در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

در اولین کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

مروری بر نمایش جنجالی Xbox و Bethesda در E3 2021

1%
  • 0/10
در اولین کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟ ۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

همانطور که انتظارش را می‌کشیدیم، مایکروسافت کنفرانس E3 2021 خود را با همکاری کمپانی Bethesda برگزار کرد و اینطور که از بازی‌های درون کنفرانس و اخبار هیجان‌انگیز در رابطه با بازی‌های پیش روی مایکروسافت و بتسدا پیدا بود، این کنفرانس دقیقا همان نمایشی بود که از مایکروسافت و بتسدا انتظار می‌رفت.

این دو کمپانی هر دو تجربه‌ی بسیار زیادی در به ارمغان آوردن یک نمایش جذاب و رضایت‌بخش طی سال‌های قبلی داشته‌اند و حالا با ادغام توانایی‌های خود، یکی از بهترین نمایش‌های E3 در سال‌های اخیر را پشت سر گذاشتند. کنفرانسی که در طول ۹۰ دقیقه به پایان رسید و ده‌ها بازی جدید را به نمایش درآورد. 

یکی از نکات مثبت در رابطه با نمایش مایکروسافت و بتسدا این بود که اغلب بازی‌های به نمایش درآمده در کنفرانس در سال جاری منتشر خواهند شد و انتشار تعدادی از آن‌ها نیز به سال 2022 موکول شده است. همچنین بسیاری از بازی‌های به نمایش درآمده در این کنفرانس که به طور انحصاری برای کنسول‌های Xbox در دست توسعه قرار دارند، از روز اول انتشار از طریق سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهند گرفت و این مورد نیز به خودی خود اهمیت این نمایش را بسیار بالا می‌برد. مایکروسافت با همکاری بتسدا ثابت کرد که تغییر اساسی در روند برگزاری کنفرانس‌های E3 و مجازی شدن آن‌ها موجب ضعف کنفرانس و محدودیت نمایش بازی‌های مختلف نشده و آن‌ها همچنان توانسته‌اند یک تجربه‌ی استثنایی را برای گیمرها به ارمغان بیاورند.

در این نمایش بسیاری از بازی‌هایی که از قبل پیش‌بینی می‌کردیم و انتظار حضور آن‌ها در این کنفرانس را داشتیم، حضور داشتند و تریلرهای بسیار خوبی را هم به نمایش درآورند. با اینکه تعداد بازی‌های به نمایش درآمده در این کنفرانس بسیار زیاد بود و اغلب آن‌ها نیز بازی‌های بزرگ و مورد انتظاری بودند، وقت کافی برای نمایش تمامی بازی‌های در دست توسعه در استودیوهای مایکروسافت و بتسدا وجود نداشت و همچنان خبری از بازی‌های شدیدا مورد انتظاری مثل Hellblade 2، The Elder Scrolls 6 و نسخه‌ی جدید بازی جدید Fable نبود. اما از Starfield و S.T.A.L.K.E.R 2 گرفته تا بازی‌های جدیدی مثل S.T.A.L.K.E.R 2 گرفته تا نسخه‌ی جدید Forza Horizon و بازی جدید بتسدا.

در کنفرانس مایکروسافت و بتسدا شاهد بازی‌های بسیار جذاب و مورد انتظاری بودیم که بی‌وقفه یکی پس از دیگری به نمایش درآمدند و حسابی گیمرها را برای تجربه‌ی بازی‌های سال پیش رو به وجد آوردند. با همراه باشید تا هرآنچه در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا در E3 2021 به نمایش درآمد را بررسی کنیم.

Starfield

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

تاد هاوارد، کارگردان قدیمی و محبوب بتسدا اولین نفری بود که در کنفرانس حاضر شد و تازه‌ترین پروژه‌ی بزرگ بتسدا یعنی Starfield را رونمایی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، بتسدا و مایکروسافت برنامه‌های مفصلی دارند و پروژه‌ی استارفیلد یکی از بزرگترین برنامه‌های مشترک این دو کمپانی بزرگ خواهد بود. بر اساس توضیحات تاد هاوارد، کارگردان این بازی، استارفیلد ما را به صدها سال در آینده می‌برد. دورانی که تکنولوژی و امکانات کافی برای پیدا کردن سوالات بنیادین انسان فراهم شده‌اند و در آن قرار است به جست‌وجو و کاوش در کهکشان بپردازیم. 

بازی Starfield، اولین بازی بتسدا در طول ۲۵ سال اخیر است که خارج از جهان بازی‌های Fallout و The Elder Scrolls می‌خواهد یک دنیای بسیار غنی و حتی بزرگتر را به تصویر بکشد. قدرت پلتفرم‌های نسل جدید به تیم تاد هاوارد این اجازه را داده است که تمامی ایده‌های خود را تا سر حد امکان به کار بگیرند و بازی خود را در وسیع‌ترین سطح ممکن گسترش دهند. تاد هاوارد معتقد است که بازی Starfield دقیقا همان تجربه‌ای است که همه رویایش را داشته‌اند. در تریلر جدید بازی اما گیمپلی آن به نمایش در نیامد و تنها شاهد یک تریلر سینماتیک بودیم که از درون موتور بازی ضبط شده بود و خروجی نهایی بازی را در سطح توسعه‌ی امروز آن نشان می‌داد. 

اینطور که از نمایش بازی پیداست، بازی استارفیلد پیشرفت‌های بصری بسیاری را نسبت به گرافیک بازی‌هایی مثل فالوت و الدر اسکرولز داشته. این بازی‌ها هر یک جهان بسیار بزرگی دارند که پر شده‌اند از شخصیت‌ها و موجودات کوچک و بزرگ، از همین رو طبیعی به نظر می‌رسید که با توجه به قدرت پلتفرم‌های قبلی و وسعت این بازی‌ها، فالوت و الدر اسکرولز از لحاظ بصری عملکرد درخشانی نداشته باشند و نسبت به خیلی از بازی‌های هم دوره‌شان ضعیف‌تر به نظر برسند. کنسول‌های نسل جدید اکس باکس اما بازی را کاملا عوض کرده و برای سازندگان بازی استارفیلد این امکان را فراهم کرده است که همه‌ی ایده‌های خود را در قالب جهان بسیار وسیع و پرجزئیات بازی پیاده‌سازی کنند و همزمان بازی از لحاظ بصری نیز بسیار مطلوب و مدرن به نظر برسد. در این تریلر محیط‌های خاصی از بازی استارفیلد مشاهده نکردیم، اما کیفیت نورپردازی بازی و جزئیات محیط و بافت‌های آن به خوبی خبر از یک بازی نسل نهمی می‌دادند.

خوشبختانه با وجود اینکه جزئیات بیشتری از بازی Starfield دریافت نکردیم، مشخص شد که این بازی در تاریخ یازدهم نوامبر سال ۲۰۲۲ مصادف با ۲۰ آبان ۱۴۰۱ برای کنسول‌های Xbox Series X/S منتشر خواهد شد و به عنوان یک بازی انحصاری ایکس باکس از روز اول از طریق سرویس گیم پس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

دومین بازی این مراسم، بازی S.T.A.L.K.E.R 2 بود که یک تریلر گیمپلی جذاب و مفصل به نمایش گذاشت. بازی استاکر ۲ دنباله‌ی یک بازی شوتر اول شخص و ترسناک است که با الهام از حوادث چرنوبیل ساخته شده و یک آخرالزمان هسته‌ای ترسناک و مرموز را به تصویر می‌کشد. نخستین نقطه‌ی قوت بازی استاکر ۲ که در این نمایش جلب توجه کرد، گرافیک بسیار خوب آن بود که ظاهرا حسابی قدرت کنسول‌های نسل جدید Xbox را به کار گرفته و شاهد یک تجربه‌ی بصری شگفت‌انگیز با رزولوشن 4K و تکنولوژی Ray Tracing  خواهیم بود. در وهله‌ی اول ممکن است با دوبله‌ی روسی بازی و سبک و سیاق آخرالزمانی تاریک و آشنای آن به یاد سری بازی Metro بیفتید، اما در ادامه مشاهده خواهید کرد که بازی استاکر 2 تفاوت‌های بسیاری با بازی مترو دارد و به طور کامل در ساختار متفاوتی جریان پیدا می‌کند. 

یکی از موارد جالب توجه در رابطه با گیمپلی بازی استاکر ۲، واقع‌گرایانه بودن آن است که تا حد زیادی از سوی سازندگان بازی به آن توجه شده. طریقه‌ی کار با اسلحه‌های مختلف و انیمیشن‌ها و همچنین صداگذاری این بخش بسیار واقعی صورت گرفته. این بازی با اینکه داستانی تخیلی و دارک فانتزی را دنبال می‌کند، تا حد زیادی سعی کرده در به تصویر کشیدن واقعیت مجازی‌اش از قوانین دنیای واقعی پیروی کند. برای مثال فیزیک بازی از جمله مواردی است که کاملا مشابه واقعیت شکل گرفته و تجربه‌ی بسیار خوبی را به ارمغان خواهد آورد. تمامی این مواردی که در کنار هم گیمپلی بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 را واقعی جلوه داده‌اند، بیشتر از هرچیزی سبب چالش‌برانگیز بودن این بازی شده‌اند.

حوادث این بازی همانطور که از عنوان کامل آن پیداست (S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl) در قلب چرنوبیل و حول محور ناحیه‌ای جریان پیدا می‌کند که با اسم Zone شناخته می‌شوند. حیات به طور کامل در این ناحیه از بین رفته و تنها شاهد گروه کم‌تعدادی از آدم‌ها هستیم که با نام استاکر شناخته می‌شوند و اهداف مشخصی را برای پاکسازی این ناحیه دنبال می‌کنند. در مقابل این استاکرها که شخصیت اصلی بازی نیز عضوی از آن‌هاست، انواع موجودات جهش‌یافته‌ی رادیواکتیوی نیز وجود دارند که به روش‌های مختلف در مسیر شما قرار می‌گیرند و شما نیز برای از میان برداشتن آن‌ها به طیف وسیعی از سلاح‌های مختلف دسترسی دارید که تعدادی از آن‌ها را در تریلر به نمایش درآمده از گیمپلی این بازی در کنفرانس مشترک بتسدا و مایکروسافت مشاهده کردیم.

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl در تاریخ ۲۸ آپریل ۲۰۲۲ مصادف با ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای کنسول‌های Xbox Series X/S و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد و همزمان از روز اول از طریق سرویس گیم پس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

تریلر جدید Back 4 Blood و ورود جک اسپارو به Sea of Thieves

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

پس از نمایش بسیار جذاب گیمپلی بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 نوبت به بازی Back 4 Blood از کمپانی وانر بروس رسید تا یک تریلر جذاب را از این بازی چندنفره‌ی زامبی‌کشی به نمایش درآورد. بازی Back 4 Blood که توسط سازندگان بازی بسیار پرطرفدار و موفق Left 4 Dead در دست توسعه قرار دارد، مکانیزمی مشابه همین بازی را دنبال می‌کند و در آن در قالب یک تیم چهار نفره باید در مقابل امواج نامتناهی زامبی‌ها قرار بگیرید و برای زنده ماندن تلاش کنید. در تیم چهار نفره‌ی شما در بازی Back 4 Blood هر یک از کاراکترها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و با همکاری با یکدیگر یک تهدید جدی برای لشگر زامبی‌ها محسوب می‌شوند. 

شما به همراه تیم خود به تعداد زیادی از اسلحه‌های مختلف با تنوع زیاد دسترسی خواهید داشت اما موردی که در یک بازی سبک بقا مثل Back 4 Blood حائز اهمیت است، این است که مهمات در محیط‌های بازی کم‌یاب خواهد بود و حسابی باید در مصرف مهمات صرفه جویی کنید و بی‌هدف به سمت توده‌ی زامبی‌ها شلیک نکنید. بلکه نقطه ضعف‌های آن‌ها را نشانه بگیرید و از هر سلاح در زمان یک زمان مناسب استفاده کنید. در مقابل نیز طیف وسیع زامبی‌های جهش یافته را داریم که در انواع مختلف ظاهر می‌شوند و حسابی شما را به چالش می‌کشند. این بازی به صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی Xbox و همچنین کامپیوترهای شخصی و Xbox Cloud در دست توسعه قرار دارد و روز ۱۲ اکتبر از طریق سرویس گیم پس بر روی این پلتفرم‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

بازی Sea of Thieves همواره یکی از پایه‌ثابت‌های کنفرانس مایکروسافت در سال‌های اخیر مراسم E3 بوده است و کنفرانس E3 2021 نیز از این قاعده مستثنی نبود. اینطور که پیداست سازندگان بازی برنامه‌های بسیار مفصلی برای پشتیبانی از بازی درحال رشد خود دارند و با عنوانی طرفیم که سال به سال محتویات جدیدی برای آن عرضه می‌شوند و از طرفی بازیکنان بیشتری نیز به سمت Sea of Thieves جذب می‌شوند. سورپرایز امسال سازندگان بازی Sea of Thieves برای طرفداران، خلق یک تجربه‌ی داستانی منحصر به فرد با حضور شخصیت محبوب و خاطره‌انگیز جک اسپارو از مجموعه فیلم‌های پرطرفدار دزدان دریایی کارائیب است که خود جانی دپ مسئولیت صداگذاری آن را برعهده داشته است. به نوعی می‌توان گفت این بهترین اتفاقی است که پس از گذشت مدت زیادی از انتشار بازی Sea of Thieves برای آن رخ داده است. 

این بازی همین حالا نیز به عنوان یک بازی چندنفره‌ی آنلاین محتوای بسیار زیادی دارد به نوعی که طی هر بار تجربه‌ی خود از بازی، حوادث کاملا متفاوتی را تجربه خواهید کرد و با جهان بسیار غیرقابل پیش‌بینی و متنوعی همراه خواهید بود. اما تنها چیزی که بازی Sea of Thieves جای آن را خالی کرد، وجود یک بخش داستانی در این بازی بود که سرانجام با حضور جانی دپ و جک اسپارو به واقعیت تبدیل شده است. این بسته‌ی الحاقی که Sea of Thieves A Pirate’s Life نام دارد و با همکاری دیزنی درحال توسعه قرار دارد، به زودی در تاریخ ۲۲ ژوئن امسال به بازی Sea of Thieves اضافه خواهد شد. بازی Sea of Thieves از جمله‌های بسیار موفق مایکروسافت در طول سال‌های اخیر بوده و هم‌اکنون در سرویس گیم پس نیز در دسترس قرار دارد.

 

در ادامه نمایشی کوتاه از بازی Like a Dragon از مجموعه بازی‌های اکشن و ماجراجویی Yakuza مشاهده کردیم که انتشار نسخه‌های مختلف این سری از جمله بازی Like a Dragon را برای سرویس گیم پس تایید کرد. اینطور که از عملکرد مایکروسافت و سرمایه‌گذاری‌های کلان او در قبال سرویس گیم پس پیداست، این سرویس همواره درحال گسترش است و مدام بازی‌های بزرگ بیشتری به آن اضافه می‌شوند. در جریان همین مراسم مایکروسافت شاهد تایید عرضه‌ی بسیاری از بازی‌ها برای سرویس گیم پس بودیم و تعدادی از این بازی‌ها از جمله بازی Yakuza: Like a Dragon همزمان با برگزاری مراسم به این سرویس اضافه شده‌اند.

Battlefield 2042

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

مدتی پیش از شروع مراسم E3 2021، EA در قالب یک رونمایی رسمی، نسخه‌ی جدید سری بازی پرطرفدار بتلفیلد را تحت عنوان Battlefield 2042 رونمایی کرد و حتی قسمت‌هایی از گیمپلی هیجان‌انگیز آن را به نمایش گذاشت. در جریان کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا، شاهد حضور بازی Battlefield 2042 و به نمایش درآمدن یک تریلر جذاب و نفسگیر از گیمپلی آن بودیم که یکی از مودهای بازی با حضور همزمان ۱۲۸ بازیکن را نشان می‌داد. در این نمایش نسبتا طولانی شاهد یک نبرد بزرگ و نفسگیر بین دو تیم ۶۴ نفره بودیم که در یک محیط شهری در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند. 

همانطور که از نسخه‌ی جدید بتلفید انتظار می‌رود، بازی Battlefield 2042 تجربه‌ی بسیار گسترده‌ای را از یک جنگ تمام عیار به ارمغان آورده است. نبردی که در حقیقت یک آشوب به تمام معناست و لحظه به لحظه تنش آن افزایش پیدا می‌کند و شاهد انفجارهای عظیم‌تری در سطح شهر خواهیم بود. المان‌های مختلف گیمپلی در این بازی به قدری وسیع و متنوع طراحی شده‌اند که گویا با یک تجربه‌ی سینماتیک از پیش طراحی شده طرفیم که تمامی حوادث آن از پیش طراحی و سناریونویسی شده‌اند. اما در حقیقت اینطور نیست و تمامی سربازان حاضر در هر دو تیم که در مجموع ۱۲۸ نفرند، بازیکنان واقعی هستند که از تمامی امکانات موجود مثل سلاح‌های کوچک و بزرگ و وسایل نقلیه‌ی هوایی و زمینی استفاده می‌کنند تا تیم حریف را شکست دهند. تخریب‌‍پذیری این بازی آنطور که این نمایش گیمپلی پیداست، بسیار واقع‌گرایانه طراحی شده و تمامی انفجارها تغییرات محیطی بسیاری را ایجاد خواهند کرد که حتی در نهایت باعث تغییر شکل ظاهری نقشه نیز خواهند شد. 

در نقشه‌ی به نمایش در آمده در گیمپلی شاهد محیط‌های داخلی درون آپارتمان‌ها نیز بودیم که بسیار بزرگ و پرجزئیات طراحی شده‌اند و در بخشی از مسابقه به ناچار باید نبرد خود را درون آن‌ها ادامه دهید. زیرا مکانیزم آب و هوای بازی نه تنها بسیار پویا طراحی شده و پدیده‌های آب و هوایی مختلف را در خود جای داده، بلکه گاهی در قالب یک طوفان بزرگ و گردبادی مهیب، کل نبرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و مبارزه در فضای بیرونی ساختمان‌ها را تقریبا غیرممکن می‌کند. در این نمایش به خوبی مشاهده می‌کنید که چگونه طوفان از یک طرف وارد نقشه می‌شود و سپس همه‌چیز را از روی زمین به هوا بلند می‌کند و هلی‌کوپترها را به زمین می‌کوبد. در بازی Battlefield 2042 علاوه بر سربازان تیم حریف که تعداد بسیار زیادی هم دارند، تغییرات آب و هوایی و پدیده‌هایی مثل طوفان و گردباد نیز تهدید بسیار خطرناکی برای تیم شما خواهند بود.

بازی Battlefiled 2042 در پاییز امسال برای کنسول‌های نسل هشتمی و نسل نهمی سونی و مایکروسافت و همچنین کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. نسخه‌ی نسل نهمی این بازی از مودهای ۱۲۸ نفره (۶۴ نفر در مقابل ۶۴ نفر) پشتیبانی می‌کنند درحالی که نسخه‌های نسل هشتمی آن به علت محدودیت‌های سخت‌افزاری به حداکثر ۶۴ نفر (۳۲ نفر در مقابل ۳۲ نفر) محدود خواهند بود.

اعلام تاریخ انتشار Twelve Minutes و Psychonauts 2

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

همانطور که در ابتدای متن نیز به آن اشاره شد، کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا پر بود از بازی‌هایی که به زودی از طریق سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهند گرفت. دوتا از این بازی‌ها که از جانب بسیاری از طرفدارها شدیدا مورد انتظار محسوب می‌شوند، بازی‌های Twelve Minutes و Psychonauts 2 بودند که پیش از این به طور مفصل معرفی شده‌اند و مدت زیادی منتظر رونمایی از تاریخ انتشار و نهایتا عرضه‌ی آن‌ها بودیم. بازی Twelve Minutes یک بازی جنایی – تعاملی است که از زاویه دید بالا به پایین دنبال می‌شود و گذر زمان در آن مشابه دنیای بیرون از بازی خواهد بود.

نقطه قوت اصلی این بازی روایت عاشقانه و در عین حال جنایی آن است که به شکل بسیار خلاقانه‌ای تماما در یک اتاق روایت می‌شود. اتاقی که شما از زاویه‌ی سقف آن حوادث درحال رخ دادن در درون آن را دنبال می‌کنید و در طول بازی شاهد رخدادهای بسیار پر فراز و نشیبی در این اتاق خواهید بود. از یک رابطه‌ی عاشقانه و رمانتیک گرفته، تا حضور مهمانان ناخوانده و درگیر شدن شخصیت‌ها با یکدیگر و حتی وقوع قتل. 

بازی Twleve Minutes سبک کاملا جدیدی دارد و به طریقی می‌توان آن را تنها مثال در نوع خود دانست. این بازی در تاریخ ۱۹ آگوست 2021 مصادف با ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی Xbox، ویندوز ۱۰ و همچنین سرویس استریم آنلاین Xbox Cloud منتشر خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که بازی Twelve Minutes مثل خیلی دیگر از بازی‌های انحصاری مایکروسافت از روز اول انتشار از طریق سرویس گیم پس در دسرس قرار خواهد گرفت.

 

بازی Psychonauts 2 عنوان شدیدا مورد انتظاری است که مدت زیادی در دست توسعه قرار داشته و شدیدا به دنبال تایید تاریخ انتشار و نهایتا انتشار آن هستیم. پس از اعلام تاریخ انتشار بازی Twelve Minutes در قالب یک نمایش کوتاه، یک تریلر مختصر و مفید از بازی سایکوناتس ۲ به نمایش درآمد که ضمن مرور قسمت‌های مختلف گیمپلی و همچنین سکانس‌های سینماتیک و روایت داستانی جذاب آن، در انتها از تاریخ انتشار این بازی نیز رونمایی به عمل آمد. در این نمایش دنیای عجیب و غریب و فانتزی سایکوناتس ۲ را مشاهده کردیم که داستان آن درباره‌ی سفر ناگهانی شخصیت اصلی به درون یک مغز غیرعادی است.

درون این مغز پر شده از موجودات سورئال و عجیب و غریبی که از لحاظ بصری استایل منحصر به فردی را به بازی بخشیده‌اند و توانسته‌اند در کنار طراحی خاص محیط‌های بازی، هویت بصری رنگارنگ و سرتاسر خلاقیت بازی Psychonauts 2 را شکل بدهند. گیم‌پلی این بازی مجموعه‌ای از مکانیزم‌های پلتفرم و شوتر است که مبارزه از نزدیک نیز در آن قرار گرفته و به طور کلی تجربه‌ی بسیار متفاوتی را به ارمغان آورده که تا حد زیادی روی دست نسخه‌ی قبلی خودش بلند شده و ایده‌های خاص و عجیب آن بازی را به طور کامل در یک بازی بزرگ پیاده‌سازی کرده.

بازی Psychonauts 2 شش روز بعد از انتشار بازی Twelve Minutes در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۲۱ مصادف با ۳ شهریور ۱۴۰۰ به طور انحصاری برای کنسول‌های نسل هشتمی و نسل نهمی Xbox، کامپیوترهای شخصی و سرویس استریم آنلاین Xbox Cloud منتشر خواهد شد.

ادامه‌ی پشتیبانی از بازی‌های قبلی بتسدا

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

پس از نمایش بازی‌های Psychonauts 2 و Twelve Minutes، پیت هاینز (Pete Hines) مدیر بازاریابی جهانی کمپانی بتسدا که به عنوان چهره‌ی آشنای کنفرانس‌های بتسدا در مراسم E3 سال‌های اخیر شناخته می‌شود روی صحنه حاضر شد تا توضیحاتی را در رابطه با همکاری‌های بتسدا و مایکروسافت ارائه دهد و همچنین برنامه‌های پیش رو جهت پشتیبانی از بازی‌های قبلی را با طرفداران به اشتراک بگذارد. پیت هاینز ضمن اشاره به همکاری بسیار نزدیک و خوب مایکروسافت و بتسدا، خبر از انتشار ۱۰ بازی جدید از عناوین شرکت بتسدا روی سرویس گیم پس داد. عناوینی مثل نسخه‌های قدیمی سری بازی‌های Fallout، نسخه‌ی اول Rage، ریبوت بازی DOOM که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، 

بازی  The Evil Within 2 و همچنین Wolfenestein 2 که همین امروز در دسترس مشترکین سرویس گیم پس قرار گرفته‌‌اند و چنانچه اشتراک این سرویس را روی کامپیوتر یا کنسول ایکس باکس خود دارید، می‌توانید به راحتی آن‌ها را دانلود و تجربه کنید. پیت هاینز همچنین خبر از ارتقای نسل نهمی بازی DOOM Eternal داد که به زودی در تاریخ ۲۹ ژوئن سال جاری میلادی روی کنسول‌های Xbox Series X/S منتشر خواهد شد. این آپدیت در صورتی که نسخه‌ی نسل نهمی این بازی را در اختیار داشته باشید، به صورت رایگان بازی شما را به نسخه‌ی نسل نهمی ارتقا خواهد داد و ضمن ارتقاهای گرافیکی بازی در هر دو کنسول Xbox Series X/S، امکان اجرای بازی با رزولوشن 4K در کنار نرخ فریم ۶۰ و تکنولوژی Ray Tracing روی کنسول Xbox Series X را فراهم خواهد کرد.

پیت هاینز در ادامه ضمن تبریک دهمین سالگرد بازی The Elder Scrolls: Skyrim، به سراغ بازی Fallout 76 رفت که امروزه از آن به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازی‌های گیم پس یاد می‌شود. بتسدا یک بسته‌ی الحاقی جدید را برای بازی Fallout 76 معرفی کرد که Steel Reign نام دارد و محیط‌های جدیدی را همراه با یک گروه جدید از بازمانده‌ها به بازی اضافه می‌کند. گروهی که با زره فلزی بسیار قدرتمند خود شناخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در این نمایش درحال مقابله با گروهی از انسان‌های آشوب‌طلب و البته بسیاری از موجودات جهش‌یافته‌ی رادیواکتیوی مشاهده کرد. بسته‌ی الحاقی Steel Reign در تاریخ ۷ جولای به صورت رایگان به بازی Fallout 76 اضافه خواهد شد و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. 

بازی Fallout 76 با اینکه در ابتدا به خاطر ساختار متفاوت و آنلاین این بازی با استقبال ضعیف طرفداران سری بازی‌های محبوب Fallout مواجه شد، در طولانی مدت تحت پشتیبانی شدید بتسدا قرار گرفت و محتویات بسیار زیادی برای آن منتشر شدند. به طوری که امروزه می‌توان Fallout 76 را یک نقش‌آفرینی بزرگ و درحال رشد دانست که پر شده از گروه‌های مختلف در محیط‌های متنوع و دنیایی دارد که مدام درحال تغییر و تحول است و تغییرات بسیاری را به خود می‌بیند. پس از رونمایی از بسته‌ی الحاقی Steel Reign، بتسدا از یک بسته‌ی الحاقی دیگر تحت عنوان The Pitt رونمایی کرد که بازیکنان را وارد یک شهر کاملا جدید می‌کند که مثل همیشه با تهدیدات بسیار زیادی مواجه شده است. این بسته‌ی الحاقی در تاریخ نامعلومی از سال 2022 به بازی Fallout 76 اضافه خواهد شد و روی تمامی پلتفرم‌ها می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در ادامه پیت هاینز خبر از اجتماع بزرگ و ۱۸ میلیونی بازیکنان در بازی The Elder Scrolls: Online داد که نشان از محبوبیت بسیار بالای این بازی نزد طرفداران دارد و ظاهرا همچنان خبری از بازنشستگی این بازی نخواهد بود. بتسدا برای این بازی بسته‌های الحاقی متعددی را در طول این سال‌ها منتشر کرده و آخرین انتشار آن‌ها بسته‌ی الحاقی Blackwood بود که با استقبال گسترده‌ای از سوی بازیکنان روبه‌رو شد. پیت هاینز اعلام کرد که در پاییز پیش رو یک بسته‌ی الحاقی جدید تحت عنوان Deadlands منتشر خواهد شد که محتویات جدید زیادی را به بازی اضافه خواهد کرد. همچنین تایید شد که در هفته‌ی جاری یک آپدیت ارتقادهنده برای بازی The Elder Scrolls: Online منتشر خواهد شد که آن را برای کنسول‌های نسل نهمی Xbox Series X/S بهبود می‌بخشد و شاهد ارتقاهای گرافیکی چشمگیری در بازی خواهیم بود. 

نسخه‌ی ارتقایافته و نسل نهمی بازی TES: Online در قالب یک تریلر جذاب به نمایش درآمد که جلوه‌های بصری بهبودیافته‌ی بازی را نسبت به نسخه‌ای اصلی آن نشان می‌داد. این بازی همواره طی سال‌ها درحال بهبود بوده و ضمن اینکه امروزه بیش از هزاران خط داستانی و میلیون‌ها بازیکن در آن حضور دارند، شاهد ارتقای بصری چشمگیر آن هستیم تا تمامی کسانی که تا به امروز فرصت تجربه‌ی این بازی موفق و پرطرفدار را نداشته‌اند، در قالب کامل‌ترین و بهبودیافته‌ترین نسخه‌ی این بازی به سراغ آن بروند و در جهان بزرگ و عظیم The Elder Scrolls: Online غرق شوند.

رونمایی از بازی‌های Party Animal و Somerville

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

پس از رونمایی پیت هاینز از بسته‌های الحاقی جدید بازی‌های TES: Online و Fallout 76 و همچنین تایید اضافه شدن ۱۰ بازی جدید از بتسدا به سرویس گیم پس، وقت آن رسیده بود که شاهد رونمایی از چند بازی جدید در این بخش از کنفرانس باشیم. از همین رو نوبت به بازی Party Animal رسید که سبک و سیاق بسیار فان و مفرحی داشت و مخاطب خوش‌گذران و منحصر به فرد خودش را می‌طلبد. این بازی که از لحاظ بصری و انیمیشن‌های کاراکترها و همچنین سبک گیمپلی شباهت‌های زیادی به بازی Fall Guys دارد. بازی Fall Guys از جمله بازی‌های کارتونی و مفرحی بود که به یکباره به شهرت زیادی دست پیدا کرد و حسابی به موفقیت رسید. ظاهرا بازی Party Animal نیز از این فرمول موفق استفاده کرده و تجربه‌ی سرگرم‌کننده و بامزه‌ای را به ارمغان آورده. 

این بازی اما کاملا مشابه بازی فال گایز نیست و تفاوت‌های اساسی بسیاری هم دارد. برای مثال طراحی مراحل بازی و لول دیزاین آن کاملا متفاوت و جدید به نظر می‌رسد. در این بازی در نقش چندین حیوان بامزه‌ی کارتونی قرار می‌گیرید که در یک دنیای کارتونی شبیه به خودشان باید کارهای مختلفی انجام بدهند و تسک‌هایشان را به پایان برسانند. همزمان تعدادی از همین حیوان‌ها را نیز داریم که باید در کار آن‌ها اختلال ایجاد کنند. شما برای مقابله با یکدیگر از بسیاری از اشیای اطراف خود استفاده می‌کنید و به طور کلی شرایط محیطی تاثیر زیادی روی گیمپلی و میدان رقابت شما خواهد گذاشت.

این بازی در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۲ به طور انحصاری برای کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X/S و همچنین سرویس استریم Xbox Cloud Gaming منتشر خواهد شد و از روز اول نیز در سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. پس از معرفی بازی Party Animal، در قالب یک تریلر کوتاه و جذاب از بازی محبوب و پرافتخار Hades که در سال گذشته به موفقیت بسیاری رسید و چندین جایزه‌ی معتبر دریافت کرد، برای انتشار روی کنسول‌های Xbox رونمایی شد. این بازی در تاریخ ۱۳ آگوست سال ۲۰۲۱ برای کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X/S، کامپیوترهای شخصی و سرویس استریم Xbox Cloud منتشر خواهد شد و از روز اول انتشار در سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

رونمایی بعدی مایکروسافت، بازی جدید استودیوی Jumpship به اسم Somerville بود که بسیار زیبا و جالب به نظر می‌رسید. نخستین نکته‌ی جالب در رابطه با نمایش این بازی، پیانوی شنیدنی آن و سبک گرافیکی هنری منحصر به فردش بود که حسابی هوش از سر آدم می‌برد. تدوین سکانس‌های مختلف گیمپلی با صدای پر فراز و نشیب پیانو به خودی خود تریلر این بازی را به یک اثر هنری کامل تبدیل کرده بود. بازی از زوایای دوربین مختلفی دنبال می‌شود و یک خانواده سه نفری به همراه یک سگ را دنبال می‌کند. اینطور که از داستان بازی پیداست، فضایی‌ها به زمین حمله کرده‌اند و بازی Somerville شرح حال یک خانواده‌ی جوان در تلاش برای زنده ماندن را روایت می‌کند. روایتی فلسفی و بسیار جذاب که سبک هنری خاصی دارد. حالت گرافیکی بازی جلوه‌ی بسیار زیبایی را از Somerville به عنوان یک بازی ویدیویی خلق کرده و سازندگان آن در استودیوی Jumpship طبع هنرمندانه‌ی شدیدی داشته‌اند و داستانی مثل حمله‌ی فضایی‌ها به زمین را به شاعرانه‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده.

Halo: Infinite | بازگشت نماد ایکس‌باکس به دوران اوج؟

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

نمایش بعدی مایکروسافت همانطور که انتظار می‌رفت به بازی Halo: Infinite اختصاص یافت. عنوان پر سر و صدایی که از زمان معرفی‌اش تا به امروز خبرساز بوده و مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته. اولین بمب خبری بازی Halo: Infinite نخستین نمایش گیمپلی آن بود که حسابی در فضای مجازی سر و صدا کرد و انتقادات زیادی را به دنبال داشت. گرافیک بازی در نمایش‌های اولیه‌ی بازی به عنوان پرچمدار قدرتمندترین کنسول جهان اصلا خوب به نظر نمی‌رسید و سازندگان بازی باید فکری به حال آن می‌کردند. در طی یک سال گذشته، سازندگان بازی ضمن توسعه‌ی تمامی بخش‌های این بازی و به تکامل رساندن بخش چندنفره و بخش داستانی آن، باید شدیدا روی بهبود جلوه‌های گرافیکی آن تمرکز می‌کنند. 

اینطور که از نمایش جدید بازی Halo: Infinite پیداست، ظاهرا گرافیک بازی تا سطح زیادی ارتقا یافته و تاحدودی می‌توان گفت با یک بازی نسل جدید طرفیم. نورپردازی‌های بازی بسیار بهتر شده‌اند و نسبت به نمایش‌های قبلی تغییرات زیادی داشته‌اند و جلوه‌های بصری بازی را یک سر و گردن ارتقا داده‌اند. کات‌سین‌های بازی که به طور کامل درون انجین بازی پردازش می‌شوند و گرافیکی مشابه گیمپلی دارند، بسیار واقع‌گرایانه به نظر می‌رسند و لباس کاراکترها نیز جزئیات بیشتری دارند. سازندگان بازی در ابتدا کار را به یک قسمت کوتاه از بخش داستانی بازی به نمایش درآوردند. روایتی که خودشان آن را افسانه‌ای خطاب می‌کنند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت با یک شاهکار روایی طرفیم که سری هیلو را با طرفداران بازی‌های داستانی آشتی می‌دهد و دوران طلایی مدرن این فرنچایز را رقم می‌زند. در این تریلر مستر چیف متوجه می‌شود که کورتانا از روی سیستم حذف شده و دیگر قادر به پاسخگویی نیست و حالا یک هوش مصنوعی دیگر جایگزین آن شده است و سپس مستر چیف را داریم که رهسپار ماموریت جدیدش می‌شود.

مایکروسافت همچنین برای نخستین بار بخش چندنفره‌ی بازی Halo: Infinite را به نمایش درآورد که به صورت رایگان منتشر خواهد شد. بخش چندنفره‌ی بازی همانطور که انتظار می‌رفت، به لطف آیتم‌های جدیدی که به گیمپلی بازی اضافه شده‌اند و جابه‌جایی کاراکتر به جهت‌های مختلف و در ارتفاع را فراهم کرده‌اند، بازیکنان با سرعت زیادی جابه‌جا می‌شوند و به طور کلی روند مبارزات سرعت بسیار بیشتری به خود گرفته. همچنین شاهد بسیاری از سلاح‌ها و آیتم‌های ویژه‌ی بازی در بخش چندنفره نیز بودیم که همگی در کنار هم خبر از بازگشت شکوهمند هیلو می‌دهند. عنوان مورد انتظاری که مسئولیت بسیار مهمی دارد و باید انتظارات طرفداران این مجموعه را برآورده سازد. 

بازی Halo: Infinite یک بخش مولتی‌پلیر دارند که به صورت جداگانه و رایگان منتشر خواهد شد. در کنار یک بخش داستانی منحصر به فرد که سازندگان بازی در رابطه با آن قول یک روایت حماسی را به طرفداران داده‌اند. این بازی در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۱ برای کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X/S، ویندوز ۱۰ و سرویس استریم Xbox Cloud Gaming منتشر خواهد شد و از روز اول انتشار نیز در سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت.

Diablo 2: Resurrected | بازگشت شیطان

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

با وجود اینکه بازی Diablo 4 در دست توسعه قرار دارند و در آینده‌ای بسیار نزدیک منتشر خواهد شد، دلیلی وجود ندارد که طرفداران دیابلو و پی‌سی‌بازهای طرفدار RPG علاقه‌ای به نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Diablo 2 نداشته باشند. دومین نسخه از سری بازی‌های دیابلو نخستین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و به موفقیت بزرگی دست یافت. اثری که مدت بسیار زیادی تا پیش از انتشار بازی Diablo 3 در سال ۲۰۱۲، بیشتر از یک دهه میلیون‌ها پلیر را به سمت خود جذب کرد و به فرنچایز بسیار بزرگی تبدیل شد. 

حالا پس از یک دهه از انتشار نسخه‌ی سوم، درست نزدیک به عرضه‌ی Diablo 4 شاهد رونمایی از یک نسخه‌ی کاملا بازسازی شده از بازی Diablo 2 هستیم که بدون شک توجه تمامی طرفداران این بازی افسانه‌ای در طول دو دهه‌ی قبل را جلب کرده است. مدلسازی‌های بازی Diablo 2: Resurrected به طور کامل از ابتدا و به صورت سه‌بعدی انجام شده‌اند و ظاهر بازی را دگرگون کرده‌اند. این بازی بر روی کنسول‌های Xbox Series X/S با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد شد و با یک بازی کاملا مدرن از لحاظ فنی طرفیم. بازی Diablo 2: Resurrected یک co-op هشت نفره است که با تیم خود به دل جهنم می‌روید و به مبارزه با شیاطین می‌پردازید. این بازی در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ مصادف با ۱ مهر ۱۴۰۰ برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی مایکروسافت و سونی و همچنین کامپیوترهای شخصی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد و از معدود بازی‌های به نمایش درآمده در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا بود که در سرویس گیم پس قرار نمی‌گرفت.

A Plague Tale: Requiem

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

یکی از نمایش‌های غافلگیرکننده و شگفت‌انگیز کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا، تریلر جدید دنباله‌ی بازی موفق و پرافتخار A Plague Tale: Innocence بود که در استودیوی Asobo درحال توسعه است و در دست ساخت بودن آن مدتی قبل تایید شده بود. این بازی که A Plague Tale: Requiem نام دارد، ادامه‌ی داستان بازی قبلی را روایت می‌کند. بازی A Plague Tale یک اثر سوم‌شخص – ماجراجویی و تاریخی است که در قرون وسطی و زمان شیوع بیماری در اروپا جریان پیدا می‌کند. آمیشیا و برادر کوچکترش در ابتدای بازی قبلی بعد از قتل عام خانواده‌ی سلطنتی‌شان از از قصر فرار کردند و مجبور به ترک سرزمین خود شدند. همزمان یک همه‌گیری وحشتناک اتفاق افتاده که از طریق موش‌ها منتقل می‌شود و مردم را به راحتی می‌کشد. 

این بازی به طرز اغراق‌آمیزی موش را نماد این بیماری می‌داند و روایت بسیار هوشمندانه و تاثیرگذاری دارد که پر شده از لحظات ناراحت‌کننده و دلهره‌آور. بازی A Plague Tale: Innocence یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر بود که به شکل غافلگیرکننده‌ای توانست روایتی تلخ و تکان‌دهنده از دل تاریخ بیرون بکشد. دنباله‌ی این بازی تحت عنوان A Plague Tale: Requiem در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۲۲ به طور انحصاری برای کنسول‌های Xbox Series X/S، ویندوز ۱۰ و سرویس استریم Xbox Cloud Gaming منتشر خواهد شد و در کمال تعجب از جمله بازی‌هایی است که در روز اول انتشار در سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت.

Far Cry 6

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

بازی فار کرای ۶ این روزها حسابی سروصدا به پا کرده و طرفداران این سری را راضی نگه داشته. چند روز پیش از شروع E3 2021 پس از مدت‌ها انتظار گیمپلی بازی Far Cry 6 به نمایش درآمد و با شخصیت‌های اصلی آن آشنا شدیم. شب قبل از مراسم مشترک مایکروسافت و بتسدا، یوبیسافت ضمن به نمایش درآوردن یک تریلر داستانی از این بازی و نشان دادن گوشه‌ای از دیوانگی‌های آنتون، از یک محتوای غافلگیرکننده نیز رونمایی کرد که خیلی جالب به نظر می‌رسد. سیزن پس بازی فار کرای ۶ شامل یک محتوای اختصاصی است که در آن فلش‌بکی می‌زنیم به سه آنتاگونیست دیوانه‌ی سه بازی قبلی یعنی واس، پاگان مین و جوزف و با قرار گرفتن در نقش آن‌ها، تجربه‌ی پس از مرگ مرموزشان را دنبال می‌کنیم. 

یک روز بعد از آن نمایش، فار کرای ۶ باری دیگر در E3 2021 و اینبار در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا به نمایش درآمد و جزئیات بسیار زیادی را در رابطه با گیمپلی بازی، شهر یارا، شخصیت‌های جانبی، سلاح‌های مختلف و آیتم‌های ویژه و حیوانات دست‌آموز جدید به اشتراک گذاشت. اینطور که از نمایش‌های اخیر بازی Far Cry 6 پیداست، یوبیسافت برای نخستین بار فار کرای را وارد یک شهر بزرگ و محله‌های اطراف آن کرده و توانسته یک جهان پرجزئیات و سرگرم‌کننده را خلق کند که در آن به تعداد بسیار زیادی اسلحه دسترسی داریم، می‌توانیم از تانک برای منفجر کردن مقر نیروهای ضد شورش استفاده کنیم، خروس یا تمساح خود را برای شکار دشمنان تربیت می‌کنیم و همزمان می‌خواهیم یک دیکتاتور نفرت‌انگیز را از قدرت بر کنار کنیم. تمامی این اتفاقات در شهر یارا جریان پیدا می‌کنند که با اقتباس از آمریکای لاتین ساخته شده. جهان بازی Far Cry 6 بسیار بزرگ و پرجزئیات است و به راه‌های زیادی برای شعله‌ور کردن آن دسترسی داریم.

بازی Far Cry 6 در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۱ مصادف با مهر ماه سال جاری برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی مایکروسافت و سونی و همچنین کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

رونمایی از بازی‌های Slime Rancher 2 و Shredder

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

مایکروسافت به دنبال نمایش جذاب و تماشایی فار کرای ۶ بدون وقفه به سراغ رونمایی از بازی‌های جدید رفت و در ابتدا بازی Slime Rancher 2 را معرفی کرد. یک بازی فانتزی با زاویه دوربین اول شخص است که در آن با ماشینی که در دست گرفته‌اید باید موجودات اسلایمی نرم و رنگارنگ را به درون دستگاه مکنده‌ی خود بکشید و سپس آن‌ها را نزد دسته‌ای دیگر با معکوس کردن دستگاه خود به سمت بیرون پرتاب کنید. هدف شما از انجام این کار در برخی مواقع این است که می‌خواهید دسته‌ای از اسلایم‌ها را با استفاده از گونه‌ای کوچکتر غذا بدهید. یا اسلایم‌های سیاه و خطرناک را دور نگه دارید و با اسلحه‌ی خود آن‌ها را منفجر کنید. جهان این بازی بسیار رنگارنگ و آرامش‌بخش است و تمامی افراد در سنین مختلف می‌توانند آن را تجربه کنند و از دنباله‌ی جدید Slime Rancher لذت ببرند.

 

پس از اسلایم رنچر نوبت به یک بازی دیگر رسید که احتمالا در وهله‌ی اول بسیاری از بیننده‌ها را گمراه کرده است. این بازی که Shredders نام دارد، یک شبیه‌ساز اسنوبرد است که شباهت‌های بسیار عمیقی با بازی Steep از کمپانی یوبی‌سافت دارد. در بازی Shredders همانند آنچه در بازی Steep تجربه کردیم، روی برف اسکی می‌کنیم و به قله‌های بلند برای اجرا حرکت‌های نمایشی می‌رویم. به جز نمایش نسبتا کوتاه و سینماتیک بازی Shredders، اطلاعات بیشتری در رابطه با این پروژه دریافت نکردیم و امیدواریم در جریان نمایش‌های بعدی محتویات منحصر به فردی را مشاهده کنیم که بتوانند این بازی را از زیر سایه‌ی Steep خارج کنند. بازی Shredders در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی مصادف با آذر ماه سال جاری به صورت انحصاری برای کنسول‌های Xbox Series X/S منتشر خواهند شد.

نمایش بازی Atomic Heart و رونمایی از Replaced

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

به دنبال رونمایی از بازی اسپورت Shredders بازی Atomic Heart با سبک و سیاقی متفاوت در مقایسه با نمایش‌های قبلی‌اش، به نمایش درآمد. موسیقی کی پاپ مورد استفاده در این تریلر حتی اگر از لحاظ ساختاری به یکدیگر مرتبط نباشند هم همچنان خبر از ذهن مریض و وهم‌آلود سازندگان بازی Atomic Heart می‌دهد. بازی Atomic Heart یک شوتر اول شخص علمی – تخیلی است که دنیای بسیار پیچیده و متفاوتی را از لحاظ تکنولوژی و علم به تصویر می‌کشد. تکنولوژی در این بازی به شکل دیوانه‌واری پیشرفت کرده و با اهداف دیوانه‌وارتری مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور کلی یک آشوب تمام عیار را در جهان بازی ایجاد کرده‌اند که به جرات می‌توان گفت نمونه‌ی مشابه آن را در هیچ اثر دیگری تجربه نکردیم و تنها شاید بتوان بازی‌های بایوشاک را در حد و اندازه‌ی سوژه‌های فلسفی و سورئال این بازی با Atomic Heart مقایسه کرد. اما قطعا بایوشاک هم کار سختی در پیش خواهد داشت. این بازی در یک جهان سایبرپانکی و فانتزی جریان دارد که در آن شخصیت اصلی به تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای مجهز شده است و زمان زیادی نیاز دارید تا با همه‌ی امکانات گیمپلی این بازی آشنا شوید.

بازی Atomic Heart برای انتشار بر روی کنسول‌های Xbox One Xbox Series X/S، کامپیوترهای شخصی و سرویس Xbox Cloud Gaming در دست توسعه قرار دارد و در کمال ناباوری از روز اول به سرویس گیم پس اضافه خواهد شد. اما متاسفانه سازندگان بازی هیچ تاریخ عرضه‌ای برای بازی Atomic Heart به نمایش در نیاوردند و حتی به سال انتشار آن نیز اشاره‌ای نکردند.

پس از نمایش عجیب و غریب بازی Atomic Heart نوبت به معرفی بازی مستقل و زیبای Replaced رسید که بدون شک یکی از زیباترین آثار به نمایش درآمده در این کنفرانس بود و با سبک گرافیکی پیکسل آرتی و تلفیقی خود توجه خیلی‌ها را به سمت خود جلب کرد. بازی Replaced یک اثر دوبعدی و ساید اسکرول است که وضعیت جهان بعد از وقوع یک فاجعه‌ی بزرگ را نشان می‌دهد. زمانی که در نقش یک مرد جوان در دل آواره‌های یک آپارتمان تخریب شده از خواب بیدار می‌شوید و جهان را له شده زیر پای خود مشاهده می‌کنید. این بازی که با همکاری استودیوی Sad Cat و Coat Sink در دست توسعه قرار دارد، روایتی احساسی و تاثیرگذار را در کنار اکشن‌های جذاب و استایل منحصر به فرد بازی ارائه می‌دهد و ظاهرا قرار است حسابی در کار خود موفق ظاهر شود. این بازی در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X/S، کامپیوترهای شخصی و سرویس استریم Xbox Cloud منتشر خواهد شد و از روز اول انتشار در سرویس گیم پس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

عناوین بیشتر در راه Game Pass

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

نمایش Age of Empires IV و رونمایی از The Outer Worlds 2

در ادامه‌ی کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا، تعدادی از بازی‌های جدیدی که قرار است در سرویس ایکس باکس گیم پس در دسترس قرار بگیرند به نمایش درآمدند و از تاریخ انتشار خود به طور رسمی رونمایی کردند. یکی از این بازی‌ها، ساخته‌ی جدید استودیوی Obsidian به نام Grounded است که بالاخره پس از مدت‌ها از حالت Early Access خارج می‌شود و نسخه‌ی کامل آن در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. Grounded یک بازی چندنفره‌ی co-op است که در آن در نقش شخصیت‌هایی قرار می‌گیریم که کوچک شده‌اند و در حیات پشتی خانه‌شان در تلاش‌اند تا اندازه‌ی خود را به حالت قبلی خود برگردانند.

آن‌ها به قدری کوچک شده‌اند که حتی حشرات کوچکی مثل عنکبوت، زنبور، سوسک‌‌ها و مواردی از این قبیل خطرات بسیار زیادی را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند و باید برای مقاومت در برابر آن‌ها تلاش کنند. شما با همکاری با دوستان خود باید به جمع‌آوری آذوغه و مواد اولیه بپردازید و با استفاده از آن‌ها چیزهای مختلف بسازید و در مراحل بازی استفاده کنید. 

هدف شما در بازی Grounded این است که خود را از شر حشرات بسیار خطرناک محفوظ نگه دارید و نهایتا خود را به اندازه‌ی قبلی‌تان در قامت یک انسان معمولی برگردانید. این بازی در تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی برای کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X/S به همراه کامپیوتر و سرویس Xbox Cloud منتشر خواهد و از روز اول نیز در سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. این بازی همراه با یک بسته‌ی الحاقی ویژه به نام Shroom & Doom برای پلتفرم‌های Xbox منتشر خواهد شد.

بعد از بازی Grounded شاهد به نمایش درآمدن بازی پرطرفدار و محبوب Among Us بودیم که در نهایت پس از مدت‌ها انتظار برای عرضه روی کنسول‌های Xbox تایید شد. طی چند وقت اخیر بازی Among Us محتویات بسیار زیادی را دریافت کرده و نقشه‌ها و شخصیت‌های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند. همچنین هم اکنون می‌توان در قالب یک گروه ۱۵ نفری به تجربه‌ی این بازی پرداخت. متاسفانه از تاریخ انتشار آن رونمایی نشد اما به صورت رسمی تایید شد که بازی Among Us به زودی در تاریخی نامعلوم برای کنسول‌های Xbox One و Xbox Seires X/S، کامپیوترهای شخصی و سرویس Xbox Cloud منتشر خواهد شد و از روز اول نیز از طریق سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت.

به دنبال نمایش بازی Among Us از دو بازی جدید تحت عنوان Eiyuden Chronicles: Rising و Eiyuden Chronicles: Hundred Heroes رونمایی شد که به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برای کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X/S، کامپیوترهای شخصی و سرویس Xbox Cloud منتشر خواهند شد. این دو بازی که روایتی خطی را در کنار یکدیگر تکمیل می‌کنند، یک گیمپلی هک اند اسلش را همراه با المان‌های نقش‌آفرینی در خود جای داده‌اند که برای علاقمندان به بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسند. جلوه‌های بصری این بازی همانند انیمه‌های ژاپنی طراحی شده‌اند به گونه‌ای که شخصیت‌های کارتونی وارد محیط‌های سه بعدی می‌شوند و مبارزات نیز پر از افکت‌های بصری رنگارنگ و پرزرق و برق خواهند بود. بعد از این دو بازی، یک تریلر کوتاه از بازی The Ascent به نمایش درآمد که از تاریخ انتشار آن در تاریخ 29 جولای برای کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X/S، کامپیوترهای شخصی و Xbox Cloud منتشر خواهد شد و از روز اول نیز از طریق سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت.

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

یکی از نمایش‌های هیجان‌انگیز کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا که پی‌سی‌بازها به طور ویژه از آن استقبال کردند، بازی Age of Empires IV بود که به شکلی غیرقابل پیش‌بینی به نمایش درآمد. سری بازی Age of Empires یک بازی استراتژی – تاریخی است که در آن هدایت امپراطوری‌های بزرگ را در دست می‌گیرید و تاریخ را رقم می‌زنید. در این بازی بسیاری از امپراطوری‌های باستانی از سرتاسر جهان حضور دارند و می‌توانید با انتخاب هر یک از آن‌ها به گسترش قلمرو خود بپردازید و از آن در مقابل مهاجمین خارجی محافظت کنید. به طور مداوم ساخت و ساز انجام دهید و با امپراطوری‌های دیگر داد و ستد داشته باشید. بازی Age of Empires IV در تاریخ ۲۸ اکتبر سال جاری میلادی مصادف با ۷ آبان ۱۴۰۰ برای کامپیوترهای شخصی و سرویس Xbox Cloud منتشر خواهد شد و از روز اول نیز در گیم پس کامپیوتر قرار خواهد گرفت.

این کنفرانس هیجان‌انگیز و جذاب با بازی‌های خود یکی پس از دیگری ما را غافلگیر کرد و در یکی دیگر از سورپرایزهای ویژه‌اش، از دنباله‌ی بازی بسیار موفق و نقش آفرینی The Outer Worlds رونمایی کرد. عنوانی که پس از به موفقیت رسیدن نسخه‌ی قبلی و مطرح شدن بحث بهتر بودنش از خیلی از بازی‌های بزرگ نقش‌آفرینی، تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود که در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از دنباله‌ی آن خواهیم بود. نهایتا بازی The Outer Worlds 2 به نمایش درآمد و شاهد یک تریلر سینماتیک علمی – تخیلی بودیم که جلوه‌ای شبیه به فیلم‌های فضایی هالیوود به بازی بخشیده بود. راوی این تریلر عملا اطلاعات زیادی روی کاغذش برای به اشتراک گذاشتن با ما ندارد و به شکل طنزگونه‌ای به توصیف تمامی نماهای جذابی می‌پردازد که اصولا باید در نمایش بلاک باسترهای علمی – تخیلی وجود داشته باشند. آن‌ها حتی شخصیت اصلی را از پشت سر نشان می‌دهند چون هنوز طراحی او کامل نشده. مکانیزم‌های گیمپلی و دیگر قسمت‌های بازی هم هنوز تکمیل نشده‌اند بنابراین چیز زیادی برای نشان دادن باقی نمی‌ماند. 

به جز طراحی تایتل بازی که به طور کامل انجام شده و عدد 2 را کنار لوگوی قبلی The Outer Worlds قرار داده‌اند. راستش را بخواهید این بهترین نوع رونمایی از عنوانی مثل The Outer Worlds است و کاملا اصالت خود را حفظ کرده است.

Flight Simulator

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

یکی از عناوین بزگ مایکروسافت در طول چند سال اخیر بازی شبیه‌ساز پرواز بوده است که حسابی روی زبان‌ها افتاده و احتمالا با آن آشنایی کافی دارید. این بازی پرواز کردن با انواع هواپیماها را به طور کامل با تمامی امکانات و تجهیزات پرواز واقعی در یک بازی ویدیویی شبیه‌سازی کرده و به قدری این شبیه‌سازی واقعی صورت گرفته که حتی می‌توانید بخش زیادی از پرواز کردن حرفه‌ای را از طریق آن یاد بگیرید. یکی از مواردی که در رابطه با بازی Flight Simulator توجه همه‌ی گیمرها را به سمت خود جلب کرده، گرافیک فوتو ریلیستیک و واقع‌گرایانه‌ی بازی است که هر سیستمی قادر به اجرای آن نبود. حالا پس از مدت‌ها انتظار طرفداران ایکس باکس، این بازی بالاخره برای انتشار روی کنسول‌های Xbox Series X/S رونمایی شد. 

این بازی در ۲۷ ماه جولای ۲۰۲۱ مصادف با ۵ مرداد ۱۴۰۰ برای کنسول‌های نسل نهمی Xbox Series X/S منتشر خواهد شد و به طور همزمان از طریق سرویس گیم پس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. در انتهای نمایش Flight Simulator مایکروسافت یک سورپرایز ویژه برای طرفداران این بازی تدارک دیده بود و آن هم رونمایی از محتوای Top Gon Maverick بود که امکان پرواز با جنگنده‌های هوایی را فراهم کرده و یک شبیه‌ساز جنگ هوایی تمام عیار است. مایکروسافت همچنین با کمپانی فیلمسازی پارامونت پیکچرز برای ساخت فیلم سینمایی Top Gun Maverick نیز همکاری کرده است.

Forza Horizon 5 | یک بار دیگر، پیش به سوی قله

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

مایکروسافت به شکلی غافلگیرکننده بازی جدید Forza Horizon را با یک نمایش طولانی و مفصل رونمایی کرد. این بازی که Forza: Horizon 5 نام دارد، تقریبا در مراحل پایانی توسعه‌ی خودش قرار دارد و در پاییز سال جاری منتشر خواهد شد. این بازی در استودیوی Playground Games درحال توسعه است. استودیویی که به طور همزمان نسخه‌ی جدید بازی Fable را توسعه می‌دهد و حالا مشخص شده است که تمام این مدت تولید نسخه‌ی جدید فورزا را نیز جلو می‌برده‌اند و حالا به زودی بازی Forza Horizon 5 را دریافت خواهیم کرد. عنوانی که بدون اغراق می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های اسپورت به ویژه ریسینگ و ماشین‌سواری دانست که تقریبا هیچ فرنچایز دیگری در سال‌های اخیر نتوانسته روی دست آن بلند شود. 

تنها عنوانی که توانسته هر بار بهتر از فورزاهای قبلی ظاهر شود، خود Forza Horizon بوده که حالا قرار است ما را به یک فستیوال اتوموبیل‌رانی بزرگ دیگر در مکزیک ببرد. بازی Forza Horizon 5 در مکزیک جریان دارد و شاهد شاهد بزرگترین و غنی‌ترین نقشه در سری پرطرفدار فورزا هستیم. بازی Forza Hrozion 5 به همراه تازه‌ترین تکنولوژی‌های گرافیک روز دنیا و  Ray Trancing فوق‌العاده‌ی خودش تقریبا هیچ تفاوتی با واقعیت ندارد. ماشین‌ها به طرز باورنکردنی‌ای جزئی و دقیق طراحی شده‌اند و شاهد رندرهای شگفت‌انگیزی در این بازی هستیم که بسیار واقع‌گرایانه و فوتو ریلیستیک به نظر می‌رسند. 

جهان بازی نیز از سویی دیگر جزئیات شگفت‌انگیزی دارد و به سختی می‌توان تفاوتی بین مناظر بازی و مناظر واقعی در بیرون از بازی مشاهده کرد. در این بازی مثل همیشه طیف وسیعی از خودروها در سبک‌های مختلف قرار گرفته‌اند که تقریبا همه‌چیز آن‌ها قابل شخصی‌سازی خواهد بود. مثل همیشه شاهد یک فستیوال بزرگ اتومبیل هستیم که در نقاط مختلف مکزیک شما را به چالش دعوت می‌کند و اینبار نیز شاهد چالش‌های بسیار متفاوت و کاملا جدیدی هستیم که تا به حال در سری فورزا هورایزن تجربه نکرده‌ایم.

Redfall | یک آی‌پی جدید از خالقان Dishonored

در کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه گذشت؟

در نهایت کنفرانس مشترک ۹۰ دقیقه‌ای مایکروسافت و بتسدا نیز به انتهای خود نزدیک شد و رئیس بخش اکس باکس مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر شخصا در مراسم حاضر شد و از آخرین بازی این نمایش رونمایی کرد. بازی Redfall از استودیوی Arkane Austin. پیش از این مراسم نیز چندین بار شایعه‌های متعددی در رابطه با پروژه‌ی جدید این استودیو خبر می‌دادند و ظاهرا تمامی آن شایعه‌ها نیز تا حد زیادی حقیقت داشته‌اند. این بازی که Redfall نام دارد همانطور که در شایعه‌ها نیز به آن اشاره شده بود، حول محور خون‌آشام‌ها می‌چرخد و بازیکنان باید با همکاری با یکدیگر آن‌ها را متوقف کنند. 

نمایش بازی Redfall به طور کامل سینماتیک بود و از همین رو نمی‌توان سبک و سیاق گیمپلی بازی را پیش‌بینی کرد و زاویه‌ی دوربین آن و چگونگی ساختار گیمپلی به طور کامل همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بازی Redfall در تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول‌های Xbox Series X/S، کامپیوترهای شخصی و سرویس Xbox Vloud Gaming منتشر خواهد شد و از روز اول انتشار از طریق سرویس گیم پس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments