1%
  • 0/10

تنظیم درجه سختی پویا در اختراع جدید سونی

به اعصابتان مسلط باشید

تنظیم درجه سختی پویا در اختراع جدید سونی ۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۲ اخبار بازی کپی لینک
درجه سختی پویا

جدیدترین اختراع ثبت شده از سوی سونی درجه سختی بازی‌ها را به طور پویا و بر اساس مهارت هر بازیکن تغییر می‌دهد.

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی همواره در تلاش است تا تجربه بازی‌ها را به مراتب ساده‌تر و در عین حال جذاب‌تر کند. این کمپانی در طول ماه‌های اخیر پتنت‌های جدیدی از جمله امکان تغییر دما و بهبود کنترلر دوال سنس به ثبت رسانده که همگی هیجان انگیز به نظر می‌رسند.

حال در تازه‌ترین خبرها، ظاهرا ژاپنی‌ها این بار نیز اختراع جدیدی به نام خود ثبت کردند که به واسطه آن درجه سختی بازی‌ها به طور پویا و بر اساس مهارت بازیکن تغییر می‌کند. این ایده برای اولین بار توسط سونی مطرح نشده، اما پلی استیشن به دنبال ارتقا و بهبود آن است.

حق اختراع جدید سونی تحت عنوان تطبیق سطح دشواری در راستای فعالیت‌های مهارت محور در محیط‌های مجازی شناخته می‌شود که با استفاده از الگوریتم‌ها، عملکرد بازیکن را بررسی کرده و از عناصر و المان‌های مختصر بهره می‌برد. در ادامه، این فناوری سطح دشواری بازی‌ها را آسان‌تر یا دشوارتر می‌کند تا بازیکن در طول تجربه بازی بیش از اندازه درگیر یک ماموریت نشود.

به لطف این ویژگی، مراحل بازی‌ها نه آنقدری ساده می‌شوند که به راحتی و بدون هیچ چالشی بتوان از آن‌ها عبور کرد، نه آنقدری سخت و دشوار می‌شوند که بازیکن در حین تجربه حسابی عصبانی شود. بر این اساس، میزان درجه سختی هر بازی بر اساس هر فرد متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود. 

دقت داشته باشید ثبت اختراع یک ویژگی لزوما به معنی آغاز روند تولید و ارائه قطعی آن نیست. در حقیقت، تا به امروز پتنت‌های متعددی توسط شرکت‌های گوناگون از جمله سونی و مایکروسافت ثبت شده که هرگز به مرحله تولید نرسیدند؛ چرا که ممکن است اجرایی کردن آن‌ها با چالش‌های زیادی روبه‌رو باشد یا از نظر مالی مقرون به صرفه نباشد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments