استودیوی سانتا مونیکا روی ساخت بازی Six Days in Fallujah فعالیت کرده است
آیا یک اثر تیراندازی مهیجی در انتظار بازیکنان است؟
طبق اظهارات یکی از کارگردانهای مجموعهی خدای جنگ، به نظر میرسد که استودیوی نامدار سانتا مونیکا سونی در یک دوره مشغول ساخت و توسعهی بازی Six Days in Fallujah بوده است.
زمانی که صحبت از استودیوی سانتا مونیکا سونی به میان زده میشود، نام مجموعه خدای جنگ در ذهن بسیاری از بازیکنان خطور میکند. استودیویی که با ساخت گاد آو وار حسابی در میان گیمرها محبوب شده و جزء یکی از بهترین بازیسازان تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی به شمار میرود. علاوه بر فرنچایز مذکور، این استودیو ساخت عناوین بزرگ دیگری همچون The Order: 1886 و Journey را در کارنامهی درخشان خود دارد. حال در تازهترین خبرها، ظاهرا سانتا مونیکا در یک برهه زمانی روی ساخت یک اثر تیراندازی جنگی فعالیت کرده که البته این پروژه بعدها به استودیوی دیگری محول شده است.
به بیان دقیقتر، دیوید جفی (David Jaffe)، خالق دو بازی نخست از سری خدای جنگ، که اخیرا استریمی در کانال یوتیوب برگزار کرده، مدعی است که استودیوی سانتا مونیکا سونی در یک مقطع مشغول ساخت بازی Six Days in Fallujah بوده و بعدها بنا به دلایلی، از توسعهی آن صرف نظر کرده است. جالبتر اینکه سازندگان در پروسهی ساخت عنوان مزبور به پیشرفتهای قبال توجهی دست یافته بودند و درست زمانی که بازی به یک اثر جنگی فوقالعاده تبدیل شده بود، شرکت ناشر روند توسعهی آن را به کلی متوقف کرد.
دیوید جفی در این خصوص توضیح میدهد:
درست زمانی که اثر ما به آن چیزی که شرکت ناشر در نظر داشت، شبیه شده بود و یک بازی جنگی بینظیری به نظر میرسید، آنها اعلام کردند که بله، از شما متشکریم، اما ممنون!
با استناد بر اظهارات کارگردان سابق سری خدای جنگ، به نظر میرسد که شرکت ناشر تمایلی به عرضهی ساختهی استودیوی سانتا مونیکا نداشته و در عوض وظیفهی روند توسعهی بازی را برعهده استودیوی دیگری قرار داده است. در نظر داشته باشید که دیوید جفی به صراحت به بازهی زمانی این اتفاق اشاره نکرده و مشخص نیست که سانتا مونیکا در کدام یک از دورهها روی ساخت این عنوان تیراندازی فعالیت کرده است.
به طور کلی، Six Days in Fallujah یکی از پرحاشیهترین آثار صنعت بازیهای ویدیویی به حساب میآید. اثری که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط شرکت ژاپنی کونامی برای کنسولهای نسل هفتم یعنی ایکسباکس 360 و پلیاستیشن 3 و همچنین پلتفرم رایانهی شخصی روانه بازار شد. لیکن این عنوان به خاطر یک سری مسائل نظامی مورد انتقاد شدید چند نفر از کهنه سربازان و گروههای ضد جنگی قرار گرفت و با قوت گرفتن تنشها و اختلاف نظرها، در نهایت پروسهی ساخت بازی به کلی متوقف و انتشار آن لغو شد. بعد از یک دهه سکوت و آینده مبهم بازی، در آخر بهمن ماه سال گذشته بود که استودیوی هایوایر گیمز (استودیوی Highwire Games) در پیامی اعلام کرد که روند ساخت این عنوان را از سر گرفته و بازی در اواخر سال جاری میلادی توسط شرکت Victura در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. گفتنی است که تعدادی از توسعهدهندگان سابق مجموعههای بزرگ Destiny و Halo روی ساخت بازی فعالیت میکنند و آنطور که به نظر میرسد، با یک بازی فوقالعاده روبهرو خواهیم بود.
Six Days in Fallujah یک بازی تیراندازی اول شخص است که داستان آن حول جنگهای گروهی از سربازان آمریکایی در سال ۲۰۰۴ میلادی و در شهر فلوجهی کشور عراق میچرخد. گفته شده که بازیکنان میتوانند در کنار بخش داستانی و تکنفره، از تجربهی بخش چندنفره و آنلاین بازی هم لذت ببرند. با توجه به اینکه استودیوی سانتا مونیکا در یک دوره روی ساخت بازی فعالیت کرده و از طرفی دیگر، برخی از افراد باتجربه در تیم سازنده کنونی این عنوان حضور دارند، انتظار میرود که اواخر سال جاری میلادی میزبان یک اثر جنگی با ارزش و هیجانانگیزی هستیم.
لازم به ذکر است که بازی Six Days in Fallujah هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار ندارد، لیکن طبق آخرین گفتههای شرکت ناشر، این عنوان شوتر در اواخر سال جاری میلادی برای کنسولهای نسل هشتم ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4، کنسولهای جدید ایکسباکس سری ایکس، ایکسباکس سری اس و پلیاستیشن 5 و همچنین پلتفرم رایانهی شخصی عرضه خواهد شد.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با توسعهی بازی Six Days in Fallujah توسط سانتا مونیکا سونی چیست؟ به نظر شما، آیا این استودیوی فرست پارتی در آینده آثاری برای رقابت با مجموعههای بزرگ تیراندازی همچون کال آو دیوتی و بتلفیلد خلق و عرضه خواهد کرد؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید