1%
  • 0/10

جزییات زیادی از قابلیت‌های منتشر نشده اینستاگرام فاش شد

از رابط کاربری تازه برای استوری‌ها گرفته تا روش‌های درآمدزایی برای اینفلوئنسرها

جزییات زیادی از قابلیت‌های منتشر نشده اینستاگرام فاش شد ۰ ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ مقالات فناوری کپی لینک
اپلیکیشن اینستاگرام

به‌تازگی گزارش جدیدی از اپلیکیشن اینستاگرام منتشر شده است که جزئیات زیادی از قابلیت‌های منتشر نشده را فاش می‌سازد.

اینستاگرام با میلیون‌ها کاربر فعال ماهانه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی سال‌های اخیر به‌شمار می‌آید. انتشار ویژگی‌های جدید برای برنامه‌ای که میلیاردها استفاده کننده دارد نباید با عجله همراه شود؛ از این رو، اینستاگرام از ماه‌ها قبل، قابلیت‌های جدید را آزمایش می‌کند تا از تاثیر و عملکرد صحیح آن‌ها مطمئن شود.

حال هکری با بررسی سورس کد اینستاگرام توانسته است به ویژگی‌های جدیدی که هنوز دردسترس کاربران قرار نگرفته‌اند، دست پیدا کند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

اهدای کمک مالی به مشاغل از طریق استوری

با فراگیری ویروس کرونا، کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل خانگی متحمل فشار و ضررهای اقتصادی بسیاری شده‌اند. حال به‌نظر می‌رسد، اینستاگرام در تلاش است تا با اضافه کردن قابلیت دونیت یا اهدای داوطلبانه مالی از طریق استوری، گامی در راستای کمک به این کسب‌و‌کارها بردارد.

استفاده از نور نمایشگر برای سلفی

برنامه‌های بسیاری وجود دارد که با به حداکثر رساندن روشنایی نمایشگر، تلاش می‌کنند شرایط نوری را برای ثبت سلفی‌هایی بهتر بهبود دهند. شاید در آینده شاهد حضور این قابلیت در اپلیکشن اینستاگرام نیز باشیم.

رابط کاربری تازه استوری‌ها

 باوجود افزوده شدن قابلیت‌های فراوان به استوری‌‌ها طی سال‌های اخیر، رابط‌ کاربری این بخش دست نخورده باقی مانده تا برای بعضی کاربران کسل کننده شود. البته این مورد دیگر ادامه نخواهد داشت، زیرا شواهد از به‌روزرسانی رابط کاربری استوری‌‌ها خبر می‌دهند.

اضافه شدن تب جدید به Direct Messages

یکی از پراستفاده‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام به خصوص در ایام کنونی و قرنطینه خانگی، بخش پیام‌ها یا همان Direct Messages است. این ویژگی که به تازگی راه خود را به نسخه وب اینستاگرام نیز باز کرده است، میزبان تب جدید «Active» خواهد شد تا برای پیدا کردن و صحبت با کاربران آنلاین دیگر نیازی به بالا و پایین کردن لیست پیام‌ها نداشته نباشد.

قابلیت تازه Discover Accounts

قطعا پیش‌تر با ویژگی Discover People آشنا بوده و احتمالا از آن برای پیدا کردن دوستان یا سلبریتی‌‌ها و اینفلوئنسرها استفاده کرده باشید. احتمالا با افزوده شدن قابلیت تازه «Discover Accounts» این دو بخش از یکدیگر جدا شده و Discover Accounts به محلی برای پیدا کردن سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور اختصاص داده شود، در حالی که Discover People همچنان محلی برای پیدا کردن دوستان و آشنایان باقی خواهد ماند.

کد QR برای افکت‌ها

مدتی است که از اضافه شدن امکان ساخت افکت‌های تازه و اشتراک آن‌ها از طریق استوری می‌گذرد. حال به نظر می‌رسد اینستاگرام پا را فراتر گذاشته و قصد دارد که کدهای QR را برای افکت‌های ساخته شده ارائه کند تا برای استفاده از افکت موردنظر بتوانید از اسکن کردن کد QR نیز استفاده کنید.

اضافه کردن لوکیشن و هشتگ به هایلایت‌ها

از زمان اضافه شدن ویژگی هایلایت به اینستاگرام، این قابلیت با استقبال بسیار زیاد کاربران مواجه شده است. بخش هایلایت که به صورت نواری در پروفایل کاربران ظاهر می‌شود، این امکان را می‌دهد که استوری‌ها را برای پیش از ۲۴ ساعت و برای همیشه به نمایش گذاشت. به‌زودی قادر خواهید بود تا حداکثر چهار هشتگ و یک لوکیشن را به هایلایت‌های خود اضافه کنید.

امکان پاسخ‌دهی به IGTV با ارسال ویدیو

نخسین بار در سال ۲۰۱۸ بود که اینستاگرام با هدف رقابت با یوتیوب، امکان انتشار ویدیو بدون محدودیت زمانی مرسوم ۶۰ ثانیه‌ای را فراهم کرد. این ویژکی که IGTV نام دارد، تاکنون چندین بار شامل بازطراحی کامل شده است تا امروزه به یکی از بخش‌های پراستفاده و محبوب اینستاگرام تبدیل شود. با استناد به اطلاعات فاش شده، به‌نظر می‌رسد به زودی امکان پاسخ‌دهی یا همان ری‌اکت به IGTV با ارسال ویدیو فراهم شود.

مخفی کردن استوری مشخص از فردی مشخص

به زودی قادر خواهید بود استوری‌های مشخصی را از دید بعضی کاربران مخفی کنید. با اضافه شدن این ویژگی افراد فقط از دیدن استوری خاصی محروم می‌شوند و همچنان قادر به تماشای دیگر استوری‌ها شما خواهند بود.

پیام‌های ناپدید شونده

از دیگر قابلیت‌های فاش شده، امکان ارسال پیام‌های ناپدید شونده در بخش Direct Messages است. با افزوده شدن این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود پیام‌هایی که بعد از تعیین زمان معین حذف می‌شوند، ارسال کنند.

فیلتر کالیدوسکوپ

زیبابین یا کالیدوسکوپ (Kaleidoscope) یکی از آن جلوه‌های بصری جذاب است که با ایجاد خطوطِ تقارنِ متعدد، سبب ایجاد تصاویری خاص و زیبا می‌شود. احتمالا به زودی شاهد اضافه شدن این فیلتر جدید به اپلیکیشن اینستاگرام خواهیم بود.

واکنش به پیام‌ها با اموجی‌های سفارشی

واکنش به پیام‌ها از طریق اموجی‌های سفارشی به اینستاگرام خواهد آمد. مشابه آنچه در دیگر اپلیکیشن‌ها همچون اسکایپ یا دیسکورد شاهدش هستیم، این قابلیت تازه امکان واکنش به پیام‌ها با اموجی‌های مختلف را مهیا می‌کند.

درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا با تبلیغات از طریق IGTV

گزارش‌های متعددی از برنامه‌های اینستاگرام برای کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا با پخش تبلیغات کوتاه مدت از طریق IGTV منتشر شده است. هنوز جزئبات و زمان ارائه این قابلیت مشخص نشده، اما با توجه به رقابت شدید اینستاگرام با یوتیوب و tiktok، احتمالا زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شود، شاهد افزوده شدن این قابلیت خواهیم بود.

و اما در آخر، ذکر این نکته لازم است که با اینکه این قابلیت‌ها در حال گذراندن مراحل تست توسط اینستاگرام هستند، ممکن است هیچگاه برای این اپلیکیشن منتشر نشوند.

نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران سرگرمی به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments