1%
  • 0/10

تکنولوژی جدید AMD می‌تواند عملکرد ایکس‌باکس سری اس را به میزان چشم‌گیری بهبود دهد

تست‌های اولیه تکنولوژی نویدبخش بوده‌اند

تکنولوژی جدید AMD می‌تواند عملکرد ایکس‌باکس سری اس را به میزان چشم‌گیری بهبود دهد ۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ کپی لینک
عملکرد ایکس‌باکس سری اس

با توجه به تست‌های اولیه، تکنولوژی جدید AMD می‌تواند عملکرد ایکس‌باکس سری اس و ایکس را به میزان چشم‌گیری بهبود ببخشد.

پس از اینکه مایکروسافت از دومین کنسول نسل نهمی خود رونمایی کرد، کاربران فضای مجازی بازخوردهای ضد و نقیضی نشان دادند. عده‌ای از کاربران بابت معرفی یک کنسول ارزان قیمت برای تجربه بازی‌های جدید شدیدا خوشحال بودند؛ به هر حال، ۴۹۹ دلار برای ساکنان بسیاری از کشورها از جمله ایران رقم بالایی است. عده‌ای دیگر نگران بودند ایکس‌باکس سری اس یک سد بزرگ مقابل توسعه‌دهندگان باشند. به بیان دقیق‌تر، آن‌ها را مجبور کند بخش قابل‌توجهی از تمرکز خود را روی بهینه‌سازی بازی قرار دهند تا نسخه سری اس عملکرد فنی بهتری داشته باشد، در حالی که همین منابع را می‌توانند صرف بهتر کردن بازی کنند.

انویدیا در جریان رویداد CES 2019 از تکنولوژی جدیدی تحت عنوان Deep Learning Super-Sampling یا به اختصار DLSS رونمایی کرد. تکنولوژی مزبور بر پایه یادگیری ماشین استوار بوده و قادر است با یافتن روش‌های بهتر برای انجام محاسبات، عملکرد کارت گرافیک را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد؛ افزایش عملکردی که نه تنها روی جزئیات بازی تاثیر می‌گذارد، بلکه نرخ فریم را بهبود می‌بخشد. حال و با گذشت حدودا دو سال از معرفی DLSS، شرکت AMD از FidelityFX Super Resolution یا به اختصار FSR رونمایی کرده است. تکنولوژی مزبور عملکردی مشابه با DLSS داشته و می‌تواند رقیبی جدی برای آن باشد.

AMD به منظور نمایش عملکرد FSR از Godfall استفاده کرد. طبق جدول نتایج، کارت گرافیک RX 6800 XT بازی را با وضوح تصویر 4K نیتیو و نرخ فریم ۴۹ اجرا می‌کند اما رقم مزبور در حالت گرافیکی Performance و بعد از فعالسازی FSR به ۱۵۰ رسید که افزایش چشم‌گیری به شمار می‌رود. این رقم همچنین در حالت‌های گرافیکی Quality ،Ultra Quality و Balanced به ترتیب ۷۸، ۹۹ و ۱۲۴ بوده است. با توجه به نتایج، تکنولوژی جدید AMD به کارت گرافیک کمک می‌کند با وضوح تصویر مشابه به نرخ فریم بالاتری دست یابد، بدون اینکه فشار مضاعفی روی سخت‌افزار قرار بگیرد.

FSR یک مزیت بسیار مهم نسبت به DLSS دارد. FSR تنها به کارت گرافیک‌های AMD خلاصه نشده و می‌توان از آن روی تمامی محصولات شرکت حتی پردازنده‌های رایزن بهره برد. به بیان دقیق‌تر، تکنولوژی مزبور از ۱۰۰ پردازنده و کارت گرافیک مختلف پشتیبانی کرده و هم اکنون توسط ۱۰ استودیو بازیسازی و انجین گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن این نکته، می‌توان انتظار داشت FSR در آینده نزدیک به ایکس‌باکس سری اس، ایکس‎‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 آمده و عملکرد سخت‌افزاری‌شان را به میزان قابل‌توجهی بهبود دهد.

تکنولوژی جدید AMD در حال حاضر برای انتشار عمومی در تاریخ یک تیر سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۲۲ ژوئن) برنامه‌ریزی شده است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments