چرا بازی GTA 6 برای PC در ابتدا عرضه نمیشود؟
عضو سابق راکاستار پاسخ میدهد
یکی از اعضای سابق کمپانی راکاستار گیمز توضیح داده که چرا این کمپانی از عرضه بازی GTA 6 برای PC در ابتدا اجتناب میکند.
برنامه جنجالی کمپانی راکاستار گیمز (Rockstar Games) برای انتشار بازیهای خود در ابتدا برای کنسولهای پلی استیشن و ایکس باکس و عدم انتشار نسخه رایانههای شخصی، پس از بازی GTA 5 و بازی Red Dead Redemption 2 اکنون به عنوان بسیار مورد انتظار Grand Theft Auto 6 رسیده است. مسئلهای که به مانند قبل ناامیدی دارندگان پلتفرم رایانههای شخصی را به دنبال داشته و بسیاری از آنها خواستار پاسخ به این پرسش هستند که چرا راکاستار از انتشار بازیهای خود در روز نخست روی این پلتفرم امتناع میکند.
به لطف انتشار گزارش مالی جدید شرکت تیک-تو (Take-Two) به تازگی به صورت رسمی اعلام شد که بازی Grand Theft Auto 6 برای پاییز سال 2025 برنامهریزی شده است. اکنون به واسطه یکی از توسعهدهندگان سابق کمپانی راکاستار گیمز، توضیحاتی در خصوص عدم عرضه بازی GTA 6 برای PC در ابتدا و اینکه دارندگان این پلتفرم باید مدت زمان بیشتری برای تجربه آن منتظر بمانند ارائه شده است.
براساس گزارشی که نشریه IGN اخیرا منتشر کرده، مایک یورک (Mike York) یکی از اعضای سابق تیم توسعه دهنده کمپانی راکاستار به صحبت درباره عدم انتشار بازی مذکور روی پلتفرم رایانههای شخصی پرداخته است. یورک به مدت شش سال در شعبه انگلستان راکاستار به عنوان انیماتور فعالیت داشته رو بازی دو بازی تحسین شده Red Dead Redemption 2 و بازی GTA 5 سابقه فعالیت داشته و در سال 2017 نیز این کمپانی را ترک کرده است.
یورک در صحبتهای خود به این موضوع اشاره که کمپانی راکاستار به صورت تاریخی روی کنسول پلی استیشن برای ساخت بازیهای خود تمرکز میکند. در ادامه توضیح میدهد دلیل آن که نسخه PC بازیهای آنها همواره دیرتر از نسخههای کنسولی عرضه شده و از همان ابتدا در دسترس قرار نمیگیرد بدین شرح بوده که راکاستار اولویت خود را روی چیزی قرار میدهد که فروش داشته باشد.
اگرچه بسیاری از دارندگان پلتفرم رایانههای شخصی با این زاویه دید مخالف خواهند بود، توضیحات یورک به این مسئله اشاره دارد که به عقیده راکاستار، فروش نسخه PC بازیها نزدیک به آمار و ارقام مربوط به نسخههای کنسولی پلی استیشن و ایکس باکس نبوده و در نتیجه پلتفرم مذکور همواره از اولویت ابتدایی خارج میشود.
یورک در ادامه صحبتهای خود به این موضوع نیز اشاره داشت که اگر ساخت نسخه PC بازیهای بزرگی چون مجموعه Grand Theft Auto از ابتدا در دستور کار قرار بگیرد این مسئله مشکلات زیادی برای تیم سازنده ایجاد میکند. زیرا PC دارای معماری بسیاری متفاوتی در مقایسه با کنسولهای خانگی است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید