حق انتشار مجموعه The Outer Worlds به مایکروسافت واگذار شد

خداحافظی با تیک‌تو!

مجموعه The Outer Worlds

رئیس ارشد کمپانی بزرگ تیک-تو اینتراکتیو چندی پیش در پیامی رسما اعلام کرد که حق انتشار مجموعه The Outer Worlds به شرکت مایکروسافت واگذار شده است.

استودیوی آبسیدین اینترتینمنت که تا به امروز ساخت آثار مختلف و پرطرفداری را در کارنامه‌ی خود دارد و تا حدودی محبوبیت خود را مدیون توسعه‌ی بازی فالوت نیو وگاس است، در سال ۲۰۱۸ میلادی به لطف عملکرد عالی و ایده‌های تحسین‌آمیز و خلاقانه توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد و در حال حاضر ردموندی‌ها به عنوان مالک و صاحب امتیاز تمامی مجموعه‌های آن شناخته می‌شوند. این استودیوی آمریکایی در سال ۲۰۱۹ میلادی یک اثر اکشن و نقش آفرینی متفاوتی به نام The Outer Worlds را با همکاری کمپانی پرایوت دیویژن، از زیرمجموعه‌های تیک-تو اینتراکتیو، راهی بازارهای جهانی کرد که به محض انتشار توانست بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کند.

جدا از تمجید و تشویق گیمرها، بازی از لحاظ تجاری نیز عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و برخلاف انتظارها، با دستیابی به فروش سه میلیون نسخه‌ای، موفقیت بزرگی را برای تیم سازنده و شرکت ناشر رقم زد. به دنبال این دستاوردها، بسیاری از هواداران بی‌صبرانه منتظر ساخت نسخه‎ی دوم مجموعه هستند که با توجه به خرید آبسیدین توسط مایکروسافت، چند وقتی است که آینده‌ی فرنچایز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در همین راستا، چندی پیش جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی سه ماه اخیر تیک تو اینتراکتیو با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت و سرمایه‌گذاران برگزار شد که در خلال این نشست، آقای کارل اسلاتوف (Karl Slatoff)، رئیس کل کمپانی، در پاسخ به سوالات مختلف در رابطه با بازی The Outer Worlds و آینده‌ی مجموعه اعلام کرد که تیک تو از دستاوردهای بازی رضایت کامل دارد و برای آینده‌ی آن نیز حسابی هیجان‌زده است. بر اساس اظهارات او، این عنوان به لطف پشتیبانی‌های مداوم و محبوبیت زیاد در میان گیمرها، همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد و به این زودی‌ها شاهد اتمام چرخه‌ی عمر بازی نخواهیم بود.

کارل اسلاتوف در این‌باره توضیح می‌دهد:

کاملا بدیهی و روشن است که ما از انتشار بازی و موفقیت‌های بی‌شماری که برای ما رقم زده، حسابی هیجان‌زده هستیم. نمی‌توانم بگویم که این اتفاق کاملا غافل‌گیرکننده بود، اما اگر صادقانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگویم که تمامی این موفقیت‌ها برای ما خوشایند و کمی هم غیرمنتظره بودند. در نظر داشته باشید ما همچنان در تمامی تصمیمات و سیاست‌هایی که برای آینده و دنباله‌ی این مجموعه اتخاذ خواهد شد، سهیم خواهیم بود و از این بابت بسیار خوشحال هستیم. ما بر این باوریم که این بازی کماکان به رشد جامعه‌ی خود ادامه می‌دهد و هنوز زمان زیادی به پایان چرخه‌ی عمر آن باقی مانده است. این بازی سرنوشت بسیار خوبی دارد و شما در آینده شاهد این موضوع خواهید بود. با این حال، در حال حاضر دیدگاه بلند مدتی را برای توسعه‌ی مجموعه و همچنین رضایت کامل از عملکرد آن در نظر گرفته‌ایم.

در پی صحبت‌های غیرشفاف مدیر کل تیک تو اینتراکتیو، کمپانی پرایوت دیویژن در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگرچه پشتیبانی از بازی همچنان ادامه خواهد داشت، اما از این پس مایکروسافت و آبسیدین اینترتینمنت وظیفه‌ی ساخت و انتشار نسخه‌های بعدی این مجموعه را برعهده خواهند داشت. سخنگوی این کمپانی در این خصوص می‌گوید:

پرایوت دیویژن همچنان به پشتیبانی و همچنین بازاریابی بازی The Outer Worlds ادامه می‌دهد و حتی وظیفه‌ی عرضه‌ی بسته الحاقی Murder on Eridanos برای نینتندو سوییچ را نیز برعهده دارد. با این وجود، هم‌اکنون آبسیدین اینترتینمنت و مایکروسافت حق ساخت و انتشار بازی‌های آینده این مجموعه را برعهده دارند و ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

مجموعه The Outer Worlds

در میان این گفته‌ها، بد نیست اشاره کنم که استودیوی آبسیدین اینترتینمنت در حال حاضر روی دو پروژه‌ی Grounded و Avowed فعالیت می‌کند. با این حال، طبق اظهارات اخیر دنیل احمد (Daniel Ahmad) یکی از اینسایدرها و کارشناسان مشهور صنعت ویدیو گیم، به نظر می‌رسد که بازی‌های جدید این استودیو صرفا به دو اثر مزبور خلاصه نمی‌شود و تیم توسعه‌دهنده روند ساخت قسمت دوم The Outer Worlds را آغاز کرده است. او در بخش دیگری از توییت خود تاکید کرد این پروژه مراحل اولیه‌ی تولید را پشت سر می‌گذارد و هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. حتی احتمال می‌رود در آینده به یک آی‌پی کاملا جدید تبدیل شود.

علاوه بر این، روز گذشته آگهی استخدام جدیدی از سوی آبسیدین اینترتینمنت به اشتراک گذاشته شد که در آن از یک تکنیکال آرتیست برای ساخت یک بازی جدید و معرفی نشده دعوت به عمل می‌آید. بر اساس اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که فرد متقاضی باید از دانش کافی در زمینه‌ی ساخت یک بازی جهان باز توسط موتور گرافیکی آنریل انجین 4 برخوردار باشد و طراح‌های هنری را به تیم برنامه‌نویسی متصل کند. در این آگهی اشاره شده که این بازی، یک اثر جهان باز در سبک نقش آفرینی خواهد بود که در آینده برای پلتفرم رایانه‌ی شخصی و همچنین کنسول‌های بازی منتشر می‌شود. از این رو، گروهی معتقد هستند که به لطف همکاری دوباره بتزدا و آبسیدین، چندان دور از انتظار نیست که توسعه‌دهندگان مشغول ساخت دنباله‌ی Fallout: New Vegas و یا بازی جدید فالوت باشند.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با تصاحب حق امتیاز مجموعه The Outer Worlds توسط مایکروسافت چیست؟ به نظر شما، نسخه‌ی دوم این فرنچایز به این زودی‌ها راهی بازار خواهد شد؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا