1%
  • 0/10

بازار گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ با 5G متحول می‌شود

بازار گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ با 5G متحول می‌شود ۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۸ موبایل کپی لینک
گوشی هوشمند

انتظار می‌رود که در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی سال 2020 با رشد شبکه‌های 5G در سراسر جهان به ویژه چین، انقلابی صورت گیرد.

تحلیلگران شرکت IDC معتقدند که فروش گوشی‌های مبتنی بر شبکه‌های 5G در سال آینده 1.5 درصد افزایش یابد که معادل 1.4 میلیارد دلار خواهد بود و تعداد کاربران این گوشی‌ها به ۱۹۰ میلیون نفر برسد که به این ترتیب تعداد کاربران سرویس‌های شبکه 5G به ۱۴ درصد از کل کاربران می‌‌رسد.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۰ که شبکه 4G معرفی شد سهم این شبکه ۱.۳ درصد ثبت شد.

پس از چندین سال افزایش میزان فروش، در سال‌های اخیر به دلایل مختلف میزان فروش گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است که از آن جمله می‌توان به اشباع بازار، قیمت‌های بالاتر و عدم وجود نوآوری در این دستگاه‌ها اشاره کرد که باعث شده مصرف کنندگان مدت طولانی‌تری دستگاه‌های هوشمندشان را نگه دارند.

بر این اساس تولیدکنندگان به دنبال تغییراتی در این دستگاه‌ها هستند، از این رو به ساخت گوشی‌های با شکل و شمایل تاشو و نیز پشتیبانی از سرویس‌های شبکه 5G  روی‌ آورده‌اند. به این ترتیب سامسونگ به عنوان یکی از نخستین تولیدکنندگان گوشی‌های مبتنی بر سرویس‌های 5G، گلکسی نوت 10 را به بازار عرضه کرده است.

 پیش بینی می‌شود قیمت گوشی‌های مبتنی بر سرویس‌های شبکه 5G در سال آینده کاهش یابد تا تعداد کاربران بیشتری امکان استفاده از این دستگاه‌ها را داشته باشند.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که اپل قرار است اولین آیفون 5G را در طول سال 2020 به بازار عرضه کند.

در همین حال، اپراتورها در سراسر جهان شبکه‌های 5G را راه اندازی و گسترش می‌دهند و به این ترتیب تقاضا برای دستگاه‌های سازگار افزایش می‌یابد.

چین به عنوان بزرگترین بازار موبایل جهان، زیرساخت‌های شبکه‌های 5G را زودتر از انتظار آماده کرده و باعث دلگرمی و تشویق تولیدکنندگان چینی به ساخت چنین دستگاه‌هایی شده است.

Ryan Reith ، تحلیلگر IDC معتقد است چین از نظر ارایه سرویس‌های 5G پیشرو است، اما انتظار می‌رود سایر بازارهای مهم مانند ایالات متحده، کره، انگلستان و کانادا در پیشرفت این فناوری در سال 2020 موثر باشند.

اما یکی از دلایلی که به پیشرفت و افزایش کاربرد گوشی‌های مبتنی بر این فناوری کمک می‌کند بحث قیمت گذاری است که شامل سخت افزار و خدمات می‌شود.

بر این اساس با پیش‌بینی کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند 5G انتظار می‌رود که میزان فروش این دستگاه‌ها افزایش یابد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که 5G به سیستم‌عامل اندروید کمک می‌کند تا سهم بازار این سیستم‌عامل از 85.1 درصد در سال 2018 به 86.6 درصد در سال 2020 افزایش یابد.

با این حال به نظر می‌رسد که اپل به دلیل شرایط بازار با مشکل روبه‌رو شود چرا که اپل قرار است نخستین گوشی هوشمندش را با پشتیبانی از 5G نیمه دوم سال عرضه می‌کند. البته از سوی دیگر اپل برای نظارت بر بازار و نیز برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات و برنامه‌ها و بازاریابی در این زمینه زمان بیشتری دارد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments