توسعه دهندگان بازی Starfield همچنان روی نگرانیهای طرفداران متمرکز هستند
"هیچکس مشغول تحسین خودش نیست"
به نقل از مدیر گیم دیزاین کمپانی بتسدا توسعه دهندگان بازی Starfield همچنان روی نگرانیهای مطرح شده از سوی طرفداران متمرکز هستند.
امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo) مدیر بخش گیم دیزاین به دنبال مصاحبه اخیر خود و اظهارنظرهای به اشتراک گذاشته شده، در فضای مجازی به طرفداران اطمینان داد که کمپانی بتسدا (Bethesda) به بازخوردهای مطرح شده از سوی آنها اهمیت داده و تمرکز آنها روی همین موضوع قرار داده شده است. بسته الحاقی Shattered Space برای بازی استارفیلد هفته گذشته منتشر شد و با استقبال نه چندان مطلوبی از سوی منتقدان و طرفداران مواجه شد.
اظهارنظرهای صورت گرفته از سوی پاگلیارولو در مصاحبه با نشریه گیمز رادار پس از آن که بیان داشت آخرین ساخته علمی تخیلی آنها علیرغم بازخوردهای ضعیف کیفی که از آن صورت گرفته، از بسیاری جهات بهترین ساخته آنها محسوب میشود با خشم طرفداران همراه شد. به نوعی که طرفداران احساس کردند صحبتهای پاگلیارولو غیرصادقانه و بیاعتنا با اجتماع مخاطبین بازی استارفیلد است.
یک طرفدار با انتشار یک رشته توییت طولانی در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق خطاب به پاگلیارولو نوشت “آنطور که پیداست شما و تیم سازنده در حال تحسین خودتان هستید. در حالی که با توجه به نقدهای منتشر شده، شاید سزاوار چنین ستایشی نباشید.”
در مقابل این موضوع واکنش پاگلیارولو را به نمایندگی از توسعه دهندگان بازی Starfield به همراه داشت که بیان داشت ایشان از “بلاتکلیف نگه داشتن هواداران” لذت نمیبرد. “به عنوان مدیر بخش طراحی، بعضی اوقات از من خواسته شده یا دستور داده میشود تا مصاحبههایی را انجام دهم. من از انجام این کار و برعهده گرفتن نمایندگی طراحان و تیم سازنده خوشحال شدم. با توجه به این که شاهد اشتیاق و زحمت فراوان آنها برای کار روی بسته گسترش دهنده Shattered Space بودم، آنها سزاوار کمتر از این نیستند.”
با این حال ایشان ادامه داد که خوشبینی شخص او به هیچ عنوان به معنای نادیده گرفتن بازخوردهای یک طرفدار ناراضی نیست. “من نیز به کار روی این بسته الحاقی افتخار میکنم. همگی ما همین احساس را داریم. بیشتر کوئستها و مراحل طراحی شده در این بسته الحاقی توسط طراحهایی صورت گرفته که روی بازیهای قبلی بتسدا و بستههای الحاقی آنها کار کردهاند که حتی شامل بازی Morrowind نیز میشود. آنها در کاری که انجام میدهند خوب هستند و این موضوع نشان داده میشود.”
“شاید مسئله به انتظارات مربوط میشود. طرفداران خواستههای بسیاری دارند و ما هر کاری از دستمان بر میآید انجام میدهیم تا با آنها تطبیق پیدا کرده و این انتظارات را برآورده نماییم. اما این چیزی است که به شما میگویم: هیچکس و واقعا هیچکس در بتسدا در حال نادیده گرفتن نظرات شما و در عین حال تحسین خودش نیست.”
پاگلیارولو به این موضوع نیز اشاره داشت توسعه دهندگان بازی Starfield علاوه بر کار روی بسته گسترش دهنده آن، زمان زیادی را در سال جاری صرف حل مسائل و مشکلاتی نمودند که توسط طرفداران مطرح شده بودند و به این کار و گوش دادن به بازخوردهایی که توسط آنها مطرح میشود ادامه خواهند داد زیرا این بازیها در نهایت برای آنها ساخته میشود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید