#مهسا_امینی

بالاخره می‌توانید Assassin’s Creed Unity را با ۶۰ فریم روی کنسول تجربه کنید

بازی Assassin's Creed Unity به صورت ۶۰ فریم در ثانیه روی ایکس‌باکس سری ایکس اجرا می‌شود

بازی Assassin's Creed Unity با ۶۰ فریم

با توجه به بررسی‌های دیجیتال فاندری، بازی Assassin’s Creed Unity روی کنسول Xbox Series X به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

بسیاری بازی Assassin’s Creed Unity را اثری جاه‌طلبانه برای این سری بازی اکشن و محبوب می‌دانند. این بازی که در سال ۲۰۱۴ میلادی و توسط یوبی‌سافت عرضه شد، مرزهای تکنولوژی آن زمان را در صنعت ویدیو گیم جابجا کرد. این بازی تصویری از انقلاب فرانسه و شهر پاریس را با جزئیات بسیار در نمایش جمعیت و محیط‌های بیرونی و درونی ارائه کرد. علاوه بر این پیشرفت بزرگی در رندر شخصیت‌ها داشت. سیستم نورپردازی جدید بازی باعث شده تا بازی پس از گذشت چند سال هنوز چشم‌نواز باشد و بازی در این زمینه چیزی از شاهکار کم ندارد. اما مشکل اصلی این بود که بازی به هیچ عنوان خوب اجرا نمی‌شد.

در نهایت یوبی‌سافت اعتراف کرد که تمرکز بیش از اندازه آنها روی تکنولوژی باعث ضربه دیدن اثر نهایی و اجرای بد بازی روی ایکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ شد. روی رایانه‌های شخصی نیز بعد از چند سال و با عرضه پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک جدید بازی خروجی بهتری ارائه می‌داد. بازی Assassin’s Creed Unity روی کنسول‌های نسل هشتم به صورت 900P قابل اجرا است. نکته جالب عملکرد بهتر کنسول ضعیف‌تر یعنی ایکس باکس وان به واسطه اختلاف سرعت کلاک پردازنده این دو کنسول است. با وجود عرضه آپدیت و پچ‌های مختلف، اجرای بازی به صورت ۳۰ فریم در ثانیه تا عرضه دو کنسول PS4 Pro و Xbox One X به طول انجامید.

با عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس بالاخره امکان تجربه بازی Assassin’s Creed Unity به صورت ۶۰ فریم در ثانیه ممکن خواهد شد. تجربه این بازی با استفاده از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (Backwards Compatibility) در ایکس باکس سری ایکس متحول کننده خواهد بود. البته این بهبود به شرط استفاده از نسخه فیزیکی و مسدود کردن به‌روزرسانی‌های بازی ممکن است. زیرا با دانلود این پچ‌ها نرخ فریم قفل خواهد شد و امکان استفاده از تمام قدرت پردازنده Zen 2 کنسول نیست.

www.ubisoft.com

عرضه Xbox One X در سال ۲۰۱۷ میلادی باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات مربوط به پردازنده گرافیکی در بازی Assassin’s Creed Unity شد. از این رو شاهد اجرای بازی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه در صحنه‌هایی با تراکم کمتر بودیم. با وجود برتری ۳۰ درصدی در سرعت پردازنده به نسبت به کنسول اورجینال، به دلیل استفاده از معماری Jaguar بازی به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه در محیط‌های شهری اجرا می‌شد. اما ایکس باکس سری ایکس در اجرای بی‌عیب و نقص بازی به صورت ۶۰ فریم در ثانیه موفق است. تنها در نزدیکی ماموریت‌های بخش همکاری دونفره (Co-op) عملکرد بازی کمی با افت مواجه می‌شود. اجرای نسخه اورجینال بازی بدون بهینه سازی را می‌توان دستاورد مهمی برای پردازنده کنسول نسل نهمی مایکروسافت دانست.

می‌توان امیدوار بود که مایکروسافت با استفاده از قابلیت Backwards Compatibility امکان اجرای بازی با نرخ فریم بالاتری را فراهم کند. زیرا کدهای بازی از چنین قابلیتی برخوردارند. از سوی دیگر کنسول دوم مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اس به دلیل عدم وجود درایو نوری توان خواندن دیسک را نداشته و باید دیتای بازی را روی آن کپی کرد. همچنین باگ‌های معروف Assassin’s Creed Unity پای خود را به نسل بعد نیز باز کرده و در اجرای آن روی ایکس باکس سری ایکس مشکلات همیشگی بازی همچنان وجود دارند. کنسول ایکس باکس سری ایکس توان اجرای بازی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۸۰۰p را دارد. اما شاید زمان آن رسیده تا یوبی‌سافت نسخه ریمستر بازی Assassin’s Creed Unity را برای کنسول‌های نسل نهم عرضه کند. به نظر شما در آینده نزدیک شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود؟


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا