فیلم سینمایی Dying Light یک قدم به واقعیت نزدیک شد

سری بازی دایینگ لایت به یک فرنچایز تبدیل می‌شود

فیلم سینمایی Dying Light

تایمون اسمکتالا در بخشی از مصاحبه جدید خود با وب سایت Screen Rant تاکید کرد استودیو تکلند به ساخت فیلم سینمایی Dying Light علاقه‌مند است.

بازیسازی لهستان در میان اکثر علاقه‌مندان به ویدیو گیم با سی‌دی پراجکت رد سازنده سری بازی‌های ویچر شناخته می‌شود اما این صنعت فعالان شاخص دیگری را هم در خود جای داده است. یکی دیگر از استودیوهای شاخص لهستان، تکلند بوده که کار خود را در سال ۱۹۹۱ میلادی آغاز کرد و همچنان فعالیت می‌کند. این استودیو که Call of Juarez: Bound in Blood و Dead Island را در پرونده هنری خود دارد، در سال ۲۰۱۵ میلادی یک بازی زامبی محور به نام Dying Light را با همکاری وارنر وارد بازارهای جهانی کرد. اگرچه یک آی‌پی جدید به شمار می‌رفت، توانست در کنار جلب نظر مثبت کارشناسان عملکرد تجاری بسیار خوبی را رقم بزند. طبق آمارهای رسمی، بیش از ۲۰ میلیون نفر پای تجربه آن نشسته‌اند. در ضمن، نسخه دوم در دست ساخت قرار دارد.

نسخه دوم دایینگ لاییت تحت عنوان Dying Light 2 Stay Human شناخته شده و ۲۰ سال پس از قسمت اول جریان دارد. شخصیت اصلی فردی به نام ایدن کلدول است که سال‌ها قبل در یک آزمایشگاه بود و علی‌رغم قولی که داد، از خواهرش جدا شد و هرگز نتوانست پیدایش کند. حال و با گذشت چندین سال، به نظر می‌رسد سرنخی از خواهر گم شده خود پیدا کرده است. همین اتفاق باعث می‌شود باقی قصه رقم بخورند. در ضمن، پس از اینکه ویروس کشنده در The City (لوکیشن داستان) پخش شد، نیروهای نظامی تصمیم گرفتند با استفاده از مواد شیمیایی زامبی‌ها را از بین ببرند اما برخلاف پیش‌بینی‌ها این کار باعث شد پوشش گیاهی از بین رفته و بازماندگان را به کوچ روی سقف ساختمان‌ها مجبور کرد.

تایمون اسمکتالا (Tymon Smektała) یکی از طراحان ارشد تکلند بوده و اخیرا مصاحبه‌ای را با وب سایت Screen Rant انجام داده است. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت استودیو لهستانی به دنبال این است که دایینگ لایت را به یک فرنچایز تبدیل کند. در همین راستا، تمایل دارد امتیاز آی‌پی را در اختیار دیگر توسعه‌دهندگان قرار دهد تا اسپین آفی برای بازی‌ها بسازند. او همچنین از تمایل تکلند برای ساخت فیلم سینمایی Dying Light گفت. خبرنگار در ادامه پرسید آیا تاکنون مذاکره‌ای برای ساخت بازی‌های اسپین آف یا فیلم سینمایی صورت گرفته است یا خیر. اسمکتالا با شنیدن سوال خندیده و از خبرنگار درخواست کرد به سراغ پرسش بعدی برود. بد نیست بدانید اولین گام‌های برای تبدیل دایینگ لایت به یک فرنچایز بزرگ گرفته شده و چندی پیش کمیک بوک آن وارد بازار شد.

کمیک بوک دایینگ لایت تنها تلاش تکلند برای گسترش آی‌پی خود نیست. در پی افزایش محبوبیت بتل رویال در میان گیمرهای سراسر جهان، استودیو لهستانی تصمیم گرفت یک بازی در این ژانر ساخته و روانه بازارهای جهانی کند. نتیجه اتخاذ چنین تصمیمی، Dying Light: Bad Blood بود که در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی عرضه شد و به هیچ وجه نتوانست در جلب نظر کاربران موفق عمل کند و خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد. البته بازی مزبور در حال حاضر در فاز دسترسی زودهنگام (Early Access) قرار داشته و هنوز تکمیل نشده است. در ضمن، دارندگان نسخه اول می‌توانند به صورت رایگان پای تجربه‌اش بنشینند.

Dying Light 2 Stay Human فراز و نشیب‌های متعددی را پشت سر گذاشته و پس از تاخیرهای متعدد، فعلا برای انتشار در تاریخ ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی) برای پلتفرم‌های هدف عرضه خواهد شد.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا