#مهسا_امینی

چرا راد فرگوسن از کار روی بازی Mafia III انصراف داد؟

آیا قسمت سوم مافیا می‌توانست سرنوشت متفاوتی داشته باشد؟

بازی Mafia III

راد فرگوسن، مدیر استودیوی کولیشن، در جریان رویداد PAX South 2020 توضیح داد که چرا تصمیم گرفت تا کار روی بازی Mafia III را نیمه کاره رها کند.

رویداد PAX South 2020 که در بازه‌ی زمانی ۱۷ الی ۱۹ ژانویه در شهر سن آنتونیو واقع در ایالت تگزاس برگزار شد، میزبان اشخاص مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی بود. یکی از افرادی که در این رویداد حضور پیدا کرد، راد فرگوسن (Rod Fergusson) بوده است. فرگوسن در حال حاضر به‌عنوان رئیس استودیوی کولیشن مشغول به‌ کار است و به‌نظر هم نمی‌رسد به‌ این زودی‌ها تصمیم به جدایی بگیرد اما پیش از این چندین بار از کار در استودیوهای مختلف انصراف داده بود.

راد فرگوسن در جریان PAX South 2020 درباره‌ی موضوعات مختلفی، از کار روی BioShock Infinite گرفته تا تاسیس یک استودیوی جدید با همکاری شرکت ۲کی گیمز صحبت کرد و تجربیاتش را با حاضران به اشتراک گذاشت. رئیس استودیوی The Coalition همچنین توضیحاتی را درباره‌ی دلیل انصراف از کار روی یک پروژه‌ ارائه داد؛ پروژه‌‌ای که بعدها تحت عنوان Mafia III وارد بازارهای جهانی شد:

کمک کردم تا یک استودیوی جدید تاسیس کرده و روند توسعه‌ی یک بازی تازه را آغاز کنند. اگرچه پروژه‌‌ی مورد بحث را به اتمام نرساندم اما آن استودیو هنگر ۱۳ (Hanger 13) نام گرفت و آن بازی هم به Mafia III تبدیل شد. دلیل عدم اتمام آن پروژه اختلاف نظر بود. من ایده‌هایی برای آن بازی و استودیو داشتم که در راستای خواسته‌های تیم مدیریتی نبود. بنابراین، برای دومین بار در طول فعالیتم از کار کنار کشیدم.

تهیه‌ کننده‌ی سری بازی‌های Gear of War در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که چطور تجربه‌های کاریش در یک استودیو روی رویکردهایی که در استودیوی بعدی اتخاذ می‌کرد، تاثیر می‌گذاشت. با این حال، وارد جزئیات نشد و نگفت دقیقا در چه مواردی با تیم مدیریتی استودیو اختلاف نظر داشته است. همچنین طبق صحبت‌های او، به نظر می‌رسد این پروژه در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار نبوده به Mafia III تبدیل شود.

راد فرگوسن پیش از این در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود آزادی عمل موجود در Gears 5 را از BioShock Infinite الهام گرفته بود. کاربر در جدیدترین نسخه‌ی سری بازی‌های گیرز آو وار این قابلیت را داشت تا مطابق سلیقه‌ی خود دشمنان را از طریق درگیری مسلحانه به کام مرگ بفرستد یا مخفیانه این کار را انجام دهد.

بازی Mafia III در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد. این عنوان درباره‌ی یک سرباز سابق ارتش با نام لینکلن کلی بود که پس از مرگ عزیزترین افراد خود، عزم خود را برای گرفتن انتقام از مافیای سیسیل جزم می‌کند.

قسمت سوم سری مافیا پس از عرضه با نقدهای متوسطی روبرو شد. در یک سوی ماجرا، منتقدانی بودند که این بازی را به‌واسطه‌ی داستان، شخصیت‌ پردازی و تم‌های تاریک به‌ کار رفته در آن تحسین کردند. در سوی دیگر ماجرا، منتقدانی بودند که از برخی مکانیک‌های گیم‌پلی، طراحی تکراری مراحل و مشکلات فنی گله کردند. با وجود این‌ها، عملکرد تجاری بازی عالی بود و به یکی از پرفروش‌ترین عناوین تاریخ شرکت ۲کی گیمز تبدیل شد. 

نظر شما در این باره چیست؟ اگر راد فرگوسن آن پروژه را نیمه کاره رها نمی‌کرد و روند توسعه‌ را ادامه می‎‌داد، ممکن بود با نسخه‌ی متفاوتی از Mafia III روبرو می‌شدیم؛ نسخه‌ای که شاید سرنوشت بهتری در انتظارش بود!


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا