اولین جزئیات از محیط‌های BioShock 4 منتشر شد

تمرکز ویژه‌ی سازندگان برای خلق محیطی زنده و تعاملی

محیط‌های BioShock 4

به لطف آگهی استخدامی که چندی پیش استودیوی کلاود چیمبر در فضای مجازی منتشر کرد، نخستین اطلاعات از محیط‌های BioShock 4 در دسترس ما قرار گرفت.

آخرین نسخه‌ از سری بازی‌های بایوشاک تحت عنوان BioShock Infinite در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و توانست به موفقیت زیادی در زمینه‌ی جلب نظر طرفداران و منتقدان دست یابد. این محصول همچنین در زمینه‌ی مالی هم بسیار عالی عمل کرد و در مدت زمان حدودا ۱۴ ماه به فروشی معادل شش میلیون نسخه رسید. این رقم طی یک سال بعد پنج میلیون نسخه افزایش یافت.

در چند سال گذشته هر از چند گاهی شایعه‌ای مبنی بر دست ساخت بودن نسخه‌ی جدید بایوشاک منتشر می‌شد اما هیچ کدام از آن‌ها به تایید اعضای شرکت ۲کی گیمز نمی‌رسید. این شرایط تا اوایل دسامبر سال گذشته‌ی میلادی ادامه داشت که بالاخره ساخت نسخه‌ی جدید با نام BioShock 4 تایید شد. ۲کی گیمز در بیانیه‌ی خود اعلام کرد استودیوی کلاود چیمبر (Cloud Chamber) وظیفه‌ی ساخت این بازی اکشن اول شخص را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی بر عهده دارد.

متاسفانه هیچ گونه تریلر، تیزر یا اسکرین شاتی از این بازی مورد انتظار به اشتراک گذاشته نشد تا گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی قرار داشتن BioShock 4 در مراحل اولیه‌ی توسعه به‌وجود بیاید؛ گمانه‌زنی‌هایی که با در نظر گرفتن شواهد کاملا منطقی به‌نظر می‌رسند. با این حال، استودیوی کلاود چیمبر چندی پیش آگهی استخدامی را برای جذب یک طراح محیط منتشر کرده است. این آگهی استخدام شامل جزئیات تازه‌ای از محیط‌های BioShock 4 می‌شود که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست:

وظیفه‌ی طراح ارشد محیط، رهبری یک تیم برای خلق محیطی غنی و پویا خواهد بود. ایده‌های شما در طراحی و ساختار جهان تاثیر می‌گذارد. شما همچنین باید جزئیات را به‌گونه‌ای در محیط به‌ کار بگیرید که باعث خلق تجربه‌هایی به‌یاد ماندنی شده و مکمل داستان اصلی بازی باشند. در ضمن، شما باید استانداردهای مربوط به پروسه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که باعث بهره‌مندی کامل از خلاقیت اعضای تیم در جریان کار شوید. در این میان، همکاری گسترده‌ای با تیم‌ اصلی داشته باشید تا از طریق محتویات قابل‌بازی به چشم اندازی که برای گیم‌پلی تعیین شده دست یابیم.

در بخش دیگر آگهی استخدام تاکید می‌شود استودیوی کلاود چیمبر به دنبال فردی می‌گردد که علاقه‌ی بسیاری به خلق تجربه‌های احساسی و جهان‌های به‌شدت تعاملی داشته باشد:

علاقه‌ دارید تا در پروسه‌ی آماده‌ سازی داستان و انتخاب نوع معماری و طراحی حضور داشته باشید. عاشق بازی‌هایی هستید که در آن‌ها بین سه المان گفته‌ شده ارتباط نزدیکی وجود دارد و همچنین عاشق خلق تجربه‌های عمیق و احساسی از طریق گیم‌پلی هستید. اهمیت زیادی به خلق یک دنیای تعاملی می‌دهید که حس واقعی و بانشاط بودن را منتقل کند. شما درک عمیقی از چگونگی خلق محیطی جذاب و سیستماتیک دارید؛ محیطی که کاربران عاشق گشت و گذار در آن هستند.

اگرچه آگهی استخدام به‌طور مستقیم به این موضوع اشاره نمی‌کند اما ظاهرا نسخه‌ی جدید سری بایوشاک یک بازی جهان‌-باز خواهد بود. همچنین مانند نسخه‌های پیشین سازندگان قرار است توجه ویژه‌ای به محیط بازی داشته باشند. با این حال، مواردی که گفته شده تنها گمانه‌زنی بوده و بهتر است تا انتشار اطلاعات رسمی در این باره صبر کنیم.

طبق گزارش‌های غیر رسمی، روند ساخت BioShock 4 از سال ۲۰۱۴ میلادی در استودیوی سرتین افینیتی (Certain Affinity) آغاز شد اما مدیران ۲کی گیمز مدتی بعد تصمیم گرفتند تا وظیفه‌ی ساخت را به یک استودیوی داخلی بسپارند. این اتفاق نهایتا رخ داد و استودیوی کلاود چیمبر اکنون جدیدترین نسخه‌ی بایوشاک را می‌سازد. در ضمن، اگر شایعه‌ها درست باشند، استودیوی کلاود چمیبر روند ساخت را از ابتدا آغاز کرده است.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا