1%
  • 10/10

دیگر شاهد پیشرفت گرافیکی PS1 به PS2 نخواهیم بود

کنسول‌ها دیگر اهمیت چندانی نخواهند داشت

دیگر شاهد پیشرفت گرافیکی PS1 به PS2 نخواهیم بود ۳۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
پیشرفت گرافیکی PS1 به PS2

به عقیده مدیر سابق سونی دیگر شاهد پیشرفت گرافیکی PS1 به PS2 نبوده و به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که کنسول‌ها به امری بی‌اهمیت تبدیل خواهند شد.

در حالی که سونی سالگرد 30 سالگی انتشار پلی استیشن را جشن می‌گیرد، شان لیدن (Shawn Layden) مدیر سابق استودیوهای جهانی سونی نگاهی به آینده صنعت بازی‌های ویدئویی داشته و این که چگونه بازار کنسول‌های خانگی به مرز نهایی خود نزدیک می‌شود. در مصاحبه جدیدی که با نشریه یوروگیمر داشته، لیدن اظهار داشته است “به نظرم ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که کنسول‌ها در نسل بعدی،… اگر نه در نسل بعدی اما قطعا در نسل بعدتر از آن به امری بی‌اهمیت تبدیل خواهند شد.”

“ما در نقطه‌ای حضور داریم که شیب منحنی نوآوری در حوزه سخت‌افزار به صفر رسیده و یا بسیار کاهش یافته است. در همین حین، این موضوع که سیلیکون نیز به یک کالا تبدیل شده بدین معنی است که وقتی شما یک Xbox و یا یک PlayStation را باز می‌کنید در نهایت با یک نوع از تراشه مواجه می‌شوید. همه‌ی آن‌ها توسط AMD ساخته شده است. هر کمپانی سیستم عامل و به نوعی ادویه مخصوص به خود را ضمیمه ماجرا کرده اما ماهیت همگی آن‌ها یک چیز است. من فکر می‌کنم ما به مشخصات نهایی که یک کنسول می‌تواند باشد نزدیک شده‌ایم.”

“شما دیگر شاهد پیشرفت گرافیکی PS1 به PS2 و چنین نوعی از افزایش پرفورمنس نخواهید بود. اگر اکنون ما در حال صحبت در خصوص مواردی چون تراپلافس و یا ری‌تریسینگ هستیم ما از حدی فراتر رفته‌ایم که اکثریت مردم قادر به درک آن باشند.”

در رابطه با نسل‌‎های دیگر نیز، شان لیدن اینگونه اضافه کرد “پرش از زمان PS2 به PS3 هم در نوع بسیار چشمگیر بود. ما به استاندارد HD دست پیدا کردیم. ما به گیم‌پلی به صورت 60 فریم بر ثانیه البته نه برای همه‌ی بازی‌ها اما برای موارد بسیاری دست پیدا کردیم. اتصال شبکه به ماجرا اضافه شده بود هر چند در آن زمان بسیار نوپا محسوب می‌شد. پس از آن در انتقال از PS3 به نسل PS4، تنها تغییری که صورت گرفت پیاده‌سازی صحیح امور مربوط به اینترنت و شبکه بود. اکنون که به PS5 رسیده‌ایم که در نوع خود محصول بسیار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود، با این حال در خصوص تفاوت واقعی که در عملکرد وجود دارد… باید این نکته را در نظر بگیریم که به فضایی وارد شده‌ایم که تنها افراد مخصص متوجه تفاوت‌های موجود می‌شوند.”

“رقابت اصلی در آینده بر سر محتوای کنسول‌ها خواهد بود. و محتوا باید به موضوع قابل رقابت برای ناشرها تبدیل شود نه این که آن‌ها پشت چه سخت‌افزاری بخواهند قایم شوند.”




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

31 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments