برگزیده
📣 پخش زنده زولا + مسابقات اسنایپر و سیلی 🎮 امروز ساعت ۱۷ از آپارات زولا
بازی کشتار گزینشی در انیمه جوجوتسو کایسن به چه دلیلی شروع شده است؟
1%
  • 0/10

بازی کشتار گزینشی در انیمه جوجوتسو کایسن به چه دلیلی شروع شده است؟

کشتاری برای تکامل بعدی بشریت!

بازی کشتار گزینشی در انیمه جوجوتسو کایسن به چه دلیلی شروع شده است؟ ۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۲ مقالات جانبی انیمه کپی لینک

پس از هزاران سال برنامه ریزی، کنجاکو سرانجام در مانگا بازی کشتار گزینشی (Culling Game)‌ را آغاز کرد. هدف واقعی پشت این رویداد چیست؟

بسیاری از داستان‌های بزرگ یک ابرشرور داشته که به‌عنوان مغز اصلی در پشت صحنه برای پیشبرد نقشه‌های خود در نظر گرفته می‌شود، در حالی که بقیه جهان برای مشکلاتی با مقیاس بسیار کوچک‌تر مبارزه می‌کنند. صنعت انیمه بسیاری از شخصیت‌های بزرگ این سبک مانند آیزن از بلیچ، مادارا از ناروتو و ارن ییگر از حمله به تایتان را معرفی کرده است. در انیمه جوجوتسو کایسن، کنجاکو این نقش را ایفا می‌کند.

کنجاکو یک جادوگر باستانی است که بیش از ۱۰۰۰ سال فعالیت داشته است و در طی آن برنامه‌هایی را به مرحله اجرا در می‌آورد و صحنه را برای رویدادی آماده می‌کند که او آن را بازی کشتار گزینشی (Culling Game)‌ می‌نامد. پس از وحشتی که قهرمانان در حادثه شیبویا با آن روبرو شدند، هیچ چیزی آرام نگرفت زیرا کنجاکو بازی کشتار گزینشی را از جایی که حادثه متوقف شد، شروع کرد. در این مقاله نگاهی به بازی کشتار گزینشی و تاثیر آن بر روی داستان‌های آینده انیمه جوجوتسو کایسن می‌پردازیم، با رسانه سرگرمی همراه باشید:

بازی کشتار گزینشی چیست؟

درست پس از پایان آرک حادثه شیبویا، بازی کشتار گزینشی به طور رسمی مراحل اولیه خود را آغاز کرد. خود بازی در اصل یک بتل رویال عظیم است که در مجموع ۱۰۰۰ جادوگر و کاربر نفرین را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد تا انرژی نفرین شده را به گونه‌ای بهینه کنند که کنجاکو در نهایت به نقشه نهایی خود دست یابد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

این بازی در ۱۰ مستعمره در سراسر ژاپن ساخته شده است و به ترتیب انجام می‌شود زیرا جنگ بین جادوگران شروع به جمع آوری انرژی نفرین شده زیادی می‌کند، چیزی که کنجاکو آرزوی آن را دارد. همه این مستعمرات با موانع مرزی متصل هستند و از غربی‌ترین بخش ژاپن امتداد دارند و هوکایدو به دلیل ارتباط آن به عنوان یک سرزمین مقدس، تنها منطقه بی‌پیرایه است.

۲ راه برای انتخاب شرکت کنندگان وجود دارد. کسانی که یادگارهای نفرین شده را بلعیدند، مانند هاجیمه کاشیمو و کسانی که به سادگی تکنیک نفرین شده خود را بیدار کردند، مانند هیرومی هیگوروما. اولی‌ها اساساً جادوگرانی هستند که ده‌ها یا قرن‌ها پیش با کنجاکو معامله کردند و در آن مجبور بودند به خواب عمیقی بروند و به یادگارهای نفرین شده ای بپردازند تا کنجاکو در عصر مدرن آنها را در بدن‌هایی جدید بازگرداند. هنگامی که مهر روی یادگار به پایان می‌ رسد، جادوگر در بدنه جدید از خواب بیدار می‌شود اما کنترل کامل آن را در دست دارد. دومین گروه فقط افراد عادی هستند که تکنیک نفرین شده شان باز شده است. همانطور که آنها علیه یکدیگر می‌جنگند، به طور مداوم انرژی نفرین شده بیشتری را آزاد می‌‌کنند.

سپس این انرژی انباشته می‌شود و در سراسر کشور حرکت می کند، اساساً سراسر ژاپن را در پوششی از انرژی نفرین شده می‌‌پوشاند و به غیر از هوکایدو، تمام نقاط ژاپن در این حصار احاطه شده است. اینجاست که هدف نهایی کنجاکو مطرح می‌شود. با انجام این کار و پوشاندن مؤثر همه شهروندان ژاپنی در این حصار، کل بشریت اکنون آماده «تکامل» است، همانطور که کنجاکو می‌گوید.

قوانین بازی کشتار گزینشی

همانطور که بازی کشتار گزینشی شروع شد، ۸ قانون بازی برای همه شرکت کنندگان و همه کسانی که این اختیار را داشتند، عمومی شد. نحوه ساختاربندی قوانین باعث شد که هیچ کس حتی خود کنجاکو، استاد بازی نباشد. این بازی اساساً استاد خودش بود، زیرا کنجاکو آن را از طریق بسیاری از اصول و قوانین الزام آور طراحی کرده بود تا مطمئن شود که بازی به هدف خود یعنی برداشت انرژی نفرین شده حتی در صورت مرگ او دست خواهد یافت.

قوانین بازی به شرح زیر است:
۱. برای آن دسته از جادوگرانی که به دلیل کنجاکو با استفاده از توانایی تغییرات ماهیتو به آنها توانایی داده شد، باید در مدت ۱۹ روز پس از فعال شدن تکنیک‌های نفرین شده خود در مانعی که انتخاب می‌کنند در بازی شرکت کنند.

۲. هر بازیکنی که قانون قبلی را زیر پا بگذارد یا با امتناع از شرکت از آن پیروی کند، تحت تاثیر یک تکنیک حذف کننده تکنیک قرار می‌گیرد، که به زور تکنیک نفرین شده او را حذف می‌کند. شوکو توضیح می‌دهد که این احتمالاً باعث مرگ بازیکن می‌شود، زیرا حذف اجباری ممکن است برای مغز آن‌ها خیلی سخت باشد.

۳. هر غیر بازیکنی که به هر دلیلی وارد یک کلنی شود، در لحظه ورود به عنوان یک بازیکن فعال در بازی کشتار گزینشی محسوب می‌شود.

۴. هدف بازی جمع آوری بیشترین امتیاز است و راه جمع آوری این امتیازها کشتن سایر بازیکنان است.

۵. هر امتیاز نشان دهنده ارزش زندگی یک بازیکن است. به عنوان یک قاعده کلی در بازی، جادوگران ۵ امتیاز دارند در حالی که ساحران غیر جادوگر فقط ۱ امتیاز دارند.

۶. هر بازیکنی که در بازی ۱۰۰ امتیاز بدون احتساب ارزش زندگی خود جمع آوری کرده باشد، می‌تواند قانون خود را به بازی اضافه کند.

۷. طبق قانون قبلی، بازی باید قوانین اضافه شده توسط بازیکنان را بپذیرد تا زمانی که آنها تأثیر مشخص یا طولانی مدتی بر بازی نداشته باشند و مطابق با ۸ قانون از قبل تعیین شده باشند.

۸. اگر امتیاز هر بازیکنی در بازی به مدت ۱۹ روز بدون تغییر باقی بماند، آنها نیز مشمول تکنیک حذف نفرین می‌شوند.

قانون دیگری که تنها پس از شروع بازی توسط بازیکنان بیان شد، در مورد ورود خود به موانع بود. از آنجایی که این موانع بسیار گسترده هستند و دامنه وسیعی را در سراسر ژاپن در بر می‌‌گیرند، هر عضو پس از ورود به آن به یک مکان تصادفی در داخل مانع منتقل می‌شود.

هدف کنجاکو از راه اندازی بازی

کنجاکو اسرارآمیزترین شخصیت جوجوتسو کایسن است زیرا اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه او وجود ندارد. با این حال، چیزی که ما می‌دانیم این است که او بسیار باستانی است و بازی کشتار گزینشی چیزی بود که او در ۱۰۰۰ سال گذشته برنامه ریزی کرده بود. به همین دلیل کنجاکو با همه جادوگران باستانی دیگر مانند هاجیمه کاشیمو پیمان بسته بود تا در نهایت برای شرکت در بازی بیدار شود.

انگیزه اصلی کنجاکو علیرغم ماهیت مرموزش بسیار ساده است. هدف برنامه کنجاکو این است که مقدار انرژی نفرین شده انباشته شده در پایان بازی آنقدر زیاد باشد که او از آن برای برنامه بزرگتر خود استفاده کند. از آنجایی که می‌دانیم کنجاکو می‌خواهد بشریت با بهینه‌سازی انرژی نفرین‌شده به شکل بعدی در تکامل خود دست یابد، او می‌خواهد همه گونه‌های انسان را با استاد تنگن ادغام کند تا یک موجود نفرین شده منفرد بسازد. واقعیت این است که حتی خودش هم نمی‌داند که این کار چه می‌کند، فقط می‌خواهد ببیند که چگونه خواهد بود. وقتی صحبت از شرورها در Jujutsu Kaisen می‌شود، کنجاکو مرحله آخر است.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments