#مهسا_امینی

تازه‌ترین پژوهش دایرک با محوریت موفقیت‌های آمیرزا منتشر شد

موفق‌ترین محصول نردبان اندیشه تا به امروز

موفقیت‌های آمیرزا

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین پژوهش خود به موفقیت‌های آمیرزا پرداخته است.

پس از اینکه جامعه‌ی ویدیو گیم در ایران شکل گرفت، استودیوها و گروه‌ها سعی کردند با ساخت محصولاتی جاه‌طلبانه دارندگان رایانه‌های شخصی را هدف بگیرند اما جز در موارد انگشت شمار موفق نشدند. دلایل مختلفی در رخ دادن شکست‌ها دخیل بوده‌اند که از مهم‌ترینشان می‌توان به هزینه‌ی بالای ساخت بازی‌های تراز اول (AAA) و عدم پشتیبانی مالی از سوی دولت یا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره کرد. با ورود به دهه‌ی ۹۰ شمسی، استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در میان کودکان و نوجوانان گسترش یافت و همین اتفاق باعث شد استودیوهای ایرانی سیاست‌های خود را تغییر دهند. از نتایج این تغییر سیاست‌ها می‌توان به بازی‌های موفقی اشاره کرد که نه تنها محبوبیت بالایی در میان کاربران دارند، بلکه در زمینه‌ی مالی هم عملکرد خوبی داشته‌اند. آمیرزا، یکی از همین بازی‌ها است.

آمیرزا، گیم‌پلی ساده‌ای دارد. پس از ورود به رقابت، یک سینی جلوی کاربر قرار می‌گیرد که تعدادی حرف را در خود جای داده است. او باید با کنار هم قرار دادن حروف، کلمه‌ی مد نظر را یافته و به مرحله‌ی بعد برود. جدا از کلمه‌ی اصلی، هر مرحله تعدادی کلمات اضافی دارد که با یافتنشان می‌توان به سکه‌های بیشتری دست یافت. کاربر همچنین می‌تواند از سکه‌ها برای راهنمایی گرفتن از بازی استفاده کند. محصول جدید نردبان اندیشه در سال ۱۳۹۶ برای تلفن‌های همراه عرضه شد و با وجود اینکه بازی‌های حدس کلمه‌ی زیادی در بازار موجود بود، توانست به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست یابد. از مهم‌ترین دلایل این اتفاق می‌توان به ایرانیزه بودن اشاره کرد که باعث شده از گرافیک تا موسیقی، همه و همه متناسب با ذائقه‌ی خانواده‌های ایرانی باشند.

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (به اختصار دایرک) در سال ۱۳۹۴ به عنوان زیرمجموعه‌ی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاسیس شد. هدف دایرک، بهبود سهم تحقیقات در اکوسیستم بازی‌های دیجیتال کشور عنوان شد. در همین راستا، دایرک تعاملی را با بازیگران اصلی این عرصه شامل شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی، سرمایه‌گذاران، رسانه‌ها، دانش‌پژوهان و سیاست‌گذاران ایجاد کرد. مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در تازه‎‌ترین پژوهش خود به موفقیت‌های آمیرزا پرداخته و نتیجه را در قالب یک گزارش به نام «بازی ایرانی آمیرزا: هنر عامه‌پسند بودن» به اشتراک گذاشته است. مطلب در بخش‌های مختلف خود به اطلاعات جمعیت ‌شناختی، متوسط کاربران فعال روزانه، نرخ نگهداشت، اطلاعات مربوط به برندها و دستگاه‎‌های محبوب و مجموع مدت زمان صرف شده اشاره می‌کند. در انتهای مطلب هم منابع و قابلیت‌های منحصر به فرد استودیوی نردبان اندیشه فردا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تمام جذابیت آمیرزا در حدس زدن کلمات ریشه دارد. با این حال، اگر می‌خواهید جواب‌های هر مرحله را محض اطمینان داشته باشید، توصیه می‌کنیم به این لینک مراجعه کنید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا