1%
  • 0/10

چرا سازندگان The Walking Dead منشا ویروس زامبی‌ را فاش نمی‌کنند؟

پس زامبی‌ها از کجا اومدن؟

چرا سازندگان The Walking Dead منشا ویروس زامبی‌ را فاش نمی‌کنند؟ ۰ ۰۹ تیر ۱۴۰۱ اخبار جهان (تلویزیون) کپی لینک
سازندگان The Walking Dead

پاسخ سازندگان The Walking Dead به یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن تمام علاقه مندان به این سریال پر طرفدار را درگیر کرده است.

یکی از پرسش‌هایی که همواره برای طرفداران درمورد این مجموعه تلویزیونی پیش می‌آید همیشه این بوده که: چه چیزی سبب به وجود آمدن زامبی‌ها شد؟ از زمانی که در اولین مردگان متحرک که در سال ۲۰۰۳ اکران شد ریک گرایمز (Rick Grimes) از خواب بیدار شد و با یک فاجعه آخرالزمانی مواجه شد حدود بیست سال می‌گذرد؛ اما خط داستانی کمیک این ماجرا، به نویسندگی رابرت کرکمن (Robert Kirkman) با انبوهی از سوالات بدون پاسخ به پایان رسید که بیشتر این سوالات در مورد این بود که چه چیزی باعث شد مردگان از مرگ بیدار شوند و از مردم زنده ای که روی زمین بودند تغذیه کنند!؟

جالب است بدانید که در نسخه لایو اکشن مردگان متحرک که توسط کمپانی ای ام سی (AMC) ساخته شد، علاوه بر علت وقوع اتفاقات، احتمال وجود راهی برای درمان این ویروس نیز جستجو می‌شود؛ اگرچه در یکی از صحنه‌های پایانی مردگان متحرک: جهانی فراتر از آن (The Walking Dead: World Beyond) منشا این ویروس دست ساز بوده باشد ولی رابرت کرکمن اعلام کرد که در نسخه کمیک به این معما پاسخ داده نمی‌شود.
در آخرین گزارش پخش شده از ویرایش‌های اتاق تدوین و برش (The Cutting Room Floor) که در شماره‌های سری تمام رنگی مردگان متحرک (The Walking Dead Deluxe) بازنشر شد، کرکمن مجددا تکرار کرد که موضعش در مورد فاش کردن منشا شیوع ویروس زامبی‌ها تغییر نکرده است. کرکمن در شماره ۴۱ مردگان متحرک (The Walking Dead Deluxe #41) گفت:

در واقع من هرگز علاقه ای به مقابله با علت شیوع زامبی‌ها نداشتم و این نظر من همه جا به صورت مستند ثبت شده، و نسخه کوتاه آن این است که من معتقدم هر گونه توضیح دقیق و منطقی همه چیز را بیش از حد به سمت واقع گرایی سوق می‌دهد و از بعد تخیلی داستان فاصله می‌گیرد؛ به نظر من بهتر است که وقتی یک قلمرو علمی-تخیلی را ساختیم بخش‌هایی از آن را به منظور پایداری و تداوم داستان حل نشده رها کنیم.

وی ادامه داد:

هزاران نفر از طرفداران، همواره از من می‌خواستند که این موضوع را گسترش بدهم و من هم هر از گاهی از روش‌هایی که به نظرم جالب بودند به مسئله اشاره‌هایی می‌کردم؛ اما هرگز از این اشاره‌ها فراتر نرفتم.”

به عنوان مثال کرکمن با استفاده از شخصیت آلیس (Alice) که پرستاری بود که درباره مردگان متحرک و این که چطور آن‌ها در عین مرگ زنده هستند تحقیق و پژوهش می‌کرد، ذهن مخاطب را به سمت این موضوع هدایت کرد. به این صورت که آلیس در شماره ۴۱ می‌پرسد:

 

اگر من یک راه درمانی پیدا کنم چه؟ یا حداقل روشی که بتواند ما را نجات دهد تا وقتی که مردیم ما هم تبدیل به این موجودات نشویم!

در اپیزودهایی از اسپین آف‌های پخش شده از مردگان متحرک، مانند از مردگان متحرک بترسید (Fear Of The Walking Dead) و مردگان متحرک: جهانی فراتر، کرکمن با استفاده از تهیه کننده اجرایی مفاهیم مشابهی را مورد بحث قرار می‌دهد.
میلتون (Milton Mamet) با بازی دالاس رابرتز (Dallas Roberts) در مردگان متحرک در مورد مرده‌ها و مرگ تحقیق می‌کند و دکتر لئو بنت (Dr. Leo Bennett) با هنرپیشگی جو هولت (Joe Holt) به همکاری دانشمندان جمهوری مدنی در جهانی فراتر تلاش می‌کنند تا سرعت فراگیری این ویروس را کاهش بدهند و یا راهی را برای ریشه کن کردن آن پیدا کنند؛ همچنین در ادامه داستان روش‌هایی برای درمان این ویروس مورد بحث قرار می‌گیرند که احتمالا در فیلمی با بازی اندرو لینکلن (Andrew Lincoln) در نقش ریک گرایمز ادامه پیدا می‌کند.
بعد از اولین فصل از این مجموعه که تیم نجات یافتگان ریک گرایمز در آتلانتا (Atlanta’s CDC) با دکتر ادوین جنر (Edwin Jenner) با بازی (Noah Emmerich) مواجه شدند، کرکمن در یک مصاحبه اعلام کرد که اگر مجبور بود دوباره همه این کارها را از اول انجام دهد احتمالا از خیلی از مسائل فاصله می‌گرفت.

کرکمن در کمیک-کان (Comic-Con) در سال ۲۰۱۷ در سن دیگو (San Diego) شرح داد که به نظر او همیشه یکی از نقاط قوت و بهترین ویژگی‌های این سریال همین بوده که داستان آن مربوط به دانشمندان و کسانی که روی مسائل آن پژوهش می‌کنند نمی‌شود، چون به عقیده من این موضوعات به داستان ربطی ندارد و پرداختن به آن ها می‌تواند باعث شود جذابیت سریال از بین برود و حوصله سر بر شود. شماره ۴۱ کمیک مردگان متحرک هم اکنون قابل خرید است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments