بازی نید فور اسپید Unbound

8 تغییری که می‌توانند بازی نید فور اسپید Unbound را عالی‌تر کنند

از خوب به خوب‌تر!

1%
  • 0/10
8 تغییری که می‌توانند بازی نید فور اسپید Unbound را عالی‌تر کنند ۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

در طی چند ماه اخیر بازی نید فور اسپید Unbound بی‌شک تبدیل به یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین بازی‌های مسابقاتی در دنیای گیمینگ شده است. اما تغییراتی وجود دارند که با اعمال آن‌ها این بازی می‌تواند حتی بهتر شود.

نید فور اسپید Unbound با انتشار خود پس از چندین سال موارد جدید زیادی را به این مجموعه محبوب اضافه کرده است. موارد جدیدی به این سری اضافه شده است، از جمله سبک انیمیشن‌ها، شهری کاملاً جدید با الهام از شیکاگو و حضور هنرمندی به نام A$AP Rocky. اگرچه در کل بازی جزو بازی‌های خوب و محبوب است اما بدون مشکل هم نیست.

همانطور که نمرات و نظرات طرفداران و منتقدان نشان می‌دهد بازی رابطه عشق و نفرتی را بین بازیکنان قدیمی به وجود آورده است. با این حال زمان برای بهتر شدن بازی از دست نرفته است و با تغییرات و پیشنهاداتی که در این لیست آمده می‌تواند به راحتی به یک بازی مسابقه‌ای آرکید موفق تبدیل شود.

8. داستانی بهتر برای بازی نید فور اسپید Unbound

اگر بخواهیم صادق باشیم خط داستانی بازی‎‎‎‌های نید فور اسپید هیچگاه جزو نقاط قوت آن محسوب نمی‌شده‌اند و هیچ کس قرار نبود برای داستان‌سرایی آن اسکار بگیرد. حتی اگر نگاهی به خط داستانی بازی محبوب Need For Speed: Most Wanted بیندازید متوجه خواهید شد که داستان و روایات در یک بازی مسابقه‌ای چقدر باید ساده باشد. با این وجود کمپین قسمت جدید به نوعی در برآورده کردن و ساختن این خط داستانی ساده هم شکست خورده است.

شخصیت‌ها بیش از حد مصنوعی هستند و به نظر می‌آید بر روی ساخت و شخصیت پردازی آن‌ها زمان زیادی گذاشته نشده باشد. علاوه بر این آنها بیش از حد تلاش می‎کنند تا بامزه و خنده‎دار باشند. همچنین دیالوگ‌های زیادی دارند و بیش از حد صحبت می‌کنند، به خصوص در هنگام رانندگی. و پر واضح است که بازیکنان بیشتر ترجیح می‌دهند صدای موتور ماشین را بشنوند تا صحبت کردن شخصیت‌ها.

7. شهر تکراری و ساده طراحی شده

شهرهایی که در بازی‌های قبلی نید فور اسپید مانند Underground، Carbon و Most Wanted به نمایش درآمدند، ظاهری متمایز داشتند. این شهر‌ها به قدری زیبا و به یادماندنی طراحی شده بودند که بازیکنان با دیدن یک اسکرین شات و تصویر از گیم پلی بازی می‌توانند فوراً نام قسمت مورد نظر را حدس بزنند.

با این حال، شهر در بازی نید فور اسپید Unbound بسیار ساده به نظر می‎رسد و مشخص است که تیم طراحان انرژی کافی برای گسترش و متمایز کردن آن را به کار نگرفته‌اند. شاید علت آن رنگ و هاله خاکستری‌ای باشد که در کل مکان شهر پخش شده و جاده‌های شهر را تکراری کرده است.

6. خاموش کردن افکت‌های گرافیکی گزینه خوبی خواهد بود

قسمت جدید نید فور اسپید افکت‌های جدید و جالب انیمیشنی را معرفی و به بازی اضافه کرد. هر زمان که ماشین بازیکنان دریفت می‎رود، تصادف می‌کند و یا سرعت می‌گیرد این جلوه‎‌های ویژه روی صفحه ظاهر می‎شوند. طبق نظرات بازیکنان می‏توان گفت که واکنش‎‌ها به این ویژگی جدید متفاوت بوده است.

البته تصمیم قاطعی هم نمی‌شود در این مورد گرفت چرا که جمعی از بازیکنان از این افکت‌های جدید خوششان آمده و برخی دیگر آن‌ها را بچگانه و نامناسب می‌بینند. اگر چه یک مد رایانه شخصی خاص می‌تواند این افکت‌ها را غیرفعال کند، اما اضافه کردن گزینه‌ای برای خاموش کردن افکت‌ها از سمت خود شرکت سازنده کرایتریون (Criterion) می‌تواند بهتر باشد.

5. تعقیب و گریز پلیس‌ها مثل همیشه نیست

مطمئنا طرفداران از بازی نید فور اسپید Unbound توقعات بیشتری در زمینه گرافیک و گیم پلی داشته‌اند. یکی از جنبه‌هایی که سازندگان نتوانسته‌اند در آن به خوبی از پس انتظارات برآیند تعقیب و گریزهای پلیس بوده است. در تریلرهایی که پیش از عرضه بازی منتشر می‌شد این قسمت از گیم پلی یکی از مواردی بود که توجه زیادی را به خود جلب کرده بود و بازیکنان بی‌صبرانه منتظر آن بودند. اما آنچه در عمل دیده شد کمی دور از انتظار بود چرا که در مقایسه با دیگر عناوین نید فور اسپید هوش مصنوعی چندان قوی به کار برده نشده بود.

با پیشرفت در این بخش از بازی و افزایش سطح، جوایز بیشتر و چشمگیرتری به بازیکنان داده می‎شود تا مسابقات چالش برانگیزتر شوند. اما از طرفی دیگر مهارت تعقیب و گریز پلیس‌ها در همان سطح قبلی باقی می‎ماند و مسابقات را بیش از حد ساده و به نوعی خراب می‎کنند. به طوری که حتی اگر در حین تعقیب و گریز ماشین را متوقف کنید پلیس به شما حمله نمی‎کند!

4. موسیقی متن می‌توانست بهتر باشد

آهنگ‎‌های خوب همیشه نقش مهمی را در موفقیت بازی‎‌های نید فور اسپید داشته‌‎اند و به نحوی یکی از ویژگی‎‌های مهم این مجموعه محبوب به شمار می‎روند. بسیاری از بازیکنان به خاطر این بازی‌‎ها بوده که با هنرمندان با استعدادی مانند Disturbed، Bullet For My Valentine، Wolfmother یا Element Eighty آشنا شده‎‌اند.

همانطور که از تصاویر رسمی منتشر شده پیش از عرضه بازی انتظار می‌رفت آهنگ A$AP Rocky در لیست پخش بازی قرار دارد و به عنوان آهنگ اصلی تم بازی پخش می‌شود. با این همه بازی نید فور اسپید Unbound آنچنان آهنگ‎های جذابی ندارد که مانند آنچه در قسمت‎های قبلی دیده شد خاطره انگیز شوند و بازی را هیجان‎ انگیزتر کنند.

3. تصادفات گرافیکی ماشین‌ها کمتر شود

با اضافه شدن جلوه‎‌های گرافیکی خاص تصادفات ماشین‌‎ها شکل دیگری گرفته‌‎اند و برای بازیکنان تازه وارد عالی به نظر می‎رسند.  اما خوب طراحی شدن این حالت‎‌ها دلیل نمی‎شود که مدام اتفاق بیوفتند و اعصاب برخی از بازیکنان را خورد کنند. در مسابقات ماشین‎‌ها بیشتر در معرض برخورد قرار می‎گیرند، درنتیجه تصادف آن‎‌ها و حتی برخوردهای ساده با اشیا و یا دیگر ماشین‌‎ها امری غیر قابل اجتناب است. دیدن مداوم این حالت‌‎ها می‎‌تواند خسته کننده باشد، به خصوص وقتی که وسیله نقلیه شما چندین بار کوبیده می‎‌شود و جریان مسابقه با نمایش این حالت‎‌های گرافیکی به کلی از بین می‌‎رود. این مسئله قطعا جای بهبود خواهد داشت و روند بازی را برای بازیکنان خیلی بهتر و سریع‎تر خواهد کرد.

2. گزینه‌‎های بیشتری برای سفارشی کردن ماشین‎‌‌ها نیاز است

بازی نید فور اسپید Unbound از بسیاری از گزینه‎‌های سفارشی سازی معرفی شده در Need for Speed Heat مجددا استفاده کرده است. که البته مورد خوبی است، زیرا Heat راه‌های بسیار خوبی برای شخصی‌سازی یک وسیله نقلیه داشت. اگرچه سازندگان این قسمت باید بیشتر تلاش کنند و گزینه‌‎ها را، مانند گزینه‎‌های ارتقای عملکرد و افزونه‎‌های نمایشی، افزیش دهند. به عنوان مثال، کیت‌های بدنه خودرو از نظر تعداد بسیار محدود هستند و بسیاری از آن‌ها نیز ظاهر خوبی ندارند.

1. خودروهای کانورتیبل ناکارآمد هستند

این مورد ممکن است برای همه مسئله اذیت کننده‎ای نباشد اما قطعا اوقات بسیاری از بازیکنان ماشین دوست که دوست دارند در بازی غرق شوند را تلخ می‎کند. اگرچه این قسمت خودروهای بی‎‌سقف و یا به اصطلاحی کانورتیبل را در لیست ماشین‎‌‌های خود دارد اما امکان استفاده از ویژگی خاص آن‎ها در هنگام رانندگی وجود ندارد و برای انجام این کار حتما باید به گاراژ بازگشت.

واقعاً به یک دکمه اختصاصی برای جمع کردن سقف در حین رانندگی نیاز است، مگر بازی نید فور اسپید Unbound از Grand Theft Auto 5 که یک دکمه مخصوص به این کار را طراحی کرده چه کم دارد!

در پایان نظر شما درباره این بازی چیست؟ تیم کرایتریون چقدر توانسته انتظارات بازیکنان را از بازی‎های نید فور اسپید برآورده کند؟ کدام یک از تغییرات گفته شده از نظر شما می‎تواند خوب باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments