مادسازان از بهروزرسانی جدید Minecraft خوشحال هستند
سیستم جدید کامپوننت
عرضه بهروزرسانی جدید Minecraft خبر خوبی برای افرادی که به ویژگیهای مادسازی بازی و امکانات آن علاقهمند هستند به همراه داشته است.
عنوان ماینکرفت یک بازی سندباکس در ژانر سروایول یا بقا بوده که به مخاطب خود اجازه میدهد به گشت و گذار، جمعآوری منابع، ساخت آیتمهای مختلف و ایجاد سازههایی در جهان آن نماید. این بازی دو نسخه اصلی تحت عنوان نسخه جاوا (Java Edition) و نسخه بدراک (Bedrock Edition) دارد. نسخه جاوا که در اصل اولین نسخه اورجینال ماینکرفت به شمار میرود در درجه اول برای پلیرهای رایانههای شخصی بوده قابلیتهایی چون امکانات مربوط به مادسازی، سرورهای سفارشی و اجتماع متنوعی از مخاطبین که به ساخت و به اشتراک گذاشتن محتویات مختلف مشغول هستند را ارائه میکند.
این نسخه برای انعطافپذیری و در دسترس بودن امکانات مادسازی آن شناخته میشود که اجازه میدهد مادسازان به صورت قابل ملاحظهای به تغییر جوانب گیمپلی بپردازند. در همین راستا بهروزرسانی جدید Minecraft تحت عنوان Armored Paws سبب خوشحالی و خرسندی افراذی که به ساخت مادهای مختلف علاقهمند هستند را به همراه داشته است.
یکی از مادسازان این بازی با نام کاربری TealSquid در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق با به اشتراک گذاشتن پستی به به نمایش اشتیاق خود و تمجید از بهروزرسانی جدید Minecraft پرداخته است. این بهروزرسانی، پیشرفتهای فنی درخشانی به همراه داشته و در عین حال که تغییرات مثبتی برای گیمرهای کژوال بازی نیز به همراه دارد، ظرفیتهای اصلی آن در قابلیتهای مادسازی آن نهفته است. این کاربر به معرفی سیستم کامپوننت جدیدی اشاره داشته که به گفته او مادسازی را به میزان بیست برابر آسانتر از قبل میکند. کاربر TealSquid از اشتیاق بیصبرانه خود برای کاوش در قابلیتهای جدید مادسازی بازی گفته و همین موضوع سبب شده سایر کاربران نیز مشتاق شوند با امکانات مادسازی بازی وقت بیشتری بگذارند.
اطلاعات ارائه شده از سوی TealSquid در پست بعدی این کاربر جزئیات بیشتری در خصوص سیستم کامپوننت جدید به اشتراک میگذارد. به گفته این کاربر، پیش از این، رفتارهای هر آیتم درون آن آیتم به شکلی غیرقابل تغییر، کدگذاری شده بود و همین موضوع چالشها و محدودیتهایی را برای مادسازی در ماینکرفت ایجاد میکرد. با این حال با معرفی سیستم کامپوننتها، اکنون رفتارها به کامپوننتها متصل شده که میتوان آنها را به صورت یکپارچه به یک آیتم اضافه و یا از آن حذف کرد. برای مثال یک هویج میتواند دارای کامپوننت “قابل مصرف” باشد و این کامپوننت میتواند به یک چوب منتقل شده و کاربرد جدیدی برای آن ایجاد کند. این رویکرد ماژولی سبب میشود امکانات خلاقانه نامحدودی در اختیار مخاطبین این بازی قرار بگیرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید