حدود ۸۰ درصد از فروش بازیهای شرکت کپکام به صورت دیجیتالی بوده است
هدف بعدی، فروش ۹۰ درصدی است!
شرکت ژاپنی کپکام (Copcom) چندی پیش در جریان تازهترین جلسهی گزارش مالی خود رسما اعلام کرد که چیزی در حدود ۸۰ درصد از فروش کلی بازیهای این کمپانی به صورت دیجیتالی بوده است.
مشابه شماری از صنایع، صنعت بازیهای ویدیویی نیز به مرور زمان در حال تغییر و پیشرفت است. یکی از دستاوردهای بزرگ این صنعت در چند سال اخیر، حمایت خوب بازیسازان و شرکتهای ناشر از عرضهی دیجیتالی عناوین در فروشگاهها و شبکههای مختلف است که بر اساس گزارشهای گوناگون، به نظر میرسد که در حال حاضر بازیکنان زیادی خرید دیجیتالی را به خرید فیزیکی ترجیح میدهند. این اتفاق را میتوان مدیون راهاندازی سرویسهای اشتراکی جدید از جمله Game Pass ردموندیها و PlayStation Now و همچنین ارائهی تخفیفهای وسوسهانگیز در اغلب فروشگاهها بود که در رشد فروش دیجیتالی بازیها تاثیر بهسزایی گذشتهاند. با این حال، هنوز دورهی فروش فیزیکی بازیها به طور کامل به پایان نرسیده و در حال حاضر برخیها همچنان به صورت فیزیکی عناوین مورد نظر خود را تهیه میکنند.
در این میان، شرکت ژاپنی کپکام چندی پیش جلسهی ارائهی گزارش مالی اخیر خود را با حضور جمعی از مدیران و سرمایهگذاران برگزار کرد که در جریان آن، آمار و ارقام جدیدی از میزان فروش دیجیتالی و فیزیکی عناوین این کمپانی به اشتراک گذاشته شد. بر اساس این اطلاعات، ظاهرا چیزی در حدود ۸۰ درصد از فروش کلی بازیهای کپکام، مربوط به فروش دیجیتالی است و صرفا بیست درصد از مجموع فروش عناوین به صورت فیزیکی بوده است. این در حالی است که کپکام پیشتر میزان فروش دیجیتالی بازیهای خود را در محدودهی ۵۰ الی ۶۰ درصد پیشبینی کرده بود.
حال که فروش دیجیتالی نزدیک به هشتاد درصد از فروش کلی بازیهای شرکت کپکام را به خود اختصاص داده، این کمپانی در تلاش است تا این رقم را در آیندهای نه چندان دور به ۹۰ درصد برساند. البته، بر هیچکس پوشیده نیست که این آمار و ارقام به رفتار و سلیقهی بازیکنان بستگی دارد و شرکت ناشر فارغ از اتخاذ یک سری مزایا برای خرید دیجیتالی، نقش چندانی در افزایش یا کاهش فروش دیجیتالی بازیها ندارد.
شرکت کپکام در بیانیهای در همین رابطه توضیح میدهد:
اگرچه میزان فروش بازیها وابسته به رفتار بازیکنان است، اما ما به دنبال این هستیم تا فروش دیجیتالی محصولات نزدیک به ۹۰ درصد از فروش کلی عناوین شرکت کپکام را تشکیل دهد. با این وجود، هنوز تعدادی از بازیکنان و هواداران همچنان خرید نسخهی فیزیکی و تهیه دیسک بازیها را به خرید دیجیتالی ترجیح میدهند. هدف ما این است که تا حد امکان، مزایایی برای فروش دیجیتالی در نظر بگیریم و به واسطهی آن، عملکرد شرکت خود را گسترش دهیم. این موضوع شامل یک سری محتویات مختلف برای پشتیبانی طولانی مدت در سراسر جهان میشود.
با استناد بر گفتههای فوق، به نظر میرسد که Capcom با ارائهی تخفیفها و همچنین محتوای گوناگون برای خریداران نسخهی دیجیتالی، سعی بر این دارد تا سهم فروش دیجیتالی از مجموع فروش بازیهای خود را به رقم ۹۰ درصد برساند. البته، ذکر این نکته مهم است که برخی از بازیهای کپکام صرفا به صورت دیجیتالی منتشر شده است؛ مانند بسته الحاقی Iceborne بازی Monster Hunter: World که جزء پرفروشترین عناوین این شرکت به شمار میرود. با همهی اینها، میزان فروش ۸۰ درصدی بازیهای این شرکت به صورت دیجیتالی رقم بسیار زیاد و قابل توجهی به شمار میرود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید