1%
  • 0/10

رئیس پلی استیشن: آینده صنعت بازی‌ها خسته‌کننده خواهد بود!

تقصیر بازی‌های سرویس محور است

رئیس پلی استیشن: آینده صنعت بازی‌ها خسته‌کننده خواهد بود! ۰ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ اخبار بازی کپی لینک
آینده صنعت بازی ها

شوهی یوشیدا، رئیس کل پلی استیشن معتقد است که آینده صنعت بازی ها به خاطر آثار سرویس محور کسل‌کننده خواهد بود.

چند سالی است که شماری از شرکت‌های بزرگ و کوچک بازی‌سازی به توسعه عناوین سرویس محور روی آورده‌اند و برخلاف دو دهه قبل، آثار داستان محور کمتری ساخته می‌شود. در حالی که نمی‌توان محبوبیت چنین بازی‌ها در میان گیمرها را انکار کرد، اما به نظر می‌رسد که علت اصلی این اتفاق، درآمدزایی قابل توجه بازی‌سازان از توسعه آثار سرویس محور است.

در همین راستا، بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی برخلاف بسیاری از کمپانی‌های دیگر، همچنان به ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستان محور توجه ویژه‌ای می‌کند. با این حال، این شرکت نیز در طول سال‌های اخیر با تصاحب استودیوهای سرشناس از جمله بانجی، در نظر دارد تا روی ساخت بازی‌های سرویس محور نیز تمرکز کند؛ به طوری که ژاپنی‌ها تا اوایل سال ۲۰۲۶ میلادی حدود ده بازی لایو سرویس روانه بازار خواهند کرد.

حال در تازه‌ترین خبرها، گویا شوهی یوشیدا، رئیس کل پلی استیشن، چندان با ساخت بیش از حد بازی‌های سرویس محور موافق نیست و این موضوع را به ضرر صنعت بازی‌ها می‌داند! یوشیدا به تازگی در گفت‌وگو با مجله گاردین اعلام کرده که صنعت ویدیو گیم به لطف بازی‌سازهای خلاق و با استعداد به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد، اما توجه بیش از اندازه به عناوین لایو سرویس برای او و بازیکن‌ها ناخوشایند است.

شوهی یوشیدا در بخشی از صحبت‌های خود اذعان داشت که بازار بازی‌ها برای چند سال تحت سلطه عناوین سرویس محور باشد، صنعت بازی‌ها برای او خسته‌کننده خواهد بود. او در این زمینه توضیح می‌دهد:

صنعت بازی همیشه سرگرم‌کننده خواهد بود. این صنعت همواره در حال رشد بوده و امیدوار هستم که کماکان از ایده‌های نوین و خلاقانه و افرادی که در تلاش هستند تا چیزهای جدیدی خلق کنند، حمایت و پیروی شود. شما نمی‌خواهید که ببینید لیست ده بازی برتر هر سال تقریبا یکسان باشد و همه عناوین به بازی‌های سرویس محور تبدیل شده‌اند. این موضوع برای من کمی خسته‌کننده خواهد بود.

همان‌طور که اشاره کردم، در حالی شوهی یوشیدا به توسعه بازی‌های سرویس محور اعتراض کرده که شرکت سونی آثار لایو سرویس متعددی را در طول سال‌های آینده منتشر خواهد کرد. از طرفی، این کمپانی به تازگی استودیوی فایرواک و هون (Haven) را برای تحقق اهداف خود در زمینه بازی‌های لایو سرویس خریداری کرده است.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با اظهارات شوهی یوشیدا درباره تاثیر منفی بازی‌های سرویس محور در آینده صنعت بازی ها چیست؟ آیا شما تجربه عناوین تک‌نفره و داستان محور را به آثار آنلاین ترجیح می‌دهید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments