کنفرانس شرکت سورنا گیمز

در اولین کنفرانس شرکت سورنا گیمز چه گذشت

رونمایی از بازی‌های جدید، ارائه‌ی آمار و ارقام از بازی زولا و آغاز به کار رسانه‌ی سرگرمی

اولین دوره‌ی کنفرانس شرکت سورنا گیمز در تاریخ ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۸ در سینما آستارا برگزار شد. شرکت سورنا گیمز برای این کنفرانس دست پر آمده بود و در کنار ارائه‌ی آمار و ارقام از فعالیت خود در سال‌های اخیر، رونمایی‌ها و غافل‌گیری‌های مختلفی داشت.

در ابتدای مراسم، آقای «حسن مهدی اصل» مدیر عامل سورنا گیمز به روی صحنه آمد و از تمام مهمانان بابت حضور خود در این کنفرانس تشکر کرد. آقای مهدی اصل در ادامه عنوان کرد که هدف از برگزاری این کنفرانس، ایجاد اتحاد و نمایش توانمندی‌های افراد و شرکت‌های پیشرو و مستعد به دیگر اعضای حوزه‌ی بازی در ایران و همچنین حوزه‌های دیگر است.

در ادامه‌ی کنفرانس سورنا گیمز آقای مهدی اصل از تمام کسانی که باعث گسترش ‌بازی‌سازی در ایران شدند تشکر و از عناوین مهم یک سال گذشته همچون «فرزندان مورتا»، «سرگذشت» و «آن‌سوی باران» تقدیر کرد. در ادامه او نسبت به آینده‌ی حوزه‌ی بازی‌سازی در ایران ابراز امیدواری داشت. در انتهای صحبت‌های افتتاحیه او به رونمایی‌های بعدی اشاره و سپس مخاطبان را به تماشای یک تیزر از پروژه‌ی جدید استودیوی «رسانا شکوه کویر» دعوت کرد.

پس از نمایش تیزر، آقای «عماد رحمانی» مدیر عامل استودیو به روی صحنه آمد و توضیحاتی ارائه داد. این بازی جدید Petra: Legend of the Fate Guardians نام دارد و داستان شهر گمشده‌ی پترا در اردن را روایت می‌کند؛ شهری که چند هزار سال پیش تمام مردم آن ناپدید شدند و هیچ‌ کس دلیل آن را نمی‌داند. رسانا شکوه کویر قرار است روایت خیالی خودش از این اتفاق را در بازی Petra بازگو کند.

این عنوان یک بازی اکشن هک اند اسلش است و گیم‌پلی‌اش روی مهارت‌های شمشیر بازی تمرکز دارد. محیط بازی جهان باز خواهد بود و المان‌های سندباکس در آن وجود خواهد داشت. تولید این بازی از یک سال پیش با انجین آنریل ۴ آغاز شده است و طی ماه‌‌های آینده اطلاعات بیشتری همچون پلتفرم‌های مقصد در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

عماد رحمانی، مدیرعامل استودیو رسانا شکوه کویر در حال رونمایی از بازی Petra: Legends of the Fate Guardians

پس از آن آقای مهدی اصل به صحنه بازگشت و از پروژه‌ی What Happened سخن گفت؛ اثری که سه سال توسط سورنا گیمز مراحل ساخت را گذرانده است. آقای مهدی اصل از این اثر به عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و خاص‌ترین بازی‌های تولید شده در ایران نام برد. بازی حدود ۷ تا ۸ ساعت گیم‌پلی دارد. همچنین در ۱۰ زبان مختلف دنیا ترجمه و کارهای لوکالیزیشن آن تقریبا تمام شده است. پروژه هم‌اکنون مراحل نهایی را می‌گذراند. نسخه‌ی PC بازی در بهار یا تابستان سال آینده و نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان هم در پاییز سال آینده توسط شرکت سورنا گیمز منتشر خواهد شد.

در ادامه کارگردان بازی به روی صحنه آمد و از بلندپروازی‌ها و اهداف تیم سازنده برای خلق این اثر سخن گفت. او عنوان کرد که بازی به مشکلات نوجوان‌های دبیرستانی ‌می‌پردازد که در برهه‌ی خاصی از زندگی خود قرار گرفته‌اند و نیاز به کمک دارند. وی امیدوار است تا این اثر به افراد کمک کند تا چنین کسانی را درک و به آن‌ها کمک کنند. در انتها هم او از اعضای شرکت سورنا گیمز برای پشتیبانی پروژه تشکر کرد.

حسن مهدی اصل، مدیر عامل شرکت سورنا گیمز

جهانگیری از تمرکز بالای تیم زولا روی پشتیبانی از کاربرها و رفع مشکلات سخن گفت. او اعلام کرد که در یک سال اخیر ۸۲ هزار و ۵۳۹ تیکت پشتیبانی توسط کاربران ثبت شده است که تمامی آن‌ها از سوی تیم پشتیبانی، پاسخ و راه حل مناسب برای رفع مشکل دریافت کرده‌اند.

جهانگیری در ادامه آماری از مسابقات برگزار شده بر اساس زولا ارائه داد. از ابتدای سال ۹۷ که آغاز مسابقات در ایران بود، در مجموع ۱۴ هزار و ۸۳ نفر در قالب ۱۴۳۱ تیم در رقابت‌ها شرکت کردند. تیم اکسین که در لیگ سال ۹۷ به مقام قهرمانی رسید، به جام جهانی زولا در سال ۲۰۲۰ میلادی اعزام خواهد شد. لیگ سال جاری هم در حال حاضر مراحل نهایی خود را می‌گذراند و در ماه اسفند شاهد مسابقات پایانی خواهیم بود که در آن، هشت تیم برتر برای کسب جایزه‌ی ۵۰ میلیونی و حضور در جام جایزه بزرگ ترکیه که در بهار سال ۹۹ برگزار می‌شود به رقابت خواهند پرداخت.

جهانگیری گفت که در دو سال گذشته در مجموع ۲۷۵ میلیون تومان به نفرات و تیم‌های برنده جایزه اهدا شده است که ۸۰ میلیون تومان آن به لیگ سال ۹۸ اختصاص دارد. در حال حاضر یک گیم سنتر مجهز توسط سورنا گیمز برپا شده است. با توجه به زیرساخت و امکانات خوب این مرکز، کلیه‌ی مسابقات زولا در این گیم سنتر انجام می‌شود. جهانگیری امیدوار است تا با این اقدامات، مسابقات ورزش‌های الکترونیک در ایران حالتی جدی‌تر به خود بگیرد.

پس از آن جهانگیری از به‌روزرسانی‌های مختلف در دو سال اخیر گفت؛ ده به‌روزرسانی بزرگ که بسیاری از آن‌ها همچون نقشه‌ی پرسپولیس و تهران و سلاح‌های ایرانی مثل فاتح، شاهر و خیبر توسط سورنا گیمز انجام شده است. از تابستان امسال هم سیزن پس برای زولا در دسترس قرار گرفت که کاربر با انجام قراردادها و ماموریت‌های مختلف می‌تواند جوایز طراحی شده را کسب کند. فصل جدید که مخصوص نوروز است، هخامنشی نام و هم‌اکنون در پروسه‌ی تولید قرار دارد. آیتم‌های این فصل با الهام از طرح‌ها و الگوهای دوران هخامنشی طراحی شده است تا برای کاربران ایرانی جذابیت بیشتری داشته باشد. این محتوا قرار است برای بازی در سایر مناطق دنیا هم در دسترس قرار گیرد. پس از آن جهانگیری به عنوان حرف آخر، از دو سورپرایز ویژه سخن گفت.

مهدی جهانگیری، مدیر محصول بازی زولا در ایران

پس از خروج جهانگیری، با یک تیزر از نسخه‌ی موبایلی زولا رونمایی شد که اطلاعات بیشتر از آن در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. بعد از نمایش تیزر آقای مهدی اصل دوباره روی صحنه آمد و از دومین سورپرایز گفت؛ اثری با نام Desolation Point. از این بازی یک تیزر منتشر شد و سپس آقای مهدی اصل جزئیات بیشتری را مطرح کرد. پروژه‌ی DP یک بازی شوتر در سبک بتل رویال است که کار روی آن از یک سال و نیم پیش شروع شد و تیم سازنده امید دارد تا سال بعد یک نسخه‌ی بتا از آن منتشر کند.

آقای مهدی اصل از چالش‌های تیم سازنده برای ساخت این اثر همچون بخش بک اند، طراحی پروفایل کاربر، مچ میکینگ، اینونتوری و دیگر بخش‌های زیرساختی سخن گفت. تیم سازنده اخیرا تمرکز جدی خود را روی گرافیک و گیم‌پلی بازی گذاشته‌اند و در ماه‌های آینده، اخبار و ویدیوهای بیشتری از بازی خواهیم دید. بازی با انجین آنریل ۴ و زبان C++ تولید می‌شود و تیم طراحی قصد دارد تا نوآوری‌هایی به سبک بتل رویال، به‌خصوص در بخش سفارش‌سازی سلاح‌ها و بخش Esports ارائه دهد. انتشار این عنوان برای پلتفرم‌های PC، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان برنامه‌ریزی شده است و در آینده نسخه‌ی موبایل هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه «حسن چناری» کارگردان هنری بازی روی صحنه آمد تا از روند تولید DP و چالش‌هایش بگوید. او ادعا کرد که در این پروژه شاهد سطح کیفی جدیدی از فضاسازی و گرافیک محیط در بین بازی‌های ایرانی و حتی منطقه خواهیم بود. در انتها او از تلاش اعضای تیم سورنا گیمز تشکر کرد و نسبت به احیای پی‌سی گیمینگ در ایران در آینده ابراز امیدواری کرد.

دانیال نوروزی

آقای مهدی اصل باری دیگر به روی صحنه آمد تا به آخرین رونمایی کنفرانس سورنا گیمز بپردازد. پروژه‌ای بسیار متفاوت از هر فعالیتی که سورنا گیمز در ۱۳ سال گذشته انجام داده است؛ پروژه‌ای که نتیجه‌اش، رسانه‌ای به نام «سرگرمی» است. پس از آن «دانیال نوروزی» مدیر رسانه‌ی سرگرمی وارد صحنه شد تا از این پروژه سخن بگوید.

رسانه‌ی سرگرمی همان طور که از نامش پیداست، روی بخش‌های مختلف دنیای سرگرمی شامل بازی‌های ویدیویی، سینما، تلویزیون، کمیک و تکنولوژی تمرکز دارد. تولید و توسعه‌ی این پروژه نزدیک به یک سال پیش آغاز شد تا بالاخره به مرحله‌ی اجرا رسید. رسانه‌ی سرگرمی با این‌که بخشی از شرکت سورنا گیمز محسوب می‌شود، اما در محتوا و عملکرد مطبوعاتی استقلال خواهد داشت و در سیاست‌های گفتاری و رفتاری کاملا بی‌جهت خواهد بود.

در طراحی سایت سرگرمی از یک سیستم کاملا ماژولار و منعطف استفاده شده است که آزادی عمل بالایی برای پیاده‌سازی فیچرها و قابلیت‌های متنوع به تیم می‌دهد. در سایت برای کاربر یک سیستم داشبورد تعبیه شده است که از طریق آن می‌تواند یک هوم‌پیچ اختصاصی برای دنبال کردن موضوعات مورد علاقه داشته باشد. تیم سرگرمی در تلاش است تا محتوای اصیل تولید کند و برای همین، کم‌ترین وابستگی را به مقالات خارجی دارد. سایت سرگرمی تنها به اخبار سایت‌های خارجی محدود نیست و مطالب، مصاحبه‌ها و گزارش‌های اختصاصی دیگر رسانه‌های ایرانی را هم پوشش می‌دهد.

محتوای ویدیویی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سرگرمی به حساب می‌آید و از زمان لانچ می‌توانید چهار برنامه‌ی اختصاصی چک‌پوینت، چک‌پوینت پلاس، لتس پلی و VR Nights را تماشا کنید. به جز آیتم‌های اختصاصی، تیم سرگرمی با برخی افراد فعال در حوزه‌های مختلف همکاری کرده است که نتیجه‌اش، برنامه و پادکست Wassup Conversations با محوریت مصاحبه با بازی‌سازهای مشهور سراسر جهان و پادکست سینمایی Popcorn است که توسط «حمید رضا نیکوفر» بازی‌ساز، آهنگساز و فعال رسانه‌ای و «آرنو آذر» طراح مراحل سری Saints Row اجرا می‌شود. برنامه‌ی دیگر هم PH Talk به میزبانی «امیرحسین محبوبی» ملقب به «امیر فانتوم» استریمر مشهور و یکی از پرافتخارترین بازیکنان Dota 2 در ایران است که هم‌اکنون مراحل پیش‌تولید را می‌گذراند.

همکاری بعدی سرگرمی با آقای «رامتین علی‌یار» از دانجن‌مسترهای مسلط، حرفه‌ای و مطرح بازی Dungeons & Dragons است. نتیجه‌ی این همکاری، تولید مقالات، مطالب آموزشی، قوانین و برنامه‌های ویدیویی برای D&D است تا علاقه‌مندان به این بازی یک مرجع کامل برای یادگیری آن داشته باشند.

آقای نوروزی در انتها عنوان کرد که امیدوار است تا به کمک مخاطبان، رسانه‌ی سرگرمی را هر روز قوی‌تر و غنی‌تر از روز قبل کند و به یک رسانه‌ی کامل و بی‌طرف تبدیل شود.

آقای مهدی اصل در پایان مراسم به روی صحنه آمد و ضمن تبریک بابت معرفی و آغاز به کار رسانه‌ی سرگرمی، از تمام مهمانان بابت حضور در این کنفرانس تشکر کرد تا بدین ترتیب، اولین دوره‌ی کنفرانس شرکت سورنا گیمز رسما به پایان برسد.


نظرات

guest
4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
بالا