#مهسا_امینی

استودیوی نیکسز سافتور توسط سونی خریداری شد

ژاپنی‌ها به دنبال حمایت از پی‌سی!

استودیوی نیکسز سافتور سونی بازی Marvel’s Avengers

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی چندی پیش با انتشار پیامی به طور رسمی اعلام کرد که استودیوی نیکسز سافتور (Nixxes Software) را خریداری کرده است.

چند ماهی از شروع نسل نهم صنعت بازی‌های ویدیویی و عرضه‌ی کنسول‌های جدید ایکس‌باکس و پلی‌استیشن به بازار می‌گذرد و کمپانی‌های مایکروسافت و سونی تا به امروز در راستای حفظ و گسترش جامعه‌های خود، اقدام‌های مختلفی انجام داده‌اند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، خرید استودیوهای بازی‌سازی است که هر دو شرکت در این زمینه تا حدودی عملکرد خوبی دارند؛ از خرید بتزدا توسط ردموندی‌ها گرفته تا تصاحب استودیوی هاوس مارک، خالق بازی ریترنال، توسط سونی، همگی ساخت و انتشار بازی‌های جدید و باکیفیت طی سال‌های آینده را نوید می‌دهند.

به نظر می‌رسد خرید هاوس مارک آخرین اقدام ژاپنی‌ها برای تصاحب استودیوهای بیشتر نیست و از شایعه تصاحب استودیوی بلوپوینت که بگذریم، سونی همچنان به دنبال گسترش استودیوهای زیرمجموعه خود است. در همین راستا، دقایقی پیش آقای هرمن هولست، مدیر استودیوهای جهانی پلی‌استیشن، در بلاگ رسمی پلی‌استیشن در پیامی اعلام کرد که نیکسز سافتور به طور رسمی به خانواده بزرگ سونی ملحق شده است.

مدیر استودیوهای جهانی پلی‌استیشن در این خصوص توضیح می‌دهد:

با افتخار و خوشحالی اعلام می‌کنیم که استودیوی هلندی باتجربه نیکسز سافتور به خانواده پلی‌استیشن ملحق شده است. بدون هیچ شک و تردیدی، ما از اینکه چنین تیم بازی‌سازی با استعداد و با سطح بالای مهارت فنی به خانواده بزرگ پلی‌استیشن پیوسته، استقبال می‌کنیم. به همه تبریک می‌گوییم!

هرمن هولست در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موفقیت‌های نیکسز سافتور، اعلام کرد که اعضای این تیم در بهینه‌سازی بازی‌ها مهارت بسیار بالایی دارند. آن‌طور که به نظر می‌رسد، آن‌ها از این پس وظیفه‌ی بهنیه‌سازی عناوین فرست پارتی پلی‌استیشن را برعهده دارند که این موضوع برای ژاپنی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. همان‌طور که اطلاع دارید، بهینه‌سازی یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه‌ی یک بازی است که حال عناوین بعدی سونی با همکاری نیکسز سافتور این مرحله را پشت سر می‌گذارند. او در این رابطه می‌گوید:

من به شخصیه به استودیوی نیکسز سافتور احترام زیادی قائل هستم و از اینکه این استودیوی باتجربه و با استعداد به ما ملحق شده، حسابی خوشحال هستم. آن‌ها در بهینه‌سازی بازی‌ها تخصص بالایی دارند و حضور این استودیو در جمع استودیوهای پلی‌استیشن برای سونی بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود. مهم‌ترین چشم‌انداز ما، ایجاد محتوای منحصر به فرد و با بهترین کیفیت ممکن برای جامعه‌ی پلی‌استیشن است که آن‌ها ما را در دستیابی به این هدف کمک می‌کنند.

در طرف مقابل، یورین کاتسمن، موسس استودیوی نیکسز سافتور نیز در پیامی اعلام کرد که رسما به جمع استودیوهای پلی‌استیشن ملحق شده است. او مدعی است که تیم توسعه‌دهنده خود به واسطه‌ی سابقه‌ی درخشان و مهارت بالا، تمام تلاش خود را برای خلق بهترین تجربه‌های ممکن به کار می‌گیرد و در آینده بهترین‌ها را برای جامعه‌ی پلی‌استیشن توسعه می‌دهند. کاتسمن در این زمینه می‌گوید:

از این پس کار خود را در جامعه‌ی پلی‌استیشن آغاز می‌کنیم. قصد داریم با به کارگیری از تمام تخصص و مهارت فنی خود، به نقطه‌ی عطفی در خانواده پلی‌استیشن دست یابیم؛ دقیقا آن‌طور که همواره از مجموعه‌های انحصاری شرکت سونی یاد می‌شود. اعضای ما بی‌صبرانه منتظر همکاری با بهترین و با استعدادترین تیم‌های بازی سازی هستند و ما در جهت ارائه‌ی بازی‌ها با بهترین کیفیت ممکن برای طرفداران پلی‌استیشن گام برمی‌داریم.

استودیوی نیکسز سافتور سونی

این استودیوی هلندی برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط یورین کاتسمن تاسیس شد و نزدیک به بیست سال است که در حوزه بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کند. تخصص اصلی این استودیو، بهینه‌سازی و پورت بازی برای پلتفرم‌های مختلف است که از برجسته‌ترین و موفق‌ترین آثار آن‌ها می‌توان به پورت بازی Rise of the Tomb Raider اشاره کرد. نیکسز سافتور تا به امروز همکاری نزدیکی با شرکت ژاپنی اسکوئر انیکس داشته و به طور معمول در اغلب پروژه‌های این کمپانی نقش داشته است. اثر تحسین‌شده Marvel’s Avengers از جمله جدیدترین پروژه‌های این استودیو به شمار می‌رود که با همکاری کریستال داینمیکس (Crystal Dynamics) توسعه یافته است.

با توجه به فعالیت‌های نیکسز سافتور و همچنین سیاست‌های جدید سونی در خصوص انتشار بازی‌های انحصاری برای رایانه‌ی شخصی، به نظر می‌رسد که پورت عناوین بیشتر برای کامپیوتر از مهم‌ترین دلایل خرید این استودیو توسط پلی‌استیشن تلقی می‌شود. در حال حاضر شماری از تحلیل‌گران معتقد هستند که به لطف این توافق تجاری، از این پس چندان دور از انتظار نیست که بازی‌های انحصاری سونی برای پی‌سی نیز منتشر شوند. البته، در نظر داشته باشید که این موضوع هنوز به صراحت توسط منابع رسمی تایید و یا تکذیب نشده و صرفا بر اساس حدس و گمان هواداران مطرح شده است.

در این میان، بد نیست اشاره کنم که بعد از اعلام رسمی خبر خرید استودیوی هاوس مارک توسط سونی، شایعه‌ی دیگری مبنی بر خرید استودیوی بلوپوینت گیمز، خالق بازی Demon’s Souls، توسط ژاپنی‌ها در سراسر فضای مجازی منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که شعبه‌ی ژاپن پلی‌استیشن سهوا در بلاگ رسمی خود تصویری از خوش آمدگویی سونی به استودیوی بلوپوینت گیمز به اشتراک گذاشت که این تصویر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

البته، طولی نکشید که پلی‌استیشن تصویر مذکور را از بلاگ خود حذف کرد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که این کمپانی در تلاش است تا با خرید استودیوهای بازی‌سازی متعدد، کیفیت و تعداد آثار انحصاری خود در نسل نهم را بیشتر کند. در نظر داشته باشید که خرید بلوپوینت گیمز توسط سونی هنوز به طور رسمی تایید و یا تکذیب نشده، اما با توجه به انتشار تصویر فوق، تحقق آن چندان هم دور از ذهن نیست و انتظار می‌رود طی روزهای آینده شاهد تایید این خبر باشیم.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با خرید استودیوی نیکسز سافتور توسط سونی چیست؟ با توجه به خرید قبلی این کمپانی و تصاحب استودیوی هاوس مارک، به نظر شما آیا سونی به نسبت نسل قبلی بازی‌های بیشتری را در طول سال‌های آینده تقدیم گیمرها می‌کند؟ چه آینده‌ای در انتظار جامعه‌ی پلی‌استیشن و پلتفرم رایانه‌ی شخصی خواهد بود؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا