نسخه نسل نهم بازی GTA V یک پورت ساده نخواهد بود
عملکرد شگفتانگیز بازی روی کنسولهای جدید!
مدیر عامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، کمپانی مادر راکستار گیمز، مدعی است که نسخه نسل نهم بازی GTA V یک پورت ساده به شمار نمیرود و این عنوان تجربهی بینظیر و فراموش نشدنی از جهان جیتیای را برای کاربران کنسولهای جدید مایکروسافت و سونی به ارمغان میآورد.
بازی Grand Theft Auto V برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه شد و همانطور که انتظار میرفت، حسابی در طول هفت سال اخیر مورد تحسین و تمجدید منتقدان و بازیکنان قرار گرفته و تا به امروز نیز از لحاظ تجاری، عملکرد فوقالعادهای از خود به نمایش گذاشته و موفقیت آن برهیچکس پوشیده نیست. این عنوان که در اواخر نسل هفتم راهی بازار شد و در طول نسل هشتم نیز بازیکنان بیشماری را سرگرم خود کرده و کماکان به روند به رشد خود ادامه میدهد، منطقی است که راکستار گیمز بازی پرطرفدار خود را برای نسل بعدی توسعه دهد و امکان تجربهی این عنوان در کیفیت و گرافیک بهتر روی ایکسباکس سری ایکس | اس و پلیاستیشن 5 فراهم شود.
از این رو، چند وقت پیش بود که شرکت راکستار گیمز در پیامی رسما از ساخت نسخه نسل نهم بازی GTA V خبر داد. این نسخه هماکنون در سکوت خبری مراحل ساخت و توسعهی خود را در استودیوی مذکور طی میکند و در تاریخ نامشخصی از نیمهی دوم سال جاری میلادی از راه خواهد رسید. در حال حاضر اطلاعات چندان زیادی در خصوص این عنوان در دسترس نیست، اما ادعاهای مدیر عامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو نشان میدهد که نسخهی نسل نهم بازی تفاوت چشمگیری با نسخهی کنونی دارد و بازی یک پورت ساده برای کنسولهای جدید مایکروسافت و سونی نیست.
به بیان دقیقتر، چندی پیش آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل تیک-تو اینتراکتیو، در جریان کنفرانس فناوری، رسانه و مخابرات مورگان استنلی در پاسخ به سوالات و ابهامات، اعلام کرد که در گام نخست، استودیوی راکستار گیمز علاقهای به پورت ساده بازیها برای نسل بعدی ندارد و به همین خاطر تاکنون ریمستر و بازسازی بسیاری از آثار پیشین این استودیو عرضه نشده است. با این حال، از آنجا که این استودیوی نامدار همواره حضور متفاوتی در صنعت بازیهای ویدیویی دارد، در صورت ساخت ریمستر، بیشک یک اثر را از پایه برای نسل جدید توسعه میدهد.
از این رو، استراوس زلنیک معتقد است که راکستار گیمز وقت و سرمایهی زیادی را برای ساخت و توسعهی نسخه نسل نهم بازی GTA V گذاشته و نسخهی جدید بازی صرفا با یک سری ارتقاهای جزئی در گرافیک فنی و کیفیت بصری روبهرو نخواهد بود. او در این باره توضیح میدهد:
روند ساخت ریمستر و بازسازی همواره بخشی از استراتژی و برنامههای شرکتهای ناشر و استودیوها بوده است. با این حال، ما همیشه سعی بر این داشتیم تا به طور کاملا متفاوتی در صنعت بازیهای ویدیویی حضور داشته باشیم و صرفا درگیر کلیشهها نشویم. ما فقط به سراغ پورت ساده بازیها نمیرویم، بلکه با صرف زمان و هزینهی بیشتر، بهترین اثری که میتوان خلقاش کرد را میسازیم. هدف اصلی ما این نیست که یک ریمستر تنها پورت بازی با یک سری ارتقاهای جزئی در جلوههای بصری باشد، چرا که ما سعی داریم بهترین چیز ممکن را روی تکنولوژیهای حال حاضر عرضه کنیم.
مدیر عامل تیک-تو اینتراکتیو مدعی است که تمامی تصاویر و جلوههای بصری در نسخه نسل بعدی بازی تا حد ممکن ارتقا یافته و عملکرد بازی به طور قابل توجهی بهبود یافته؛ به طوری که بازیکنان به راحتی متوجه پیشرفتها خواهند شد. استراوس زلنیک در این خصوص میگوید:
بر این اساس، ما تکنولوژیهای بازیسازی خود را بهبود میبخشیم تا تصاویر و جلوههای بصری و همچنین گرافیک فنی را تا حد ممکن ارتقا دهیم. علاوه بر این، عملکرد بازی نیز بیشک با پیشرفتهای ملموس و قابل توجهی روبهرو خواهد شد. بدین خاطر، میتوانم بگویم که ما به معنی واقعی کلمه روی ساخت ریمستر بازی وقت میگذاریم و هدف ما پورت ساده بازی [برای کنسولهای نسل نهم] نیست.
در انتهای این کنفرانس، زلنیک با اشاره به این که بازی هماکنون وارد سومین نسل از عرضه خود شده و این اتفاق مهر تاییدی بر محبوبیت و موفقیت بازی میزند، بر این باور است که راکستار گیمز یک تجربهی عالی، بینظیر و فراموش نشدنی از بازی GTA V را در نسل جدید برای بازیکنان به ارمغان میآورد. او در این رابطه میگوید:
بازی Grand Theft Auto V وارد سومین نسل از عرضهی خود میشود که از نظر من باورنکردنی و بسیار هیجانانگیز به نظر میرسد. برهیچکس پوشیده و پنهان نیست که این بازی در زمان عرضه، استاندارد جدیدی را در صنعت بازیهای ویدیویی تعیین کرد. زمانی که نسل هشتم رسما آغاز به کار کرد، این عنوان به فراموشی سپرده نشد و به لطف پشتیبانی مداوم، در نسل هشتم نیز به استاندارد قابل توجهی در این صنعت و بازیهای حال حاضر تبدیل شد. از این رو، بدون شک جیتیای وی در نسل نهم نیز از این قاعده پیروی میکند و استاندارد جدیدی را در حوزه خود به ثبت خواهد رساند. من یقین دارم که استودیوی راکستار گیمز با استفاده از تجربههای خود، تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا یک تجربهی عالی، بینظیر و فراموش نشدنی از این عنوان در نسل نهم برای بازیکنان رقم میزند. من اطمینان دارم که آنها در این زمینه نیز موفق خواهند شد.
از دیگر خبرهای مرتبط با جیتیای، بد نیست اشاره کنم چند هفته پیش شایعههای زیادی مبنی بر ساخت بازی GTA 6 توسط راکستار گیمز به گوش رسید که بر اساس آن، این عنوان مورد انتظار در بهار سال آینده میلادی معرفی و نهایتا در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی روانه بازار میشود. جالبتر این که تاکنون جزئیاتی نیز از کلیات داستان و گیمپلی بازی فاش شده که البته باید در حد یک شایعه به تمامی این گفتهها توجه کرد. بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند که بازی جیتیای وی هنوز به پایان عمر خود نرسیده و با توجه به عرضهی آن برای پلتفرمهای نسل نهم و عبور میزان فروش آن از مرز ۱۴۰ میلیون نسخه، بیشک بازی جدید مجموعه به این زودیها راهی بازار نمیشود.
در کنار این گمانهزنیها، خبرهایی نیز از بازسازی آثار قدیمی سری جیتیای در سراسر فضای مجازی به چشم میخورد که گویا شرکت راکستار گیمز کمتر از سه ماه دیگر از بازی GTA Trilogy Remastered پرده برمیدارد. طبق شایعهها، این عنوان در واقع شامل سه بازی GTA III و GTA Vice City و GTA San Andreas میشود که برای طیف گستردهای از پلتفرمها عرضه خواهد شد.
در پایان این خبر، لازم ذکر است که بازی پرطرفدار Grand Theft Auto V در حال حاضر روی پلتفرمهای ایکسباکس 360، ایکسباکس وان، پلیاستیشن 3، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. علاوه بر اینها، همانطور که اشاره شد، نسخهی نسل نهم بازی نیز در نیمهی دوم سال جاری میلادی برای کنسولهای ایکسباکس سری ایکس، ایکسباکس سری اس و پلیاستیشن 5 منتشر میشود. البته، در نظر داشته باشید که به لطف پشتیبانی از بازیهای نسل قبلی، کاربران پلتفرمهای نسل نهم هماکنون میتوانند جیتیای وی را با گرافیک نسل هشتم روی کنسولهای جدید خود تجربه کنند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید