دلیل راکاستار برای سکوت خبری بازی GTA 6 چیست؟
رویکردی هوشمندانه در کار است؟
یکی از اعضای سابق استودیو راکاستار توضیحاتی در خصوص علت سکوت خبری بازی GTA 6 ارائه کرده که پس از گذشت یک سال هیچ نمایش جدیدی از آن صورت نگرفته است.
از زمان انتشار اولین تریلر رونمایی از بازی Grand Theft Auto 6 که تقریبا یک سال پیش به اشتراک گذاشته شد، طرفداران تقریبا هر احتمال ممکن را در خصوص آن که چه زمانی ممکن است کمپانی راکاستار گیمز (Rockstar Games) اقدام به انتشار اطلاعات جدید در خصوص ساخته بزرگ و مورد انتظار خود بکند را مورد ارزیابی قرار دادهاند. تئوریهای تریلر دوم این بازی طیف گستردهای از دلایل را از ارزیابی بازه زمانی تبلیغات و بازاریابی آن با توجه به عناوین گذشته راکاستار گرفته و تا مفاهیم عجیب و غریبی چون وضعیت نمایش ماه در آسمان را شامل میشود.
با این حال هیچ کدام از این تئوریها همچنان نتوانستهاند پیشبینی کنند که تریلر دوم بازی مورد بحث چه زمانی منتشر خواهد شد و سکوت استودیو راکاستار درباره آن نیز همچنان بدون ذرهای تغییر باقی مانده است. با این حال رویکرد کمپانی راکاستار گیمز به منظور سکوت خبری بازی GTA 6 ممکن است تنها یک ترفند هوشمندانه تبلیغاتی برای آن باشد و مایک یورک (Mike York) انیماتور سابق این استودیو که سابقه کار روی بازی GTA 5 را نیز داشته به چنین موضوعی اشاره داشته است.
در ویدئوی جدیدی که در کانال یوتیوب یورک منتشر شده، این توسعه دهنده سابق راکاستار اظهار داشت که این “یک تکنیک بسیار جذاب و جالب است” که استودیو مورد بحث در خصوص بازی Grand Theft Auto 6 سکوت اختیار کرده و بسیار محتاطانه عمل نماید و بدین ترتیب طرفداران را به گمانهزنی و تئوری پردازی پیرامون آن وادار نماید. این موضوع باعث میشود تا اخبار پیرامون بازی GTA 6 به صورت گسترده پخش گردد بدون آن که نیاز باشد راکاستار مداخله قابل توجهی به منظور بازاریابی عنوان مورد بحث نماید.
یورک در ادامه اضافه کرد سکوت اسرارآمیز راکاستار جذابیتی دارد که موجب میشود بحث و گفتگو بدون کوچکترین تلاشی توسط سازنده آن پیرامون GTA شکل بگیرد. ایشان همچنین اظهار داشت که هر چه راکاستار سکوت بیشتری اختیار کند، ولع طرفداران به دلیل افزایش خلاء اطلاعاتی بیشتر میشود تا در مورد آن به صحبت بپردازند. در انتها یورک به این مسئله اشاره داشت که رونمایی از زمان پخش تریلر دوم GTA 6 برای راکاستار زحمت چندانی ندارد، اما این کمپانی عمدا چنین کاری نمیکند.
باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که یورک در سال 2017 استودیو راک استار را ترک نمود و ممکن است شیوههای بازاریابی این کمپانی تغییر کرده باشد اما از سوی دیگر گفتههای یورک با توجه به رویکردی که کمپانی مذکور در یک سال اخیر برای GTA 6 در پیش گرفته، کاملا منطقی به نظر میرسد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید