همموسس راکستار از تاثیر ادبیات روی سری بازیهای GTA میگوید
Light Years یکی از منابع الهام بوده است
دن هوسر نویسنده سری بازیهای GTA در مصاحبه اخیر خود با پادکست صوتی Bookish With Sonya Walger از تاثیر ادبیات روی محصولات راکستار پرده برداشته است.
وقتی بحث تاثیرگذاترین سری بازیها به میان میآید، نامهای زیادی مطرح میشود که یکی از آنها Grand Theft Auto است. راکستار با Grand Theft Auto III توانست بازیهای جهان باز را متحول کرده و ثابت کند این محصولات را میتوان با دوربین سوم شخص و محیطی کاملا سه بعدی طراحی و ساخت؛ اتفاقی که در زمان خود غیرممکن به نظر میرسید. محبوبیت GTA همچنین باعث شد استودیوهای متعددی به ساخت عناوین مشابه تمایل پیدا کنند. نتیجه این اتفاق، خلق سری بازیهای مشهوری از جمله Watch Dogs ،Saints Row ،Just Cause و Mafia بوده است. در ضمن، محصول راکستار از محبوبیت بسیار بالایی در سراسر جهان برخوردار بوده و مجموع فروشش بیشتر از ۲۳۰ میلیون نسخه است.
دن هوسر (Dan Houser) یکی از موسسان راکستار گیمز بوده و به عنوان نویسنده روی تمامی نسخههای GTA کار کرد. او اخیرا مصاحبهای را با پادکست صوتی Bookish With Sonya Walger انجام داده است. در این پادکست، سونیا به عنوان میزبان حضور داشته و با افراد مختلف درباره ادبیات صحبت میکند. هوسر در ابتدا از پنج کتابی گفت که روی شکلگیری شخصیتش نقش داشتند. در ادامه هم توضیحاتی را درباره تاثیر ادبیات روی یکی از مشهورترین فرنچایزهای جهان ارائه داد. در ادامه میتوانید صحبتهای هوسر را مطالعه کنید:
هر چیزی که در شخصیت من میبینید، از تجربههای زندگی، فیلمهایی که تماشا کردم و کتابها میآید. بازیهایی که در ساختشان مشارکت داشتم، بزرگ و عظیم بودند و مجبور بودی وقت زیادی را با کاراکترها بگذرانی. یک فیلم به شما در خلق کاراکتر کمک نمیکند. شاید بتواند به شما در خلق یک صحنه کمک کند یا شاید بتواند روی شما تاثیر بگذارد تا مشکل مربوط به ساختار روایی را حل کنید اما به شما نشان نمیدهد چطور یک کاراکتر تمام عیار را خلق کنید.
در رمان Light Years همیشه عاشق یکی از کاراکترهایش بودم که بن ویوانت [یک اصطلاح برای نامیدن فردی که راه و روش زندگی را میداند] بود و میدانست چطور در این جهان زندگی کند.
همیشه با Light Years ارتباط قرار میکردم، چون هیچ کدام از شخصیتهایش نمیدانستند چطور زندگی کنند و گم شده بودند. در میان این همه شخصیت تنها آرناد است که یک انسان معمولی بوده و نسبت به خودش رضایت دارد. همیشه به این نوع آدمها حسادت میکردم. حین ساخت Grand Theft Auto 4 یا یکی از بستههای الحاقیاش بود که Light Years را در پس ذهنم داشتم. نتیجه، یک مرد فرانسوی بوده که نسخه مدرن همان کاراکتری است که میداند چطور زندگی کند. به افتخار او، نام شخصیت را آرناد گذاشتم.
نویسنده سری بازیهای GTA در ادامه صحبتهای خود گفت:
البته بیشتر تاثیراتی که از ادبیات گرفتم، موارد بزرگتری هستند. به خصوص از جیمز جونز (James Jones)، رمان Middlemarch، چارلز دیکنز (Charles Dickens) که همیشه عاشقش بودم و البته مجله Vanity Fair. مردم [در این مجله] درباره همه جنبههای جامعه مینویسند و اتفاقات از دیدگاه شخصیتهای مختلف شرح داده میشوند…من مرد هستم، من زن هستم، من به این نژاد تعلق دارم یا من به این طبقه اجتماعی تعلق دارم.
جدیدترین نسخه سری بازیهای GTA تحت عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition اواسط ماه جاری میلادی عرضه شد. این باندل نسخههای ریمستر Grand Theft Auto III ،Grand Theft Auto: Vice City و Grand Theft Auto: San Andreas را شامل میشود. برخلاف انتظار، محصول جدید راکستار گیمز به خاطر مشکلات فنی بازخوردهای منفیای را از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید