چرا ساخت بسته الحاقی داستانی بازی GTA V لغو شد؟
توقف ناگهانی
یکی از توسعهدهندگان سابق شرکت راکستار گیمز به تازگی از علت لغو بسته الحاقی داستانی بازی GTA V سخن گفته است.
در پی حمله سایبری به راکستار گیمز، حجم زیادی از اطلاعات محرمانه این شرکت در فضای مجازی لو رفت. یکی از این اطلاعات مربوط به بستههای الحاقی بازی GTA V بود که بر اساس آنها، گویا تیم سازنده در ابتدا در نظر داشت سه بسته الحاقی داستانی برای بازی عرضه کند که تمامی این دیالسیها بنا به دلایلی لغو شدند.
در این میان، یکی از این بستههای الحاقی، Agent Trevor نام داشت که داستان ترور را به تصویر میکشید. یکی از سوالهایی که ذهن هوادارها را به خود درگیر کرده، علت لغو این محتوای داستانی است که با وجود درخواستهای مکرر و علاقهها، راکستار گیمز به توقف توسعه این محتواها اصرار داشته است.
جوزف روبینو که به مدت شش سال به عنوان طراح ارشد دوربینها و فیلمبرداریهای مجازی در شرکت راکستار گیمز فعالیت کرده، به تازگی در پادکست کانال یوتیوب SanlnPlay اعلام کرد که به شخصه روی این پروژه کار کرده تا اینکه مدیران در میانه توسعه به خاطر موفقیت تجاری بازی جیتیای آنلاین و تمرکز روی محتوای جدید آن، دستور توقف پروژه را صادر کردند.
جوزف روبینو در این زمینه توضیح میدهد:
این پروژه من بود. من یکی از تدوینگرهای اصلی بازی بودم که بخش زیادی از کارها را نیز انجام داده بودم. در ادامه، تیم به دو بخش تقسیم شد و من به بخش جی تی ای آنلاین منتقل شدم. برخی دیگر از اعضای تیم نیز به تیم بازی رد دد ردمپشن ۲ پیوستند. وقتی که بخش آنلاین بازی GTA عرضه شد، آنقدر به درآمد بالایی دست یافت که یک بسته الحاقی مستقل و داستانی توان رقابت با آن را نداشت. اگر به گذشته نگاه کنیم، فکر میکنم میتوانستیم که هر دو با هم داشته باشیم، اما این یک تصمیم تجاری بود.
جوزف روبینو در ادامه صحبتهای خود اعلام کرد که در آن زمان لغو بسته الحاقی داستانی GTA V او را حسابی ناراحت کرده بود؛ چرا که به نظر او، بسته الحاقی ترور فوقالعاده به نظر میرسید و شرکت راکستار گیمز باید آن را منتشر میکرد. با این حال، راکستار گیمز به خاطر منافع تجاری، چنین تصمیمی را گرفت.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید