بتزدا به دنبال ساخت بازیهای چندنفره بیشتری است
عبرت از Fallout 76؛ رویکرد کمپانی باید تغییر کند!
رئیس ارشد کمپانی بزرگ بتزدا چندی پیش در مصاحبهای ضمن اشاره به شکست تلخ بازی Fallout 76، اعلام کرد که این شرکت در آینده بازیهای چندنفره بیشتری خواهد ساخت.
از زمان انتشار بازی فالوت 76 چیزی در حدود دو سال میگذرد. اثری که اگرچه اولین بازی آنلاین و چندنفره شرکت بتزدا محسوب نمیشود، اما برای نخستین بار شاهد اضافه شدن بخش مولتیپلیر به مجموعهی پرطرفدار Fallout بودیم. در وهلهی اول، زمانی که وجود بخش مولتیپلیر در بازی تایید شد، شاید همه چیز هیجانانگیز و متفاوت به نظر میرسید، لیکن تیم سازنده به خوبی از پس ساخت و تحقق انتظارها برنیامد و بازی به خاطر مشکلات فراوان و ایرادات فنی بسیار در همان زمان انتشار با بازخوردهای منفی و تندی از سوی گیمرها و منتقدین همراه شد و چه بسا شماری از بازیکنان این عنوان را در گروه بدترین آثار نسل هشتم قرار دادند. با این حال، تلاش کمپانی بتزدا در رفع مشکلات تحسینآمیز بود و این شرکت با انتشار بهروزرسانیها و آپدیتهای مختلف، تا حد قابل قبولی بازی را به یکی از عناوین نقش آفرینی پسا آخرالزمانی نسبتا محبوب تبدیل کرد و در حال حاضر گیمرهای زیادی از تجربهی بازی لذت میبرند.
حال، اگرچه شرکت بتزدا برای دستیابی به چنین موقعیتی مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده، اما به خوبی از اشتباهات قبلی خود درس گرفته و در حال حاضر تجربهی کافی برای خلق عناوین جدید دارد. از این رو، چندی پیش تاد هوارد (Todd Howard)، کارگردان و رئیس استودیوهای بتزدا، در گفتوگویی اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد تا در آینده بازیهای چندنفره بیشتری خلق و عرضه کند. او در مصاحبه با وبسایت معروف گیماینداستری (GameIndustry) به اشتباه و کم کاری تیم سازنده در ساخت بازی فالوت 76 اشاره و با صراحت به شکست سیاستها و رویکرد استودیوی سازنده اعتراف کرد. با این حال، هوارد این موضوع و اتفاقها را نقطهی عطفی برای خود و اعضای بتزدا میداند که با درس گرفتن از گذشته، در آینده بازیهای بیشتر و بهتری را روانه بازار کنند.
تاد هوارد در این خصوص توضیح میدهد:
هرچند که بازخوردهای منفی و انتقادات بسیار به جایی را [برای فالوت 76] دریافت کردیم، اما در نهایت تعداد زیادی از بازیکنان مشغول تجربهی بازی بودند. صحبت ما صرفا به یک فالوت عادی محدود نمیشود، بلکه میلیونها نفر به ما اطلاع دادند که یک چیز بسیار خوبی در اینجا وجود دارد و ما آن را حفظ کردیم. من به شدت به تیمی که ماهها و ماهها روی ساخت و بهبود بازی فعالیت کردهاند، افتخار میکنم. من بر این باور هستم که یک فرمول جادویی بدون یک سازمان و نظام هماهنگ به وجود نمیآید. همچنین، بدون بازیکنانی که رفتار دلسوزانهای دارند و یقنا به ما باور دارند، فکر نمیکنم به جایی که هماکنون هستیم، میرسیدیم.
در ادامه، رئیس استودیوهای بتزدا اعلام کرد که علیرغم تمامی مشکلات و حواشیها، انتشار بازی فالوت 76 تجربهی مثبتی را در کارنامهی این شرکت رقم زده و اگرچه آنها در حال حاضر روی ساخت دو بازی مورد انتظار Starfield و The Elder Scrolls VI مشغول به کار هستند، اما بتزدا علاقهی زیادی به ساخت و انتشار بازیهای چندنفره بیشتری دارد. هوارد در این زمینه میگوید:
به طور کلی، [فالوت 76] واقعا تجربهی مثبتی برای ما بود. این عنوان نه تنها ما را به سازندهی بهتری تبدیل کرد، بلکه ارتباط ما با بازیکنانمان را نیز بیشتر و قویتر کرد. از این رو، نمیتوانم بگویم که ساخت یک بازی چندنفره صرفا به این اثر [Fallout 76] محدود خواهد شد.
بر این اساس، به نظر میرسد که در آینده شاهد انتشار بازیهای چندنفره بیشتری از سوی این کمپانی بزرگ خواهیم بود. با این حال، در نظر داشته باشید این شرکت در حال حاضر روی ساخت دو بازی The Elder Scrolls 6 و Starfield فعالیت میکند که متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی در خصوص تاریخ انتشار آنها در دسترس نیست. بدین ترتیب، ظاهرا عناوین جدید چندنفره بتزدا لااقل طی دو یا سه سال آینده روانه بازار خواهند شد.
از دیگر خبرهای مرتبط با این کمپانی، اواخر شهریور ماه امسال بود که مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد در طی توافقی شرکت مادر استودیوی Bethesda یعنی Zenimax Media را با قیمت ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. خریدی که میتوان آن را یکی از بزرگترین اقدامهای ردموندیها در طول چند سال اخیر دانست.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید