چرا تولید انیمیشن سینمایی Mario به سازندهی Despicable Me سپرده شد؟
خالق فرنچایز ماریو پاسخ میدهد
شیگرو میاموتو در مصاحبهی اخیر توضیح داد چرا وظیفهی ساخت انیمیشن سینمایی Mario به استودیوی ایلومینیشن سازندهی Despicable Me سپرده شد.
اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بود که شرکت نینتندو در جریان یکی از کنفرانسهای مالی خود، از ساخت انیمیشن سینمایی Mario خبر داد. در آن زمان اعلام شد دو شرکت یونیورسال پیکچرز و نینتندو منابع مالی را تامین کرده و استودیوی ایلومینیشن اینترتینمنت هم وظیفهی ساخت را بر عهده دارد. شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) خالق فرنچایز ماریو و کریس مالداندری (Chris Meladandri) مدیرعامل ایلومینیشن هم به عنوان تهیهکننده روی روند ساخت نظارت میکنند. به محض انتشار خبر در فضای مجازی، این سوال برای برخی از طرفداران به وجود آمد که چرا نینتندو وظیفهی ساخت انیمیشن را به سازندهی Despicable Me سپرده است؛ سوالی که پاسخ آن بهتازگی مشخص شد.
شیگرو میاموتو چندی پیش مصاحبهای را با مجلهی فامیتسو دربارهی انیمیشن سینمایی Mario انجام داد که وب سایت Nintendo Everything بخشهایی از آن را به انگلیسی ترجمه کرده است. میاموتو در بخشی از این گفتگو به توضیح دربارهی ملاقاتش با کریس مالداندری پرداخت. طبق صحبتهای خالق ماریو، موفقیتهای ایلومینیشن باعث نشد تا نینتندو به آنها اعتماد کند، بلکه شکستهای این استودیو باعث شد:
وقتی همکاریمان را با یونیورسال پیکچرز آغاز کردیم، به گوشم رسید که کریس مالداندری مدیرعامل ایلومینیشن میخواهد با من ملاقات کند. قبل از ملاقات چیزی دربارهی قصدش نمیدانستم اما هرگز فراموش نخواهم کرد که از دلایل شکستهایش در گذشته گفت. این اتفاق حدودا آن زمانی رخ داده بود که به ساخت فیلمهای سینمایی فکر میکردیم. همین صحبتها از سوی او باعث شد تا ساخت انیمیشن را به او بسپاریم.
وقتی خبرنگار از خالق ماریو خواست تا جزئیات بیشتری را دربارهی صحبتهای مدیرعامل ایلومینیشن ارائه دهد، او گفت قادر به انجام چنین کاری نیست. با این حال، میتوان اینطور نتیجهگیری کرد که کریس مالداندری در جریان ملاقات خود با شیگرو میاموتو نخست به صحبت دربارهی شکستهایش پرداخت. سپس پیرامون درس عبرتهایی صحبت کرد که از آن اتفاقات تلخ آموخت. احتمالا همین هم باعث شد تا میاموتو و دیگر مدیران نینتندو به ساخت انیمیشن سینمایی ماریو چراغ سبز نشان دهند. این فیلم انیمیشنی قرار است در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۲ میلادی به سینماها بیاید.
انیمیشن Mario، نخستین اقتباس سینمایی نیست که بر اساس فرنچایز ماریو ساخته میشود. نینتندو در سال ۱۹۹۳ میلادی فیلم Super Mario Bros را روی پردهی نقرهای برد که بازخوردهای بسیار منفیای را از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرد. این فیلم در زمینهی مالی هم عملکرد ضعیفی داشت و حتی نتوانست بودجهی ساخت خود را جبران کند؛ در آن زمان ۴۸ میلیون دلار هزینهی ساخت فیلم شد اما فروش کلی آن تنها ۲۰ میلیون دلار بود. باب هاسکینز (Bob Hoskins) بازیگر نقش ماریو در یکی از مصاحبههای خود، این فیلم را «بدترین» اثری نامید که در طول فعالیتش به نقشآفرینی در آن پرداخت.
همین شکست هم باعث شده بود تا نینتندو طی دهههای گذشته به ساخت اقتباسهای سینمایی یا تلویزیونی از فرنچایزهای محبوب خود مانند ماریو، زلدا و دانکی کانگ تمایل چندانی نداشته باشد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید