#مهسا_امینی

یوشیدا: ساخت بازی برای پلی‌استیشن 5 بسیار ساده خواهد بود

سونی اشتباه خود در کنسول PS3 را تکرار نمی‌کند!

ساخت بازی برای پلی‌استیشن 5

شوهی یوشیدا، رئیس توسعه‌دهندگان عناوین مستقل شرکت سونی، بر این باور است که روند ساخت بازی برای پلی‌استیشن 5 از حیث سخت‌افزار بسیار آسان‌تر از کنسول‌های قبلی پلی‌استیشن خواهد بود.

چیزی در حدود یک سال به پایان چرخه‌ی عمر کنسول‌های نسل هشتم باقی مانده و جدا از اینکه دو شرکت مایکروسافت و سونی در حال حاضر خود را برای شروع نسل نهم و عرضه‌ی دو کنسول جدید ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 آماده می‌کنند، توسعه‌دهندگان هم روی ساخت عناوین جدید مشغول به کار هستند. بر این اساس، این روزها موضوع کنسول‌های نسل نهم به یکی از داغ‌ترین بحث‌های بازیکنان تبدیل شده و هر از چند گاهی اطلاعات مختلفی در این خصوص به اشتراک گذاشته می‌شود. در تازه‌ترین این خبرها، به نظر می‌رسد که شماری از بازی‌سازان پلی‌استیشن 5 را ساده‌ترین کنسول سونی برای ساخت بازی می‌دانند و معتقداند که این دستگاه هیچ دردسر خاصی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد نمی‌کند.

چندی پیش آقای شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، رئیس توسعه‌دهندگان عناوین مستقل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، در تازه‌ترین شماره‌ی مجله‌ی Dengeki PlayStation اشاره کرده که به خاطر معماری خاص و منحصر به فرد سخت‌افزارها، ساخت بازی برای پلی‌استیشن 5 بسیار ساده‌تر از گذشته است و این دستگاه سازندگان بازی‌های ویدیویی را به چالش نخواهد کشید. او در این مصاحبه ادعا کرد که تا به امروز پیام‌های مختلفی را از سوی بازیسازان دریافت کرده که تمامی آن‌ها از سهولت ساخت بازی برای این دستگاه حکایت دارند. موضوعی که می‌تواند تمایل توسعه‌دهندگان به ساخت بازی‌های بیشتر و باکیفیت‌تر برای این کنسول را افزایش دهد و موفقیت‌های جدیدی را برای این شرکت ژاپنی به همراه آورد!

فارغ از شوهی یوشیدا، چند هفته پیش بود که آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس استودیوی‌های جهانی سونی، در گفت‌وگویی به اشتباه شرکت خود در نسل هفتم کنسول‌ها اعتراف کرد. به گفته‌ی او، توسعه‌دهندگان در ساخت بازی برای پلی‌استیشن 3 روند بسیار سخت و دشواری را طی می‌‌کردند که این موضوع لطمه بزرگی را به موفقیت کنسول وارد کرد. همچنین، رایان معتقد است که چنانچه روند ساخت یک بازی بیش از حد پیچیده باشد، سازندگان آن‌طور که باید و شاید نمی‌توانند روی بازی و ویژگی‌های اصلی آن تمرکز کنند. به همین خاطر، شرکت سونی در نسل نهم به دنبال رفع کامل این ایرادات خواهد بود. در این میان، بد نیست بدانید سخت‌افزار پیچیده PS3 یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مانع تحقق پشتیبانی پلی‌استیشن 4 از قابلیت Backwards Compatibility و بازی‌های پلی‌استیشن 3 شده است.

در دیگر خبرهای مرتبط با این کنسول، چندی پیش یکی از کاربران شبکه‌ی یوتیوب به نام آنتون لوگوینوف (Anton Logvinov) ادعا کرد که پلی‌استیشن 5 در زمان عرضه فاقد بازی‌های انحصاری جدید خواهد بود. این یوتیوبر که پیش‌تر از انتشار بازی Death Stranding برای رایانه‌های شخصی خبر داده بود و به‌تازگی به عرضه‌ی بازی Horizon Zero Dawn روی این پلتفرم اشاره کرده، مدعی است که شرکت سونی هیچ برنامه‌ای برای ارائه‌ی عناوین انحصاری جدید در زمان عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن 5 ندارد. هرچند که برخی از گفته‌های این فرد به حقیقت پیوسته است، اما اتخاذ چنین تصمیم مهمی برخلاف انتظار تمامی بازیکنان بوده و بی‌شک شرکت سونی چنین اشتباه بزرگی را در زمان شروع نسل نهم مرتکب نخواهد شد. فراموش نکنید که این خبر هنوز توسط منابع رسمی تایید نشده است.

در پایان، شایان ذکر است که کنسول پلی‌استیشن 5 در تعطیلات سال 2020 میلادی روانه بازار خواهد شد. در طرف مقابل، شرکت مایکروسافت هم کنسول نسل نهم خود تحت عنوان ایکس‌باکس سری ایکس را در بازه‌ی زمانی مذکور عرضه می‌کند. البته، شواهد امر گویای این موضوع است که ردموندی‌ها در نسل آینده به عرضه‌ی یک کنسول جدید اکتفا نمی‌کنند و چندین مدل مختلف از ایکس‌باکس جدید را راهی بازار خواهند کرد؛ مدل‌هایی همچون نسخه‌ی بدون درایو نوری و یا نسخه قدرتمند کنسول که هر یک با قیمت‌های گوناگونی به فروش خواهند رسید. با این حال، متاسفانه هنوز جزئیات چندان زیادی در این زمینه در دست نیست و مایکروسافت و سونی در آینده‌ی نزدیک به طور کامل از دستگاه‌های جدید خود رونمایی خواهند کرد.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا