صحبت‌های تند سازنده‌ی Ancestors: The Humankind Odyssey درباره‌ی برخی منتقدین

پاتریس دزیلت: لطفا از صحبت‌های من یادداشت برندارید چون بلد نیستم چطور بازی بسازم!

Ancestors: The Humankind Odyssey

سازنده‌ی Ancestors: The Humankind Odyssey در جریان یک کنفرانس آموزشی صحبت‌های تندی را درباره‌ی برخی منتقدین فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی انجام داده است.

اگر طرفدار پروپاقرص سری اساسینز کرید باشید، احتمالاً باید پاتریس دزیلت (Patrice Désilets) را بشناسید. دزیلت به‌عنوان کارگردان نوآوری روی سه نسخه‌ی اول این سری، یعنی Assassin’s Creed  II ،Assassin’s Creed و Assassin’s Creed: Brotherhood کار کرده بود. او پیش از اینکه به تیم تولید اساسینز کرید اضافه شود، به‌عنوان کارگردان در روند تولید Prince of Persia: The Sands of Time مشارکت داشت. این توسعه‌دهنده‌ی فرانسوی-کانادایی در سال ۲۰۱۰ از یوبیسافت جدا شد تا بتواند آزادی عمل بیشتری داشته باشد. دزیلت نهایتاً در سال ۲۰۱۴ استودیوی بازی‌سازی خودش را با نام Panache Digital Games تاسیس کرد که دفتر آن در شهر مونترآل کانادا واقع شده است.

نسخه‌ی رایانه‌های شخصی اولین محصول این استودیو تحت عنوان Ancestors: The Humankind Odyssey اواخر ماه آگوست منتشر شد و نتوانست متای چندان قابل‌توجهی را کسب کند. همین موضوع هم صحبت‌های تند پاتریس دزیلت را پیرامون برخی منتقدین فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی در پی داشته است. دزیلت به شرکت کنندگان کنفرانس آموزشی Reboot Develop Red گفت تعدادی از منتقدین، این بازی را اصلا تجربه‌ نکرده‌اند:

در گذشته نمرات بهتری [در وبسایت متاکریتیک] کسب می‌کردم. مردم از استودیوی ۳۵ نفره‌ی من انتظار دارند تا محصولی شبیه به اساسینز کرید را عرضه کند اما این کار ممکن نیست. ما تصمیمات بسیار سختی گرفتیم تا این بازی به مرحله‌ی انتشار برسد. در همین حین، می‌خواستیم محصولمان متفاوت باشد.

اطلاع دارم که برخی از منتقدین بازی را تجربه نکرده‌اند. این موضوع به بخشی از صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. شغل منتقدین، بررسی بازی‌ها است که تعداد آن‌ها در یک هفته ممکن است به ۱۵ عدد برسد. بنابراین، برخی اوقات با کمبود وقت مواجه می‌شوند. از آن‌جایی که Ancestors یک محصول متفاوت است، آن‌ها بازی را کنار گذاشته و پیش خود گفتند: برای این بازی وقت ندارم!

سازنده‌ی Ancestors: The Humankind Odyssey برای اثبات ادعاهای خود به یک مثال اشاره کرد:

در این بازی شما نمی‌توانید سوار اسب‌ها شوید. با اینحال، یکی از منتقدین در بررسی خود نوشت اسب‌سواری آنطور که باید عالی نبود. کارمندان استودیوی من عصبانی هستند. در ضمن، لطفا از صحبت‌های امروز من یادداشت برندارید چون بلد نیستم چطور یک بازی ویدیویی بسازم.

پاتریس دزیلت در بخش دیگر صحبت‌های خود از بحث نقدهای منتشر شده از Ancestors: The Humankind Odyssey فاصله گرفت و به چالش‌های مدیریتی پرداخت:

در قبال ۳۵ خانواده مسئولیت دارم. بخشی از وجود من گاهی اوقات می‌خواهد تصمیمی اتخاذ کند اما بخش دیگرم می‌گوید: «نه. من در قبال آن افراد مسئول هستم. نباید تصمیمی بگیرم که به تعطیلی استودیو منجر شود.»

نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان Ancestors: The Humankind Odyssey در تاریخ ۱۵ آذر (مصادف با ۵ دسامبر) در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا