اندرو ویلسون: اهمیت بازی‌ های تک‌ بازیکن EA بیشتر است!

تک‌بازیکن یا سرویس زنده؟

اندرو ویلسون: اهمیت بازی‌ های تک‌ بازیکن EA بیشتر است! گلناز کیانی ۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ اخبار بازی
اهمیت بازی‌های تک‌بازیکن EA

مدیرعامل اجرایی شرکت الکترونیک آرتس (EA) اندرو ویلسون (Andrew Wilson) در مصاحبه‌ای عنوان کرد که برخلاف آنچه تصور می‌شود اهمیت بازی‌ های تک‌ بازیکن EA بیشتر است.

در طی جلسه‌ مرتبط با درآمد سه ماهه اول شرکت الکترونیک آرتس که روز سه‌شنبه ۲ آگوست (۱۱مرداد) برگزار شد از ویلسون پرسیده شد که بازی‌های تک نفره چگونه در پورتفولیو (سبد سهام) مجموعه قرار می‌گیرند. او در پاسخ این نوع از بازی‌ها را خیلی خیلی مهم توصیف کرد و به دو بردار کلیدی اشاره کرد که بر اساس آن پورتفولیو خود را برنامه ریزی میکنند. این دو بردار کلیدی شامل انتخاب روندهای داستانی‌ خارق‌العاده و تازه، ساخت جوامع آنلاین فعال و فوق‌العاده می‌شود. و در نهایت این کنار هم قرار دادن دو بردار اساسی مذکور است که باعث موفقیت پورتفولیو آن‌ها می‌شود.

از نظر ویلسون الهام، فرار، برقرار کردن ارتباط اجتماعی، رقابت، خودسازی و خلاقیت جزو عناصر اصلی‌ای هستند که بازیکنان را شکل می‌دهند. و همین عناصر هستند که به آن‌ها در طراحی بازی‌ها کمک می‌کنند. توجه به خواسته‌های بازیکنان، نحوه‌ای که اکثر کاربران اوقات خود را می‌گذرانند و در نظر گرفتن محبوب‌ترین ژانر و سیر داستانی در بازار از عواملی هستند که به تیم سازنده اطلاعات کافی برای ساخت بهترین بازی‌ها را می‌دهند. بنابراین دور از ذهن نیست اگر بگوییم با توجه به عملکرد پیش گرفته شده بازی‌های تک بازیکن یکی از بازی‌های پراهمیت برای این شرکت محسوب می‌شوند.

 کریس سو (Chris Suh) مدیر ارشد مالی نیز این موضوع را پیگیری کرد. او به مطالب گفته شده اشاره کرد و گفت که شاید بازی‌های تک‌بازیکن تا به الان موفق بوده باشند اما باید در نظر گرفت که بازی‌های سرویس زنده (Live service) در آمار دوازده ماهه شرکت بیش از ۷۰ درصد از کل تجارت بازی‌های ویدیویی را تشکیل می‌دهند. اگر به جنبه تأثیر مدل و تأثیر مالی این موضوع توجه کنیم، سرویس زنده به عنوان یک جریان درآمد ثابت، بسیار قابل اعتماد و بسیار تکرارشونده در موفقیت شرکت نقش عمده داشته است. همچنین این نوع بازی محرک غالبی در سود و زیان بلندمدت شرکت محسوب می‌شود. کریس سو در خصوص سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بیشتر توضیح داد و خاطرنشان کرد که بخاطر مسائل گفته شده و عملکردی که شرکت پیش گرفته است بخش عمده‌ای از این سرمایه گذاری‌ها بی‌شک بر روی سرویس زنده خواهد بود. البته سیاست سرمایه‌گذاری شرکت تنها به این نوع از بازی‌ها محدود نمی‌شود و برنامه‌هایی هم برای ساخت بازی‌های تک بازیکن به صورت مداوم وجود خواهد داشت. تا بازیکنانی که از بازی‌های تک نفره لذت می‌برند هم در جمع خریداران و طرفداران الکترونیک آرتس بمانند.

اختلاف نظر‌ها بر سر اینکه کدام نوع از بازی‌ها، تک بازیکن یا سرویس زنده، اهمیت بیشتری دارند همچنان به راه است. سرویس زنده از نظر مالی عنصر بسیار مهمی محسوب می‌شود و واضح است که بیشتر سرمایه گذاری‌ها برای این سرویس باشد، اما از اهمیت بازی‌های تک‌بازیکن EA نمی‌توان چشم پوشی کرد. فهرست بازی‌های برتر تک‌نفره شرکت الکترونیک آرتس شامل بازی‌های محبوبی مانند Star Wars Jedi: Survivor، Dragon Age: Dread Wolf، بازسازی Dead Space و همانطور که چندی پیش گزارش شد، یک بازی جهان باز Black Panther می‌شود.

نظر شما درباره بازی‌ های تک‌ بازیکن EA چیست؟ آیا بازی‌های سرویس زنده ارزش این مقدار از توجه را دارند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا