بخش زامبی کالاف دیوتی ۲۰۲۴

چه انتظاراتی از بخش زامبی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ داریم؟

آیا شکست‌های اخیر تری آرک بالاخره تبدیل به پیروزی می‌شوند؟

انتظارات ما از بخش زامبی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ که توسط تری آرک توسعه خواهد یافت بسیار بالاست. از همین رو قصد داریم موفقیت‌ها و شکست‌های اخیر تری آرک، به همراه حالت‌های احتمالی بخش زامبی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ را بررسی کنیم.

بخش زامبی بازی‌های کال آف دیوتی طی سال‌های اخیر کاربران بسیاری را از دست داده و نقشه Terra Maledicta در بازی Call of Duty Vanguard این وضعیت را بدتر از پیش کرد، اما به نظر آینده این بخش کمی روشن‌تر است. نقشه Shi No Numa پس از ورود به بازی ونگارد و حضور دوباره حالت کلاسیک بخش زامبی، سبب جذب کاربران بسیاری شد و طبق اخبار ما به زودی نقشه کلاسیک دیگری دریافت خواهیم کرد که بار دیگر امید ما را به این بخش افزایش داده و می‌تواند بخش زامبی بازی‌های کالاف دیوتی را از وضعیت بد خود خارج کند.

اگر بازی ونگارد را با تمام کم و کاستی‌ها به خصوص در بخش زامبی کنار بگذاریم، مرتبه بعدی که ما بخش زامبی دریافت خواهیم کرد احتمالا نسخه بعدی توسعه یافته سری بازی کالاف دیوتی توسط استودیو تری آرک (Treyarch) خواهد بود. طبق اخبار منتشر شده، این بازی طی سال ۲۰۲۴ انتشار یافته و ما امید داریم که بخش زامبی این بازی نمود بیشتری از زامبی‌های کلاسیک، نسبت به بازی‌های Call of Duty Vanguard و Call of Duty Black Ops Cold War داشته باشد! علاوه بر آن، ما باور داریم که تری آرک باید حالت‌های جانبی را در کنار حالت اصلی و کلاسیک خود توسعه داده و آن‌ها را جایگزین حالت کلاسیک بازی نکند.

چه انتظاراتی از تری آرک داشتیم و چه اتفاقی رخ داد؟

بخش Outbreak موفقیت چشمگیری برای بازی بلک اپس کلد وار به ارمغان آورد، با این حال این تنها حالت آزمایشی تری آرک نبود. ما شاهد حالت Cranked بودیم که شما به طور مداوم به کشتن زامبی‌ها می‌پرداختید و علاوه بر آن، حالت Jingle Hells عرضه شد که در حقیقت نسخه کریسمی Die Maschine بود. همه این‌ها به کنار، ما در گذشته پروژه‌های موفق‌تری را از سوی ترک آرک دیده بودیم که حالت‌های آزمایشی بازی کلد وار را به نحوی کنار می‌گذارند. به عبارت دیگر، تری آرک بسیار قدرتمندتر از چیزی است که ما در بازی کلد وار تماشا کردیم.

ما در عنوان فوق العاده محبوب Call of Duty Black Ops 2 شاهد عرضه حالت Turned بودیم که چندان موفق ظاهر نشد، با این حال حالت Grief که در سبک PvPvE (بازیکن در برابر بازیکن در برابر محیط) بود، بارها مورد تحسین و حتی پرستش کاربران قرار گرفت. شما در این حالت، در حالی که با زامبی‌ها سر و کله می‌زدید، باید در برابر دیگر بازیکنان و تیم‌ها به مبارزه می‌پرداختید.

در بازی Call of Duty Black Ops 4 مد Zombie Rush عرضه شد و این حالت از آنجایی که جنبه رقابتی نداشت و بیشتر محض سرگرم شدن کاربران عرضه شده بود، به سرعت فراموش شده و گمان نداریم شاهد بازگشت آن باشیم! باید افزود که دو نقشه ابتدایی بخش زامبی بازی Call of Duty Vanguard نیز پتانسیل بسیار بالایی داشتند که متاسفانه از آن‌ها استفاده نشد و به طور کلی مورد توجه کاربران قرار نگرفتند. استودیو تری آرک بسیار با تجربه بوده و آزمایش‌های بسیاری را در بخش زامبی بازی‌های خود انجام داده، ولی متاسفانه ما شاهد افت شدید عملکرد آن‌ها طی سال‌های اخیر بوده‌ایم. بدون شک موفقیت و شکست‌های تری آرک، همه و همه تاثیر مستقیمی بر بخش زامبی بازی بعدی آن‌ها خواهد داشت که امید داریم آن‌ها تنها بخش‌های مثبت آزمایشات خود را در این بازی استفاده کرده و عملی کنند.

کدام حالت‌های زامبی در بازی کالاف دیوتی سال ۲۰۲۴ دیده خواهند شد؟

ما عقیده داریم که استودیو تری آرک، باید به نظرات کاربران برای حالت Grief گوش دهد و آن را بار دیگر و به طور محدود در دسترس کاربران قرار دهد تا بازخوردهای مثبت و منفی آن‌ها را جمع آوری و بررسی کند. اگر پشتیبانی کاربران مثبت و حضور کاربران در این حالت پر رنگ بود، آن را به طور دائم به عنوان سال ۲۰۲۴ خود اضافه کند. البته این موضوع به معنای کنار زدن حالت‌های کم طرفدارتر از جمله Turned و Zombie Rush نبوده و این حالات نیز باید تحت بررسی کاربران و البته توسعه دهندگان قرار گیرند.

ما باور داریم که حالت Turned می‌تواند بسیار مشابه با حالت‌های کلاسیک، با تغییراتی اندک باشد و در سوی دیگر حالت Rush می‌تواند سیلی از ایستر اگ‌ها را در اختیار کاربران قرار داده و آن‌ها را برای ساعات طولانی یا حتی روزها درگیر کند!

ما باور داریم که تری آرک باید برخی حالت‌های کنار گذاشته شده را نیز به بازی‌های خود باز گرداند. برای مثال، کاربران از نقشه‌ای مانند TranZit بدون شک استقبال کرده و دیدن این نقشه یا نقشه‌ای مشابه با آن، کاربران بسیاری را جذب می‌کند. از سوی دیگر، ما ایده‌های خلاقانه‌ای در این بازی‌ها تماشا کرده‌ایم که باز گرداندن آن‌ها می‌تواند بسیار جالب باشد. برای مثال، نگه داشتن تکه گوشت برای جذب زامبی‌ها در حالت Grief، حس عجیب و البته رقابتی را به وجود می‌آورد که در عین حال بسیار سرگرم کننده بود.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، در کنار حالت‌های قدیمی، تری آرک باید مفاهیم جدید بسیاری را آزمایش کند. برای مثال، دورهای Assault Round نقشه Firebase Z در بازی کلد وار می‌توانند به عنوان حالتی جداگانه یا مد زمان محدود عرضه شوند و وجود حالت Prop Hunt با چاشنی ترس می‌تواند بسیار جذاب باشد. به طور کلی بخش زامبی بازی‌ها همیشه پتانسیل بسیار بالایی برای گسترش داشته و ما باور داریم تیم تری آرک قدرت چنین کاری را دارد. به این نکته نیز باید اشاره داشت که تری آرک هرگز موفق به عرضه حالتی موفق‌تر و محبوب‌تر از حالت کلاسیک بخش زامبی نشده است. نظر شما درباره بخش زامبی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ چیست؟ شما چه ایده‌های جذابی برای این بخش دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


نظرات

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا