعنی دوربین اول شخص و تنوع فوق‌العاده در طول بازی باعث شد تا لقب پدر شوتر‌ اول شخص را به خود اختصاص دهد و در آن موقع به یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌ها تبدیل شود.

در پی این محبوبیت‌ها، سال ۲۰۱۶ میلادی بود که ریبوت مجموعه توسط شرکت بتزدا عرضه شد و حسابی مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت و چه بسا به عنوان یکی از بهترین آثار اکشن سال نیز انتخاب شد. با توجه به این دستاوردها و موفقیت‌های عالی، کمپانی بتزدا در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در مراسم E3 2018 از بازی جدید مجموعه به نام Doom Eternal پرده برداشت. اثری که نزدیک به یک سال از عرضه‌ی آن در سراسر جهان می‌گذرد و در طول این مدت بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و هواداران دریافت کرده و در کنار پایبندی به ریشه و اصالت مجموعه‌ی خود، توانسته گیم‌پلی هیجان‌انگیز و مبارزه‌های خونینی را تقدیم بازیکنان کند.

از آنجا که بازی در طول یک سال اخیر مورد تمجدید منتقدان قرار گرفته و در حال حاضر بازیکنان زیادی از تجربه‌ی آن لذت می‌برد، فروش بالای آن چندان هم دور از انتظار نیست و بی‌شک بازی از نظر تجاری تاکنون عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. در همین راستا، چندی پیش آقای دیوید ساندرز (David Saunders)، سرپرست سابق بخش مدیریت محصولات آی‌دی سافت‌ور که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میلادی در این استودیو مشغول به کار بوده است، در حساب کاربری لینکدین گزارش جدیدی از میزان درآمد بازی Doom Eternal به اشتراک گذاشته که از موفقیت باورنکردنی بازی حکایت دارد.

بر اساس اظهارات این مدیر سابق، بازی Doom Eternal از زمان انتشار تا به امروز بیش از ۴۵۰ میلیون دلار برای استودیوی آی‌دی سافت‌ور و شرکت بتزدا سافت‌ورکز درآمده داشته که بی‌شک رقم قابل توجه و غافل‌گیرکننده‌ای است. دیوید ساندرز معتقد است که این عنوان پیش از انتشار برای سازندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تیم توسعه‌دهنده زمان زیادی را صرف خلق و طراحی بازی کرده است. به همین خاطر، او موفقیت و درآمدزایی خارق‌العاده بازی را مدیون تلاش مستمر اعضای آی‌دی سافت‌ور می‌داند.

درآمد ۴۵۰ میلیون دلاری دووم اترنال در حالی است که این عنوان در واقع بیشتر تمرکز خود را روی بخش داستانی گذاشته و حتی بخش چندنفره‌ی آن هیچ لوت باکسی ندارد و بازی به سیستم پرداخت درون برنامه‌ای مجهز نیست. از طرفی، دووم اترنال در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به صورت رایگان از طریق ایکس‌باکس گیم پس در اختیار کاربران این سرویس اشتراکی قرار گرفت که این موضوع طبیعتا تاثیر منفی در رشد فروش و درآمدزایی بازی می‌گذارد. بر این اساس، به نظر می‌رسد این درآمد هنگفت صرفا از طریق فروش بازی و نسخه‌ی سیزن پس که شامل دو بسته‌ی الحاقی مختلف می‌شود، حاصل شده است.

بازی Doom Eternal

موردی دیگری که مهر تاییدی برای موفقیت دووم اترنال می‌زند، عملکرد عالی نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی بازی در شبکه استیم است. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، این بازی به تازگی فقط در پلتفرم پی‌سی و از طریق شبکه‌ی پرمخاطب استیم به ۱۰۴ هزار و ۸۹۱ بازیکن همزمان دست یافته که محبوبیت زیاد آن را در میان پی‌سی‌بازها را نشان می‌دهد. به علاوه، نسخه‌‌های کنسولی این عنوان  نیز تا به امروز فروش بسیار خوبی را در اقصی نقاط جهان تجربه کرده‌اند.

از دیگر خبرهای مرتبط با سری دووم، چندی پیش آقای مارتین، کارگردان دووم اترنال، در جریان یک استریم توییچ در پاسخ به سوالات طرفداران مبنی بر خلق شخصیت مونث در سری دووم اعلام کرد که به طور جدی روی این موضوع فکر کرده و به احتمال قوی در آینده یک پروتاگونیست زن به بازی‌های Doom راه پیدا می‌کند. او بر این باور است که حضور کاراکتر مونث در این مجموعه به معنی تغییر اسکین شخصیت اصلی بازی نیست و قهرمان داستان باید متناسب با جنسیت خود از سلاح‌های خود برای نابودی دشمنان استفاده کند و به طور معنی‌دار در گیم‌پلی بازی تاثیرگذار باشد. هنوز اطلاعات زیادی در این خصوص در دسترس نیست، اما بر اساس گفته‌های مارتین، ظاهرا تیم سازنده روی ایده‌ها و خلق پروتاگونیست زن در مجموعه‌ی دووم فعالیت می‌کنند.

در پایان این خبر، لازم به ذکر است که بازی Doom Eternal در حال حاضر روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 و همچنین پلتفرم‌های گوگل استادیا و رایانه‌ی شخصی در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی نیز در اواخر سال گذشته میلادی راهی بازار شد. علاوه بر این‌ها، شرکت بتزدا سافت‌ورکز چندی پیش در بیانیه‌ای رسما از انتشار این عنوان برای کنسول‌های جدید ایکس‌باکس سری ایکس | اس و پلی‌استیشن 5 خبر داد که متاسفانه تا به امروز زمان دقیقی برای عرضه‌ی نسخه‌ی نسل نهم بازی مشخص نشده است. با این حال، به لطف پشتیبانی کنسول‌های مذکور از بازی‌های نسل پیشین، علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند این عنون را با همان کیفیت و گرافیک نسل قبلی روی پلتفرم‌های جدید خود تجربه کنند.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا