بازی Sea of Thieves بیش از 10 میلیون بازیکن دارد

پشتیبانی تحسین‌آمیز استودیوی Rare یکی از دلایل این موفقیت است

تعداد بازیکنان Sea of Thieves

استودیوی Rare چندی پیش طی پیامی ضمن تقدیر و تشکر از هواداران خود، رسما اعلام کرد که تعداد بازیکنان Sea of Thieves در حال حاضر به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است.

در حالی که شرکت مایکروسافت برخلاف چشم‌بادامی‌ها در طول نسل هشتم عملکرد چندان خوب و رضایت‌بخشی در زمینه‌ی ساخت و انتشار بازی‌های انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان نداشته و این موضوع بارها و بارها مورد انتقاد بازیکنان و حتی طرفداران برند ایکس‌باکس نیز قرار گرفته، نمی‌توان منکر برخی از آثار ارزشمند این کمپانی از جمله Gears 5 و Forza Horizon 4 شد که تا به امروز به لطف استقبال عالی گیمرها موفقیت‌های زیادی را به همراه آورده‌اند. در این میان، Sea of Thieves از جمله بازی‌های انحصاری ردموندی‌ها است که پس از تبلیغات و بازاریابی‌های گسترده در تاریخ 29 اسفند سال 96 (بیستم مارس سال 2018 میلادی) روی دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد. این عنوان علی‌رغم ایرادات خود که اغلب به نبود محتوای کافی در زمان عرضه محدود می‌شود، توانسته با ارائه‌ی گیم‌پلی فانتزی جذاب بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کند.

در همین راستا، استودیوی ریر (Rare) با انتشار بیانیه‌ی جدیدی رسما اعلام کرده که از زمان عرضه‌ی Sea of Thieves تا به امروز بیش از 10 میلیون بازیکن به تجربه‌ی بازی پرداخته‌اند. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان، این آمار مختص یک پلتفرم خاص نیست و تمامی بازیکنان دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی را دربر می‌گیرد. علاوه بر این، کلیه‌ی بازیکنانی که از طریق سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس به تجربه‌ی رایگان این اثر پرداخته‌اند، در گزارش مذکور لحاظ شده است. آقای جو نیت (Joe Neate)، تهیه‌کننده‌ی ارشد استودیوی ریر، در رابطه با تعداد بازیکنان Sea of Thieves و دستیابی آن به جامعه‌ی ده میلیون نفری از تک تک هواداران تشکر کرده است.

او در این‌باره می‌گوید:

جامعه‌ی بازیکنان Sea of Thieves برای ما و تمامی اعضای استودیوی ریر نشان‌دهنده‌ی بهترین چیزهایی است که یک اثر ویدیویی قادر به داشتن آن است. این جامعه در مجموع از چیزی در حدود 80 کشور مختلف تشکیل شده که گیمرها روی هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی آن را تجربه و داستان‌های بسیاری را در بازی خلق کرده‌اند. مشاهده‌ی این داستان‌ها که هر کدام در سراسر فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شوند، روحیه‌ی تیم توسعه‌دهنده را تقویت می‌کند. از تک تک بازیکنانی که این عنوان را تجربه کرده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

البته، فراموش نکنید که دستیابی به جامعه‌ی ده میلیون نفری به معنی فروش ده میلیون نسخه‌ای Sea of Thieves نیست. از آنجا که این عنوان همزمان با عرضه‌ی جهانی از طریق سرویس اشتراکی Xbox Game Pass در اختیار مشترکین قرار گرفته، نمی‌توان این گزارش را برابر با میزان فروش بازی دانست. با همه این‌ها، تشکیل چنین جامعه‌ی گسترده و بزرگی برای این عنوان یک موفقیت بزرگ و تحسین‌آمیز به شمار می‌رود که بدون هیچ شک و تردیدی، انتشار آن در سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس در تحقق این دستاورد نقش به‌سزایی داشته است.

به مناسبت به این موفقیت، سازندگان به‌روزرسانی جدیدی را برای بازی Sea of Thieves در نظر گرفته‌اند. این آپدیت که به Legends of the Seas معروف است، در روز 25 دی ماه (پانزدهم ژانویه سال 2020 میلادی) به صورت رایگان به دست تمامی بازیکنان خواهد رسید. در دیگر اخبار مرتبط با این عنوان، چند روز پیش بود که استودیوی ریر گزارش جدید و صدالبته جالبی از عملکرد بازی و بازیکنان آن در سال 2019 میلادی به اشتراک گذاشت؛ اطلاعاتی که از محبوبیت فوق‌العاده زیاد بازی در میان گیمرها حکایت دارد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با جامعه‌ی گسترده و تعداد بازیکنان Sea of Thieves چیست؟ با عنایت به پشتیبانی مداوم استودیوی ریر، به نظر شما آیا روند رو به رشد این عنوان ادامه خواهد داشت؟


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا