1%
  • 0/10

ساخت بازی Anthem چه درسی به استودیو بایوویر داد؟

"سعی نکنید به صورت همزمان چندین کاری را انجام دهید که در آن مهارت کافی ندارید"

ساخت بازی Anthem چه درسی به استودیو بایوویر داد؟ ۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
ساخت بازی Anthem

به گفته کارگردان بازی مورد انتظار Dragon Age: The Veilguard ساخت بازی Anthem درس بزرگی به استودیو بایوویر داده است.

پس از ساخت و عرضه بازی Mass Effect: Andromeda که به واسطه وجود مشکلات فنی متعدد، با استقبال قابل ملاحظه‌ای از سوی مخاطبین و منتقدان مواجه نشد، استودیو بایوویر (Bioware) به همراه کمپانی الکترونیک آرتس (EA) از بازی Anthem رونمایی کردند. اثری در ژانر شوتر سوم شخص و اکشن نقش آفرینی که در دنیای جهان باز آنلاین اشتراکی جریان می‌داشت. علیرغم نمایش‌های خوب قبل از عرضه، این بازی نیز پس از عرضه به واسطه مشکلات فنی چون زمان لودینگ طولانی و باگ‌ها، محتوای اندک و تکراری شدن چرخه گیم‌پلی آن با نمرات ضعیفی مواجه شد تا به یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های استودیو بایوویر تبدیل شود.

در گفتگویی جدید با مجله معتبر Edge، جان اپلر (John Epler) کارگردان و مدیر نوآوری بازی مورد انتظار Dragon Age: The Veilguard توضیح داده است که اگرچه ایشان از برخی جوانب بازی Anthem خوشحال بوده و از آن رضایت دارد، با این حال معتقد است ساخت یک بازی آنلاین چند نفره به عنوان نقاط قوت استودیو Bioware به شمار نمی‌رود. “ما استودیویی محسوب می‌شویم که همواره و همیشه آثار خود را با تمرکز عمیق در داستان‌سرایی و نقش آفرینی توسعه می‌دهیم.”

“من به بسیاری از موارد Anthem افتخار می‌کنم. من به مدت یک سال و نیم روی آن پروژه فعالیت کردم. با این حال در پایان روز، ما در حال تولید یک بازی با تمرکز روی چیزی بودیم که لزوما در حوزه تخصصی ما تعریف نمی‌شد.”

به گفته اپلر بسیاری از اعضای استودیو بایوویر به این دلیل به آن ملحق شده‌اند که در ساخت بازی‌های داستانی و ماجراجویی‌های تک نفره تخصص دارند به همین دلیل آن‌ها نتوانستند در ساخت بازی Anthem بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. “برای من و بسیاری از اعضای تیم، بزرگ‌ترین درس حاصل شده از تجربه تولید و ساخت بازی Anthem بدین شرح بود که بدانید در چه کاری خوب هستید و روی همان تمرکز کنید.”

“بیش از حد خودتان را درگیر نکنید. سعی نکنید به صورت همزمان چندین کاری را انجام دهید که در آن مهارت کافی ندارید. بسیاری از اعضایی که در این تیم حضور دارند، با هدف ساخت تجربه‌های داستان محور و تک نفره نقش آفرینی به اینجا آمدند.”

عنوان Dragon Age: The Veilguard برای انتشار در سال جاری برنامه‌ریزی شده اما تاکنون تاریخ عرضه دقیقی برای آن اعلام نشده است. با توجه به نمایش‌ها و بازخوردهای اولیه‌ای که توسط اهالی رسانه به آن صورت گرفته به نظر می‌رسد استودیو بایوویر سرانجام به روزهای خوب خود بازگشته و با اثر باکیفیتی رو به رو خواهیم بود.

 




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments