چرا قیمت Star Wars: Squadrons پایین‌تر از بازی‌های مشابه است؟

مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز توضیح می‌دهد

چرا قیمت Star Wars: Squadrons پایین‌تر از بازی‌های مشابه است؟ سورنا رضایی ۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ اخبار بازی
قیمت Star Wars: Squadrons

بلیک یورگنسن مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز در جریان کنفرانسی که اخیرا با هدف ارائه‌ی آمارهای مالی برگزار شد، توضیح داد چرا قیمت Star Wars: Squadrons پایین‌تر از بازی‌های مشابه است.

شرکن الکترونیک آرتز و استودیوی موتیو اواخر ماه خرداد از محصول مشترک خود تحت عنوان Star Wars: Squadrons رونمایی کردند. دو نکته‌ی مهم پیرامون این بازی وجود داشت که از همان ابتدا باعث تعجب بسیاری از علاقه‌مندان شد: نکته‌ی اول، به قیمت بازی مربوط می‌شود. عناوین تراز اول (AAA) معمولا با برچسب قیمتی ۶۰ دلار وارد بازار می‌شوند اما Squadrons تنها ۴۰ دلار قیمت خواهد داشت؛ نکته‌ی دوم و پایانی هم با عدم وجود پرداخت‌های درون‌برنامه‌‎ای ارتباط دارد. الکترونیک آرتز از آن دسته شرکت‌هایی است که از تمامی راه‌های موجود برای خالی کردن جیب مشتریان خود استفاده می‌کند. از همین رو، اتخاذ چنین سیاست‌هایی در قبال Squadrons تعجب‌برانگیز به شمار می‌رود.

الکترونیک آرتز چندی پیش کنفرانسی را برای برگزار کرد تا در جریان آن آمارهای مالی مربوط به سه ماهه‌ی گذشته را به اشتراک بگذارد. بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen) مدیر ارشد مالی در صحبت‌های خود به موضوعات مختلفی از جمله قیمت Star Wars: Squadrons پرداخت. طبق گفته‌های او، پروژه‌ی جدید استودیوی متیو مقیاس کوچک‌تری نسبت به محصولات مشابه دارد. از همین رو، تصمیم گرفته شد با قیمت پایین‌تری به بازار بیاید. یورگنسن در ادامه‌ی صحبت‌های خود تاکید داشت کوچک بودن مقیاس پروژه به هیچ وجه ضربه‌ای به کیفیت بازی نزده است:

بازی‌ها در مقیاس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و اکثر عناوین ما مقیاس‌های بزرگی دارند. این بازی را به گونه‌ای طراحی کردیم که تنها روی خواسته‌ی طرفداران تمرکز داشته باشد: شرکت در نبردهای هوایی با استفاده از ایکس-وینگ یا تی‌آی‌ای فایتر. Star Wars: Squadrons یک بازی شگفت‌انگیز است اما مقیاس کوچکتری نسبت به اکثر بازی‌های ما دارد. به همین دلیل هم برچسب قیمتی پایین‌تری را انتخاب کردیم. این موضوع همچنین باعث می‌شود تا کاربران بیشتری به خواسته‌ی خود، یعنی پرواز با ایکس-وینگ یا تی‌آی‌ای فایتر برسند.

بلیک یورگنسن در ادامه‌ی صحبت‌های خود به تنوع موجود در نحوه‌ی قیمت‌گذاری محصولات الکترونیک آرتز اشاره کرد:

فکر می‌کنم طی سال‌های اخیر قیمت‌گذاری‌های متفاوت ما برای محصولات مختلف را دیده باشید. قیمت متفاوتی را برای بازی‌های فرنچایز Plants vs Zombies انتخاب کردیم چون این محصولات مخاطبان کم سن و سال‌تر را هدف گرفته و محتوای کمتری نسبت به بازی‌های دیگر مانند فیفا یا Madden NFL دارند.

مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز بار دیگر به سراغ قیمت Star Wars: Squadrons رفت و توضیحاتی را درباره‌ی آن ارائه داد:

Star Wars: Squadrons تجربه‌ای عمیق و همه‌جانبه را ارائه می‌دهد اما برچسب قیمتی ۴۰ دلار با در نظر گرفتن مقیاس پروژه بسیار مناسب به نظر می‌رسید.

داستان این بازی مدتی بعد از نبرد اندور و نابودی دومین ستاره‌ی مرگ جریان داشته و درگیری اسکادران‌های جمهوری جدید و امپراتوری را به تصویر می‌کشد. محصول مشترک موتیو و الکترونیک آرتز از حالت‌های (Mode) چندنفره هم پشتیبانی می‌کند. در ضمن، کاربران می‌توانند از طریق کسب امتیاز و تجربه، جنگنده‌ی خود را شخصی‌سازی کنند.

در انتها، لازم به ذکر است که Star Wars: Squadrons در تاریخ ۱۱ آبان (مصادف با ۲ اکتبر) برای سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا