#مهسا_امینی

فیلمنامه‌ی The Lion King 2 هوش از سرتان می‌برد

بری جنکینز جایگزین جان فاورو است

فیلمنامه‌ی The Lion King 2

با توجه به صحبت‌های بری جنکینز در مصاحبه‌ی اخیر خود با Variety، فیلمنامه‌ی The Lion King 2 هوش از سر مخاطبان خواهد برد.

بری جنکینز (Barry Jenkins) یکی از نام‌های تازه‌وارد صنعت فیلمسازی هالیوود به شمار می‌رود که در مدت زمان کوتاهی توانست خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. او تاکنون سه فیلم را جلوی دوربین برده که اولین مورد چندان شناخته‌شده نیست اما دو مورد دیگر سر و صدای زیادی به پا کردند. Moonlight، دومین تجربه‌ی کارگردانی جنکینز محسوب می‌شود. این اثر درام جدا از سوددهی بسیار خوب، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم را به دست آورد. سومین و آخرین اثر او در مقام کارگردان، If Beale Street Could Talk نام دارد. محصول سونی پیکچرز رلیسینگ نتوانست موفقیت‌های تجاری مون‌لایت را تکرار کند اما از لحاظ بازخورد و جوایز معتبر عمکرد تقریبا مشابهی را بر جای گذاشت.

پس از اینکه ساخت قسمت دوم Aladdin در دستور کار قرار گرفت، گمانه‌زنی‌هایی به وجود آمد مبنی بر اینکه والت دیزنی پیکچرز دنباله‌ی دیگر بازسازی‌های موفق خود را جلوی دوربی خواهد برد؛ گمانه‌زنی‌ای که صحیح از آب درآمده است. غول فیلم و سریالسازی اوایل مهر سال جاری از ساخت قسمت دوم The Lion King خبر داد. اینطور که به نظر می‌رسد، این فیلم در عین حال که اتفاقات پس از پایان قسمت قبلی را به نمایش می‌گذارد، ریشه‌های داستانی موفاسو را هم مورد کندوکاو قرار خواهد داد. در ضمن، از آنجایی که جان فاورو درگیر ساخت پروژه‌های مرتبط با جنگ ستارگان است، والت دیزنی گزینه‌های جایگزین را بررسی کرد و نهایتا وظیفه‌ی کارگردانی را به بری جنکینز سپرد.

بری جنکینز چندی پیش مصاحبه‌ای را با وب سایت Variety انجام داد. او در بخشی از گفتگو فاش کرد در ابتدا تمایلی به کارگردانی قسمت دوم شیرشاه نداشت؛ زیرا ساخت فیلم‌های کم‌هزینه و کوچک را ترجیح می‌دهد. با این حال، پس از خواندن فیلمنامه به قدری تحت تاثیر قرار گرفته بود که تجدید نظر کرد و پیشنهاد والت دیزنی پیکچرز را بپذیرد. جنکینز درباره‌ی فیلمنامه‌ی The Lion King 2 گفت:

حدودا چهل صفحه از فیلمنامه را خواندم که سرم را به سمت لولو وانگ (معشوقه‌اش) چرخاندم و گفتم: «خدای من! فیلمنامه‌ی خیلی خوبی است.» هر چه بیشتر فیلمنامه را می‌خواندم، بیشتر از آن بخش مغزم فاصله می‌گرفتم که می‌گفت تو چنین فیلمی نمی‌سازی! در ادامه به خودم اجازه دادم فیلمنامه من را همراه شخصیت‌هایش به بخش‌های شگفت‌انگیز داستان ببرد.

چیزی که واقعا باعث شد پیشنهاد والت دیزنی پیکچرز را بپذیرم، جمله‌ای بود که جیمز لکستون به من گفت: «کارهای بسیار جالبی می‌توان به واسطه‌ی این سبک فیلمسازی انجام داد که نه تنها ما، بلکه خیلی‌ها پیش از این انجام نداده‌اند.» پس از این به استودیو گفتم فیلم را می‌سازم اما به روش خودم. آن‌ها هم قبول کردند.

بری جنکینز، نخستین فیلمسازی نیست که به واسطه‌ی ساخت فیلم‌های کوچک و کم‌هزینه در مرکز توجه‌ها قرار گرفت و حالا با والت دیزنی همکاری می‌کند. پیش از این، اتفاق مشابهی با کلویی ژائو (Chloe Zhao) رخ داده بود. او در سال ۲۰۱۷ میلادی فیلم The Rider را ساخت و به واسطه‌ی آن توانست توجه استودیوهای بزرگ را به خود جلب کند. او اخیرا فیلم ابرقهرمانی Eternals را جلوی دوربین برده است. همکاری جنکینز و ژائو با والت دیزنی نشان می‌دهد این شرکت تمرکز ویژه‌ای روی یافتن کارگردان‌های جوان و با استعداد گذاشته است.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا