آینده صنعت بازیها با هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟
مدیر الکترونیک آرتز توضیح میدهد
مدیرعامل الکترونیک آرتز مدعی است که استفاده از هوش مصنوعی منجر به ساخت بازی های جذاب با جهانهای نوآورانه میشود.
فناوری هوش مصنوعی در تمامی عرصهها در حال رشد بوده و صنعت بازیهای ویدیویی نیز از این غافله عقب نمانده است. در حال حاضر شماری از بازیسازها به کمک هوش مصنوعی برخی از مراحل توسعه یک بازی را سپری میکنند و آنطور که به نظر میرسد، گویا استفاده از این فناوری در آینده رایجتر خواهد شد.
در همین راستا، ساعاتی قبل آقای اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز، در جریان جلسه ارائه گزارش مالی سه ماهه اخیر شرکت در پیامی خاطرنشان کرد که این کمپانی از فناوری هوش مصنوعی در صنعت بازیها حمایت میکند و با استفاده از آن، به لطف ایجاد فرصتهای جدید، این کمپانی در توسعه بازیها به دستاوردهای ارزشمندتری دست خواهد یافت.
اندرو ویلسون در این زمینه توضیح میدهد:
ما بر این باور هستیم که بیش از ۵۰ درصد از فرآیند توسعه ما تحت تاثیر مثبت هوش مصنوعی قرار میگیرد. ما به کمک این فناوری میتوانیم جهانهای بزرگتر و نوآورانهتری را خلق کنیم.
در ادامه این صحبتها، آقای ویلسون از علاقه شدید استودیوهای EA برای استفاده از هوش مصنوعی سخن گفت. با این وجود، ظاهرا چیزی در حدود سه تا پنج سال زمان نیاز است تا هوش مصنوعی مولد به یکی از ارکان اصلی بازیسازی در این کمپانی تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز اذعان داشت که هدف هوش مصنوعی جایگزین برخی چیزها و حتی توسعهدهندگان نمیشود. به گفته او، هدف اصلی از هوش مصنوعی، کمک به بهبود بازیها بوده که میتوان عناوین نوآورانه و تاثیرگذار با جهانهای خلاقانه را توسعه داد.
بهتر است بدانید که جدا از الکترونیک آرتز، شماری از شرکتهای سرشناس از جمله اسکوئر انیکس و سی دی پراجکت نیز در حال استفاده از فناوری هوش مصنوعی در توسعه بازیهای جدید خود هستند. علاوه بر اینها، کمپانی تیک تو اینتراکتیو، شرکت مادر راکستار گیمز نیز از AI برای NPC نیز بهره میبرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید