1%
  • 0/10

آیا ایکس باکس در ساخت بازی Redfall نقش داشته است؟

اسپنسر مقصر نیست!

آیا ایکس باکس در ساخت بازی Redfall نقش داشته است؟ ۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ اخبار بازی کپی لینک
ساخت بازی Redfall

رسانه ویندوز سنترال مدعی است که ایکس باکس هیچ نقشی در ساخت Redfall نداشته و فیل اسپنسر مقصر عملکرد ضعیف بازی نیست.

ساخته جدید استودیوی آرکین به نام ردفال مدتی پیش روانه بازار شد؛ اثری که برخلاف انتظارها، شکست تلخی را در کارنامه تیم سازنده و شرکت بتزدا رقم زد. این عنوان به خاطر یک سری ایرادهای اساسی از جمله هوش مصنوعی افتضاح، گیم‌پلی کسل‌کننده و محیط‌‎های خالی مورد انتقاد شدید منتقدها و بازیکن‌ها قرار گرفت و لقب یکی از ناامیدکننده‌ترین آثار سال را به خود اختصاص داد.

با توجه به اینکه شرکت بتزدا و استودیوهای زیرمجموعه آن نظیر آرکین چند وقتی است که به مایکروسافت ملحق شده‌اند، بسیاری از بازیکن‌ها، ایکس باکس و در راس آن، آقای فیل اسپنسر را مقصر اصلی عملکرد ضعیف بازی Redfall می‌دانند. به گفته این افراد، مایکروسافت توجه و نظارتی بر کیفیت بازی‌های فرست پارتی نمی‌کند و به خاطر تمرکز ویژه روی گیم پس، همواره کیفیت را فدای عرضه بازی در این سرویس می‌کند.

در همین راستا، مدتی پیش آقای جز کوردن، خبرنگار رسانه معروف ویندوز سنترال، در پیامی اعلام کرد که ایکس باکس هیچ نقشی در ساخت بازی Redfall نداشته و مقصر اصلی عملکرد ضعیف بازی، استودیوی آرکین و شرکت بتزدا است. به گفته کوردن، نظارت بر کیفیت تمام آثار فرست پارتی ایکس باکس برعهده فیل اسپنسر، رئیس کل بخش گیمینگ مایکروسافت نیست.

جز کوردن در این زمینه توضیح می‌دهد:

آنچه که من از منابع مختلف شنیده‌ام، این است که ایکس باکس به هیچ عنوان در ساخت بازی ردفال نقش نداشته است. بررسی این پروژه بخشی از مسئولیت‌های مت بوتی، مدیر استودیوهای ایکس باکس نبوده است. در واقع، استودیوی آرکین بخشی از استودیوهای زیرمجموعه ایکس باکس نیست.

آقای فیل اسپنسر نیز در مقیاس کلی به کسب و کارهای ایکس باکس نظارت می‌کند. به همین خاطر، او مقصر اصلی کیفیت بد بازی نیست. با این حال، به نظر من باید سوال‌‎هایی در خصوص نظارت بر پروژه‌ها مطرح کرد. البته، نباید این گفته‌ها را دفاع یا نقدی بر سیاست‌ها و رویکرد در نظر گرفت، چرا که هدف از این اظهارات، بیان حقایق است. اکنون سوال مهم این است که آیا مایکروسافت باید یک رویکرد نظارتی بهتری بر استودیوها در پیش بگیرد؟

این گفته‌ها در حالی مطرح شده که مدیر کل استودیو آرکین پیش‌تر گفته بود این بازی در ابتدا برای عرضه روی پلی استیشن 5 نیز برنامه‌ریزی شده بود، اما بعد از خرید شرکت بتزدا توسط مایکروسافت، همه برنامه‌ها به کلی تغییر کرد و ایکس باکس مانع از عرضه آن روی پلی استیشن شد؛ موضوعی که نشان می‌دهد ردموندی‌ها در ساخت ردفال نقش داشته‌اند.

گفتنی است که بازی ردفال هم اکنون برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و همچنین پلتفرم رایانه شخصی در دسترس قرار دارد. طبق روال همیشه، مشترکین سرویس گیم پس از همین حالا می‌توانند به صورت رایگان به تجربه بازی بپردازند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments