1%
  • 10/10

محیط سمی توسعه Inside Out 2 در پشت صحنه چطور بوده است؟

توصیف شرایط کاری طاقت‌فرسا از زبان کارمندان

محیط سمی توسعه Inside Out 2 در پشت صحنه چطور بوده است؟ ۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۳ سینمای جهان کپی لینک
محیط سمی توسعه Inside Out 2

به تازگی تعدادی از کارمندان استودیو پیکسار اطلاعاتی از پشت صحنه محیط سمی توسعه Inside Out 2 و شرایط کاری سخت خود ارائه کرده‌اند.

با انتشار گزارشی از سوی وبسایت IGN، تعداد ده نفر از کارمندان سابق استودیو پیکسار (Pixar) تجربیات خود را هنگام کار روی قسمت دنباله انیمیشن Inside Out به اشتراک گذاشتند که شرایط کاری طاقت‌فرسای موجود پشت این اثر موفق را به تصویر می‌کشد. این افراد در خصوص معضل تعدیل نیروی کاری، فشار بسیار شدید، خستگی ذهنی و فیزیکی، اضافه‌کاری‌های طولانی مدت و مشکلات فرهنگی گسترده موجود درون این کمپانی به صحبت پرداختند. براساس این گزارش، این‌ها تنها تعدادی از مشکلاتی که در هنگام کار درون پیکسار با آن‌ مواجه شدند را شامل می‌شود.

در ابتدای سال جاری شرکت پیکسار خبر از تعدیل 175 نفر از نیروی کار خود داد که 14 درصد اعضای آن را شامل می‌شدند. بسیاری از آن‌ها نیز در ساخت قسمت دوم Inside Out مشارکت داشتند. افرادی که باقی ماندند نیز با شرایط کاری فرساینده‌ای مواجه شدند که شامل کار در هر هفت روز هفته به مدت دو ماه متوالی به همراه دوره غیرقابل پیش‌بینی کرانچ و تعجیل در روند تولید کار می‌شد.

به برخی از آرتیست‌ها وظایفی خارج از حوزه تخصص آن‌ها محول می‌شد در حالی که سایر افراد تجربیات متفاوتی را به اشتراک گذاشتند و همه دپارتمان‌ها یا بخش‌های توسعه تحت تاثیر چنین اتفاقاتی قرار نگرفتند. یکی از وحشتناک‌ترین سناریوها، بازه زمانی چهار ماهه تعجیل در تولیدی را توصیف می‌کند که تا پایان ساخت این اثر نیز ادامه داشته است. شرایط محیط سمی توسعه Inside Out 2 تاثیر قابل ملاحظه‌ای را روی سلامت روانی و فیزیکی سازندگان برجای گذاشت.

در حالی که برخی با پرداخت حقوق برای اضافه‌ کار، مرخصی و پشتیبانی سلامتی جبران شدند، دیگران مدعی شدند که حق بیمه سلامت آن‌ها به صورت کامل قطع گردیده است. به طور کنایه آمیزی این افراد مشغول تولید اثری در رابطه با سلامت روانی بودند در حالی که خودشان از برخورداری از پشتیبانی سلامت روانی محروم شدند.

آن‌هایی که با تعدیل مواجه شدند، برخی از سخت‌ترین شرایط ممکن را تحمل نمودند. اگرچه برخی از کارمندان پاداش‌هایی برای جبران خسارت تحمیل شده دریافت کردند، بسیاری از افرادی که پیش از انتشار Inside Out 2 از کار برکنار شدند، مشمول دریافت پاداش نشدند. به منظور بهره‌مند شدن از حق پاداش، کارمندان باید به مدت زمان مشخصی روی این پروژه کار می‌کردند و زمانی که پاداش‌ها توزیع می‌شدند نیز هم‌چنان کارمند این کمپانی به شمار می‌رفتند.

این موضوع بسیار دلسردکننده بوده زیرا این پاداش‌های برای کارمندان بسیار حیاتی محسوب می‌شدند چرا که حقوق پرداختی استودیو پیکسار برای بسیاری از این موقعیت‌های شغلی در مقایسه با هزینه‌های سرسام‌آور زندگی درون شهر امری ویل در ایالت کالیفرنیا که این استودیو درون آن واقع است ناچیز محسوب می‌شود.

محیط سمی توسعه Inside Out 2 برای افرادی که با تعدیل از کار مواجه شدند تنها به مشکلات مالی محدود نمی‌شد. این کارمندان به طور ناگهانی در همان روزی که اخراج شدند از شبکه شرکت خارج شدند و بدین ترتیب دسترسی آن‌ها به اقلام ضروری، فایل‌های شخصی و اطلاعات مربوط به مزایا قطع گردید.

برای آن که اوضاع حتی بدتر نیز بشود، آن‌ها از جمع‌آوری دارایی‌های شخصی خود در طول ساعات کاری محروم شدند احتمالا به این دلیل که از ایجاد فضایی معذب‌کننده برای کارمندان باقی مانده اجتناب شود. دسترسی کارت‌های شرکتی آن‌ها به ساعات غیرکاری محدود شد و بدین ترتیب مشکلات بیشتری برای دریافت آیتم‌های شخصی این کارمندان به وجود آمد. بسیاری از کارمندان از برخورد صورت گرفته احساس کردند که مورد بی‌احترامی محض قرار گرفته‌اند چرا که آن‌ها بدون دریافت پشتیبانی مناسب از کمپانی که در آن مشارکت داشته‌اند اخراج شدند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments